Gå til innhold

Unngå NRK-lisens


Anbefalte innlegg

 

Har to spm:

 

Om jeg ringer inn å si jeg har plombert TV og eller kastet dekoderen slipper jeg lisensavgift da? Selv om jeg ikke gjør noenting men bruker tvn som vanlig? Ingen ukjente kommer over denne dørterskelen så den er grei.

 

 

Har vært kunde hos dnb fra jeg var 13år. I lys av den siste avsløringen vil jeg bytte bank. Det skal svææært mye til for meg å bytte bank fordi jeg hater å styre med sånt. Så spm er; Hva må jeg praktisk gjøre? Kan jeg f.eks beholde kontonr mitt?

Dersom du har en avtale hos en kabel TV leverandør så regner jeg med NRK kan sjekke det, og dermed sende deg lisenskrav... kanskje? Men dersom du ikke har noen som helst mottaker så bør du jo kunne gjøre slik du sier, NRK sine kontrollører kan ikke kreve å komme inn og sjekke... selv om de liker å late som at de har det når de ringer på. Jeg har faktisk hatt de på døren, og de oppfører seg nesten som noen bøller når de nærmest prøver å presse seg inn. Har faktisk vært nødt til å si "nei du får ikke lov til å komme inn".

Takk for svar. Jeg gir det et forsøk. Hsr jo canal digital då server sikkert ikke vanskelig for NRK å finne ut at jeg bløffer.. Blir spennende å se om noen kommer for å kontrollere hehe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Har to spm:

 

Om jeg ringer inn å si jeg har plombert TV og eller kastet dekoderen slipper jeg lisensavgift da? Selv om jeg ikke gjør noenting men bruker tvn som vanlig? Ingen ukjente kommer over denne dørterskelen så den er grei.

 

 

Har vært kunde hos dnb fra jeg var 13år. I lys av den siste avsløringen vil jeg bytte bank. Det skal svææært mye til for meg å bytte bank fordi jeg hater å styre med sånt. Så spm er; Hva må jeg praktisk gjøre? Kan jeg f.eks beholde kontonr mitt?

Morsomt.
Så fint for deg

Beklager. Jeg trodde du drev med satire når du i samme innlegg spør om hvordan du kan svindle staten for en avgift og ønsker å bytte bank på grunn av at den hjelper kundene sine med gråsoneøkonomi.

 

Hvorfor skulle du ellers ta opp det i denne tråden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Beklager. Jeg trodde du drev med satire når du i samme innlegg spør om hvordan du kan svindle staten for en avgift og ønsker å bytte bank på grunn av at den hjelper kundene sine med gråsoneøkonomi.

Noen bedriver med svindel her, men det er ikke Hekk-Tor.

 

Hvorfor skulle du ellers ta opp det i denne tråden?

Fordi at han ikke vil betale for et produkt han ikke bruker, ei heller noensinne har bestilt?

 

DET er ren og skjær svindel: sende ut fakturaer hvor man krever betalt for tjenester/produkter som mottaker av faktura ikke har bestilt. I alle andre tilfeller så vil firmaer som prøver på dette få svi på pungen, men for NRK sin del så skal det liksom være helt greit!?

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg gir det et forsøk. Hsr jo canal digital då server sikkert ikke vanskelig for NRK å finne ut at jeg bløffer.. Blir spennende å se om noen kommer for å kontrollere hehe.

 

Så lenge du ikke betaler for kanaler så burde du være trygg. 

 

Om Canal Digital tvinger deg til å betale for kanaler så kan du bytte til en annen leverandør, eller skaffe deg mobilt bredbånd og plassere en antenne på taket. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Unngår man fortsatt NRK-lisens hvis man plomberer tven? Holder det i så fall å ringe NRK og si fra at den er plombert?

 

Det gjør man, men jeg vil ikke anbefale det. NRK-avgiften skal "reformeres" slik at de som ikke ser på TV må fortsatt betale for NRK. 

 

Må man betale full medieavgift med plombert TV?

Lenke til kommentar

Hei Netflis.
Du må betale 0kr i medieavgift(nrk lisens) med plombert tv. Dette forutsetter at du ikke har en norsk dekoder i bruk.

Virker som det er endel missforståelser så skal prøve å hjelpe med en avklaring på småting.

1. NRK lisensen får man med AKTIV mottaker i bruk. DVS en uplombert tv eller en dekoder. Hvis du dermed plomberer tv og ikke har dekoder så slipper du lisens. Eller bor i fks borettslag med tv-signaler inkludert, så kan du legge dekoderen i skapet og plombere tv og slippe lisens.

2. NRK får beskjed når du kjøper tv eller får tilsendt en dekoder. De vet derimot ikke om en dekoder fks er i bruk.

3. Lisensen skal endres, men det har de sagt siden 2008. I våres 2016 sa mange det samme og droppet å plombere, de har betalt over 4000kr i lisens i vente på denne endringen. Pr nå kommer endring tidligst 2019 og kanskje enda senere da TV2 skal ha deler av potten, og først skal det politisk behandles. Så fremdeles tusenlapper å spare på plombering istedenfor å vente.

4. Det er fullt tillatt å se på NRK via apple tv på en plombert tv uten å betale lisens.(ironisk nok)


Ellers kan tv plomberes av Slipplisens AS i ditt hjem.  www.slipplisens.no
Avdelinger i Agder, Telemark, Rogaland og Trøndelag med planer om utvidelser. 

 

Endret av Eriksen23
Lenke til kommentar

Må man betale full medieavgift med plombert TV?

Ikke idag, og siden høyresiden klarte mirakeløst å vinne valget, så vil nok dagens ordning fortsette i noen år til. Jeg tror det er AP som er mest interessert i å innføre en hodeskatt for å finansiere NRK.

 

Jeg trekker tilbake det jeg skrev. Det er bare å kjøpe TV og plombere den. Å si noe annet vil egentlig være ganske hyklersk fordi jeg har plombert TV selv.

Lenke til kommentar

Jeg sendte følgende epost til NRK-barnehagen for over en måned siden...har ikke fått svar, for å si det slik.

Hei!
Jeg har et par generelle spørsmål rundt NRKbarnehagen.
Er det i praksis mulig for ikke-NRK-ansatte å få barnehageplass der? Omtrent hvor mange av barna har ikke en forelder ansatt i NRK?

Dekkes noen av barnehagens utgifter av NRK? Eller betaler barnehagen markedspris for husleie, strøm, renhold etc som NRK utfører for barnehagen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...