Gå til innhold

Unngå NRK-lisens


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I henhold til Forskrifter om fjernsynsmottakere trenger man ikke å plombere selv men man må gi NRK muligheten til det i henhold til §9 

 

§ 9.Mottaker ikke i bruk

Når mottaker ikke lenger er i bruk, må skriftlig melding sendes NRK straks og før ny termin begynner. I motsatt fall må avgift betales på forskriftsmessig måte.

Det gis ikke refusjon for innbetalt kringkastingsavgift.

Ønsker en fortsatt å beholde fjernsynsmottakeren, må det i meldingen gis erklæring om at den er satt bort og ikke vil bli tatt i bruk igjen før NRK er underrettet om dette, se § 6.

Dersom NRK ønsker det, skal det også være adgang til å plombere mottaker og/eller antenneinntak.

0 Endret ved forskrift 4 juli 2007 nr. 844 (i kraft straks med virkning fra og med innkreving av andre termin av kringkastingsavgiften for 2007).
Lenke til kommentar

 

Unngår man fortsatt NRK-lisens hvis man plomberer tven? Holder det i så fall å ringe NRK og si fra at den er plombert?

Det gjør man, men jeg vil ikke anbefale det. NRK-avgiften skal "reformeres" slik at de som ikke ser på TV må fortsatt betale for NRK.

Men dette kan vel ta mange år?

Lenke til kommentar

 

I henhold til Forskrifter om fjernsynsmottakere trenger man ikke å plombere selv men man må gi NRK muligheten til det i henhold til §9

 

§ 9.Mottaker ikke i bruk

Når mottaker ikke lenger er i bruk, må skriftlig melding sendes NRK straks og før ny termin begynner. I motsatt fall må avgift betales på forskriftsmessig måte.

Det gis ikke refusjon for innbetalt kringkastingsavgift.

Ønsker en fortsatt å beholde fjernsynsmottakeren, må det i meldingen gis erklæring om at den er satt bort og ikke vil bli tatt i bruk igjen før NRK er underrettet om dette, se § 6.

Dersom NRK ønsker det, skal det også være adgang til å plombere mottaker og/eller antenneinntak. 0 Endret ved forskrift 4 juli 2007 nr. 844 (i kraft straks med virkning fra og med innkreving av andre termin av kringkastingsavgiften for 2007).

Ok, da setter jeg bare vekk mottakeren. Slipper å plombere.

Lenke til kommentar

 

Men dette kan vel ta mange år?

Det er forventet at det blir innført i 2019. Men det kan selvfølgelig skje at det blir utsatt.

http://www.dn.no/etterBors/2016/12/15/1517/Medier/nrk-lisensen-forsvinner

 

Bare ta mottakeren ut av huset ditt, og meld fra til NRK. Blir litt dumt å plombere TV-en, om du uansett må betale i 2019.

Will do. Skal bli en lettelse å slippe å betale for Fake News jeg aldri ser på. Bare synd jeg mister alle de andre kanalene i samme slengen. Men det er jo mye å se på YouTube.

Lenke til kommentar

 

 

Men dette kan vel ta mange år?

Det er forventet at det blir innført i 2019. Men det kan selvfølgelig skje at det blir utsatt.

http://www.dn.no/etterBors/2016/12/15/1517/Medier/nrk-lisensen-forsvinner

 

Bare ta mottakeren ut av huset ditt, og meld fra til NRK. Blir litt dumt å plombere TV-en, om du uansett må betale i 2019.

Will do. Skal bli en lettelse å slippe å betale for Fake News jeg aldri ser på. Bare synd jeg mister alle de andre kanalene i samme slengen. Men det er jo mye å se på YouTube.

 

 

Du bytter ut NRK nyhetene med Youtube sier du? Hehe, da ser jeg fram til mange friske innfallsvinkler og falske påstander ifra denne kanten også videre :D

 

Gjør deg selv en tjeneste og betal kringkastningsavgiften du, fremtidige deg vil neppe angre på at nåtidens VR-katt holdt seg til faktainformasjon ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...