Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Sendte et seksuelt bilde til mindreårig, hva kan konsekvensene være?


Gamerslayer123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke noe bevis, ditt ansikt er ikke i et bilde sammen med en penis. Der er du 100% frikjent. Politiet kan prøve og lure deg og si at de har bevis osv. Men du skal bare nekte. Si at det var en spøk, et bilde du fant på nett for moro osv... Men det blir ingen sak, det finnes ikke bevis. Så slapp helt av.  Anonymous poster hash: e5a7e...5d0

Nå er det ikke hvem sin penis/kropp som er det viktigste her, men at det ble sendt ett seksuellt bilde. Bildet i seg selv er jo lovlig, hva som ble gjort med bilde som er ulovlig. Det eneste beviset politiet trenger er at han sendte bildet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg kan ringe og høre?

Ikke ring FFS!

Ja, du KAN ringe. Er det en god ide? Nei.

Ikke ha noen kontakt med jenta. Nekt for alt og avvent situasjonen. Du vil ikke gjøre situasjonen verre for deg selv enn den allerede er. Ikke gjør noe som kan legge spor eller hinte til at du er skyldig. Ligg lavt. Er du anmeldt så tar de kontakt med deg. Du oppnår absolutt ingenting for å bedre din situasjon ved å kontakte politet.

 

Var dette dumt av deg? Ja, veldig.

Bør du inkriminere deg selv frivillig? Nei.

 

If troll: 10/10. Would bait again.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ok, trådstarter. Oppsummert:

  • Du har trolig brutt Straffeloven § 305 - Seksuelt krenkende atferd mv. overfor barn under 16 år. Dette kan gi deg [...]bot eller fengsel inntil 1 år[...]
  • Foreldingsfristen for fengsel inntil 1 år er 2 år. Dvs at du ikke kan straffes for denne handlingen etter at det er gått to år etter at den straffbare handlingen ble begått. (Straffeloven § 86 Fristen for foreldelse av straffansvar er [...] a) 2 år når den høyeste lovbestemte straffen er bot eller fengsel inntil 1 år,
  • Jenten, foreldrene eller politiet kan velge å anmelde deg for dette forholdet. Hvis jenten ikke velger å anmelde det (noe hun har full rett til) betyr det nok at hun ønsker saken ut av verden. Da er det ingen grunn for deg å ringe politiet å spørre om du er anmeldt. Er du anmeldt får du et brev eller en telefon fra politiet (usikker hva deres foretrukne måte er).

Prøv å slapp av og ta lærdom av denne feilen din. Situasjonen og dens videre forløp er utav din kontroll uansett på dette stadiet.

Lenke til kommentar

Ok, trådstarter. Oppsummert:

 

  • Du har trolig brutt Straffeloven § 305 - Seksuelt krenkende atferd mv. overfor barn under 16 år. Dette kan gi deg [...]bot eller fengsel inntil 1 år[...]
  • Foreldingsfristen for fengsel inntil 1 år er 2 år. Dvs at du ikke kan straffes for denne handlingen etter at det er gått to år etter at den straffbare handlingen ble begått. (Straffeloven § 86 Fristen for foreldelse av straffansvar er [...] a) 2 år når den høyeste lovbestemte straffen er bot eller fengsel inntil 1 år,
  • Jenten, foreldrene eller politiet kan velge å anmelde deg for dette forholdet. Hvis jenten ikke velger å anmelde det (noe hun har full rett til) betyr det nok at hun ønsker saken ut av verden. Da er det ingen grunn for deg å ringe politiet å spørre om du er anmeldt. Er du anmeldt får du et brev eller en telefon fra politiet (usikker hva deres foretrukne måte er).
Prøv å slapp av og ta lærdom av denne feilen din. Situasjonen og dens videre forløp er utav din kontroll uansett på dette stadiet.

Men har han gjort noe ulovlig om penis ikke viser? Han skriver jo i første post at penis ikke viser på bildet, kun lårene.

Lenke til kommentar

 

Ok, trådstarter. Oppsummert:

  • Du har trolig brutt Straffeloven § 305 - Seksuelt krenkende atferd mv. overfor barn under 16 år. Dette kan gi deg [...]bot eller fengsel inntil 1 år[...]
  • Foreldingsfristen for fengsel inntil 1 år er 2 år. Dvs at du ikke kan straffes for denne handlingen etter at det er gått to år etter at den straffbare handlingen ble begått. (Straffeloven § 86 Fristen for foreldelse av straffansvar er [...] a) 2 år når den høyeste lovbestemte straffen er bot eller fengsel inntil 1 år,
  • Jenten, foreldrene eller politiet kan velge å anmelde deg for dette forholdet. Hvis jenten ikke velger å anmelde det (noe hun har full rett til) betyr det nok at hun ønsker saken ut av verden. Da er det ingen grunn for deg å ringe politiet å spørre om du er anmeldt. Er du anmeldt får du et brev eller en telefon fra politiet (usikker hva deres foretrukne måte er).
Prøv å slapp av og ta lærdom av denne feilen din. Situasjonen og dens videre forløp er utav din kontroll uansett på dette stadiet.

Men har han gjort noe ulovlig om penis ikke viser? Han skriver jo i første post at penis ikke viser på bildet, kun lårene.

 

Vet ikke, derfor jeg skriver trolig :) Altså, kriteriet for at det skal være ulovlig er: (§Straffeloven 305) [...]a) i ord eller handling utviser seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd i nærvær av eller overfor barn under 16 år.

 

Da blir det et tolkningsspørsmål om det faller inn under "seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd".

Endret av WildCard_
Lenke til kommentar

Han har sikkert editet posten sin i etterkant. Det sto helt klart at han sendte penisbilde og litt av lårene sine. Det er jo det hele tråden handler om, ikke at han sendte bilde av lårene sine. Det hadde ikke vært noen issue.

Det står jo ikke "Dette innlegget har blitt redigert av fredd991: i dag" i første post. Du kan vel se om et innlegg er redigert i ettertid?

 

Men det hadde jo vert greit om TS hadde klargjort akkurat det siden det ha vert nevnt noen ganger og er et viktig moment etter min mening. Men får jo håpe det ikke bare er trolling.

 

Her er sitat fra første post:

"Sendte et bilde av penisen min, men den var redigert så penisen min var egetnlig ikke med i bilde, bare omrisset og lårene."

 

Og ser du i første post så er den ikke redigert nå hvertfall. Så hvorfor hele tråden handler om et kukbilde når det mest sansynlig ikke er det, det vet jeg ikke :) men er jo noe rart formulert. Det står først at han sendte bilde av penis og i samme setning så står det at penis ikke er med i bildet, så forvirringen blir total. Når ikke TS kan klargjøre litt her så minner det mer og mer om trolling.

 

 

Endret av zero dawn
Lenke til kommentar

Dette må være troll. Hvis ikke så hva gjør en 14 år gammel jente på telefonlista eller snaplista (whatever) til en mann på 26?

 

Allerede der ringer alarmbjellene mine.

 

Uansett så er gjort gjort.

Har du knust ei rute så er ruta knust og hvis det kan dokumenteres at du knuste den så må du betale.

Lenke til kommentar

Så jeg må være konstant redd i 2 år? Hvordan kan eg få vekk denne følelsen?

Hvorfor ikke svare på spørsmålet jeg stiller flere ganger. Var penis sladdet på bildet slik du skriver i første post? Om du ikke svarer fornuftig snart, men bare gjentar deg selv hele tiden så tror jeg nok du troller.

Lenke til kommentar

 

Så jeg må være konstant redd i 2 år? Hvordan kan eg få vekk denne følelsen?

Hvorfor ikke svare på spørsmålet jeg stiller flere ganger. Var penis sladdet på bildet slik du skriver i første post? Om du ikke svarer fornuftig snart, men bare gjentar deg selv hele tiden så tror jeg nok du troller.

 

 

1. Du blir gitt et telefonummer av moren din som kjenner en venninne som er lege som du skal sende et bilde av en klump på siden av penis. Du sender bildet av en slapp penis med fokus på klumpen, men moren din har oppgitt telefon nummeret til datteren til denne legen og hun ser bildet.

 

Altså du har sent en ikke-sensurert penis til en 14 åring, i en ikke-seksuell kontekst.

 

2. Du finner en 14 åring som du begynner og flørte med og prate dirty med, til slutt er du så kåt at du tar et bilde av stå pikken din, korner ut pikken og sender bildet til 14 åringen i håp om å få noe tilbake.

 

Altså du har sendt en sensurert penis til en 14 åring i en seksuell kontekst.

 

Ingen av tilfellene er helt bra, men jeg tipper at konteksten og motivet har mer å si for saken enn om bildet er sladdet eller ikke.

 

Les hva aklla skrev:

 

Nå er det ikke hvem sin penis/kropp som er det viktigste her, men at det ble sendt ett seksuellt bilde. Bildet i seg selv er jo lovlig, hva som ble gjort med bilde som er ulovlig. Det eneste beviset politiet trenger er at han sendte bildet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...