Gå til innhold

Huawei Mate 9 Pro tråden


Anbefalte innlegg

Er slike jeg har prøvd, og touchen blir alltid vanskelig da, må trykke ekstra hard på skjermen liksom :(

Jeg har ikke noen skjermbeskytter på min da jeg bruker et flip cover, men du kan jo se på ebay. Jeg så litt på disse tempered glass skjermbeskytterene, de er nok hakket stivere og hardere enn den myke filmen man ellers ser.

 

Hva slags firmware versjon er dere som har denne i norge på?  Jeg er på B156 enda, B185 er i ferd med å rulles ut i sverige iallefall, kommer forhåpentligvis her også snart. Der kommer Daydream for de som bryr seg om det, skal også forbedre batteribruken litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er slike jeg har prøvd, og touchen blir alltid vanskelig da, må trykke ekstra hard på skjermen liksom :(

Jeg har ikke noen skjermbeskytter på min da jeg bruker et flip cover, men du kan jo se på ebay. Jeg så litt på disse tempered glass skjermbeskytterene, de er nok hakket stivere og hardere enn den myke filmen man ellers ser.

 

Hva slags firmware versjon er dere som har denne i norge på?  Jeg er på B156 enda, B185 er i ferd med å rulles ut i sverige iallefall, kommer forhåpentligvis her også snart. Der kommer Daydream for de som bryr seg om det, skal også forbedre batteribruken litt.

 

 

Har samme erfaring, så nå har jeg lagt min lit til at skjermen faktisk skal tåle litt uten. Har ingen riper foreløpig, men har flipcover.

Lenke til kommentar

Er i vurderingsfasen på ny mobil. Ville dere fortsatt kjøpt en mate 9 pro? Noen spesielt gode eller dårlige ting å si om den?

 

utenom at den ikke er vanntett/støtsikker og har dårlig utvalg mht lommebøker med myntlomme syns jeg det er en knallbra mobil. kjapp, 2 simkort, ikke junkware, solid batteritid etc.

Lenke til kommentar

Kameraet og batteriet har imponert meg voldsomt, kombinasjon av god software for batterisparing samt massivt 4000mAh batteri. Før hadde jeg aldri gått ut døra med mobilen under 50% batteri, nå vet jeg det trolig holder hele dagen om nødvendig. Hurtigladingen er også utrolig praktisk om du er litt distre av deg, holder å slenge den på laderen i 20 minutter før du løper ut døren. Klarer å få ladet opp omtrent +40% på den tiden.

 

Angående kameraet så er det akkurat samme som i den vanlige mate 9 modellen (ikke pro), ligger noe nyttige gjennomganger på youtube.

 

Det eneste minuset jeg finner er video, hvor stabiliseringen ikke er helt på nivå med de beste i klassen, Samsung/Iphone etc. Hvis du ikke filmer veldig mye, mens du løper etter ungene eller noe slikt, så merker du ikke så mye til det.

 

post-195843-0-49310700-1498394460_thumb.png

Endret av Hirulen
Lenke til kommentar

 

Takk for svar. Mate 9 pro er helt klart i blant de jeg vurderer nå som min note 4 er i ferd med å bryte sammen.

 

Godt valg!

 

har 128 gb modellen, er nesten som å ha en pc i lommen.

 

Hvis den Samsung Note 4 jeg har i dag holder til Note 8 så blir det en ny vurdering. Samsung Note er lissom enda mer PC i lomma.... Utenom det er Mate 9 Pro mitt førstevalg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Og så var Mate 9 Pro anskaffet for noen dager siden. Flott telefon, masser av muligheter og ikke minst, batteritiden er den beste jeg har hatt i "moderne" tid.

 

Ser i bruksanvisning at  man skal få frem en Global søkemulighet ved å sveipe nedover, men den dukker ikke opp uansett hvor mye jeg sveiper... Noen som vet hvordan den kan aktiveres?

Lenke til kommentar

Og så var Mate 9 Pro anskaffet for noen dager siden. Flott telefon, masser av muligheter og ikke minst, batteritiden er den beste jeg har hatt i "moderne" tid.

 

Ser i bruksanvisning at  man skal få frem en Global søkemulighet ved å sveipe nedover, men den dukker ikke opp uansett hvor mye jeg sveiper... Noen som vet hvordan den kan aktiveres?

 

Det besvarer kanskje ikke helst spørsmålet ditt, men jeg har fullstendig lagt min elsk på Nova Launcher. Den har (blant svært mange andre ting) mulighet for å tilpasse oppførsel utfra bevegelse.'

Noen jeg bruker:

- Sveip opp: App-skuff

- Sveip ned: Utvid varslinger

- Dobbelt trykk: Søk (dette er muligens den du leter etter)

- Dobbelt trykk og sveip opp: ring kona

- Sveip ned med to fingre: Google Now

- osv osv

 

Hvilke bevegelser som gjør hva kan selvfølgelig byttes om etter eget ønske.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da fikk jeg ny firmware pushet ut, B225 kom i forgårs. Installert ok og uten problemer. Tok ikke bilde av changeloggen dessverre, men det sto at integrasjonen mot snapchat var forbedret, samt android sikkerhetsoppdateringer.

 

Installasjonen fant jeg via vanlig system update, ikke brukt noe firmware downloader eller noe annet tredjepart. Jeg innbiller meg at snapchat er noe mer responsivt enn før, veksle frem og tilbake mellom kamera og chat osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da fikk jeg ny firmware pushet ut, B225 kom i forgårs. Installert ok og uten problemer. Tok ikke bilde av changeloggen dessverre, men det sto at integrasjonen mot snapchat var forbedret, samt android sikkerhetsoppdateringer.

 

Installasjonen fant jeg via vanlig system update, ikke brukt noe firmware downloader eller noe annet tredjepart. Jeg innbiller meg at snapchat er noe mer responsivt enn før, veksle frem og tilbake mellom kamera og chat osv..

 

Kanskje blitz og snapchat fungerer? Jeg har installert samme firmware, men ikke testet akkurat dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...