Gå til innhold

Huawei Mate 9 Pro tråden


Anbefalte innlegg

Gå inn på lyd på innstillinger slå av vibrering navigasjons taster.

Jeg irriterte meg grønn over vibrering på tastatur også, men fant ut det til slutt også.

 

Dette er ikke vibreringen det snakkes om. Det er når man trykker på knappene under skjermen som det tilsynelatende ikke kan skrus av vibrering for. Altså tilbake, hjem og "siste apper".

 

Har ellers fjernet beskyttelsesglasset, da det ikke registrerte trykk like godt og knoketrykking ikke fungerte i det hele tatt. Skjermen ble rett og slett litt mer resistiv fremfor kapasativ. Spesielt plagsomt ved skriving. I tillegg kom det litt smuss under glasset i etterkant som irriterte meg grønn. Nå har jeg ingen beskyttelse, annet enn flip cover. Flip coveret er jeg forøvrig positivt overrasket over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har sett og prøvd vanlige Mate 9 ? ser den er kun til salgs i en butikk, er den "Norsk"?

Jeg har den og norsk språk ligger inne ja.

Flott telefon slank og lekker og det følger med ett flott cover som gjør at telefonen ikke blir særlig større enn uten ( etter noen fall i fliser så er det ikke ett merke)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gå inn på lyd på innstillinger slå av vibrering navigasjons taster.

Jeg irriterte meg grønn over vibrering på tastatur også, men fant ut det til slutt også.

 

Dette er ikke vibreringen det snakkes om. Det er når man trykker på knappene under skjermen som det tilsynelatende ikke kan skrus av vibrering for. Altså tilbake, hjem og "siste apper".

 

Har ellers fjernet beskyttelsesglasset, da det ikke registrerte trykk like godt og knoketrykking ikke fungerte i det hele tatt. Skjermen ble rett og slett litt mer resistiv fremfor kapasativ. Spesielt plagsomt ved skriving. I tillegg kom det litt smuss under glasset i etterkant som irriterte meg grønn. Nå har jeg ingen beskyttelse, annet enn flip cover. Flip coveret er jeg forøvrig positivt overrasket over.

 

 

Ser at det er noe nytt i siste oppdatering: Vibrering i nav.knapp :D

Lenke til kommentar

 

 

Gå inn på lyd på innstillinger slå av vibrering navigasjons taster.

Jeg irriterte meg grønn over vibrering på tastatur også, men fant ut det til slutt også.

 

Dette er ikke vibreringen det snakkes om. Det er når man trykker på knappene under skjermen som det tilsynelatende ikke kan skrus av vibrering for. Altså tilbake, hjem og "siste apper".

 

Har ellers fjernet beskyttelsesglasset, da det ikke registrerte trykk like godt og knoketrykking ikke fungerte i det hele tatt. Skjermen ble rett og slett litt mer resistiv fremfor kapasativ. Spesielt plagsomt ved skriving. I tillegg kom det litt smuss under glasset i etterkant som irriterte meg grønn. Nå har jeg ingen beskyttelse, annet enn flip cover. Flip coveret er jeg forøvrig positivt overrasket over.

 

 

Ser at det er noe nytt i siste oppdatering: Vibrering i nav.knapp :D

 

 

Ooh. Nice. Legger meg flat, Boe84. Den muligheten var ikke der sist jeg sjekket. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg sliter med at telefonen ikke vil ta lading ifra annet enn Huawei supercharger. Andre som har slike problemer?

Har prøvd Microsoft sin 3,4a lader uten hell, da bruker fortsatt telefonen med strøm enn den lader.

Det samme med andre forskjellige 2,4a ladere...

 

Kvaliteten på ladere og USB-kabler varierer veldig. Jeg tester i blant forskjellige kombinasjoner av ladere og kabler, og kaster de dårligste. Som oftest er det en sammenheng mellom pris og kvalitet, men ikke alltid. Merkeladere pleier å være bedre enn såkalte no-name kinavarianter.

 

Min lader den best med medfølgende lader, så jeg fikk bestilt en ekstra til å ha på jobb. Men det hender også jeg bruker medfølgende adapter fra mikrousb og det fungerer også.

 

Du kan laste ned f.eks Ampere (det finnes mange alternativer også) og sammenligne litt. Se på hvordan de forskjellige fungerer, men også hvor mye den trekker uten lading. Kan være at det er en app som ikke oppfører seg også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan bare snakke for meg selv, men jeg er ihvertfall veldig fornøyd. Uten tvil den beste mobilen jeg har hatt. Forrige mobiler var Sony Z3 og før det igjen Samsung S4 Active. Jeg ville nok fortsatt valgt Mate 9 Pro fremfor S7 Edge. Eller S8 for den saks skyld.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har ikke noen skjermbeskytter på min da jeg bruker et flip cover, men du kan jo se på ebay. Jeg så litt på disse tempered glass skjermbeskytterene, de er nok hakket stivere og hardere enn den myke filmen man ellers ser.

 

Hva slags firmware versjon er dere som har denne i norge på?  Jeg er på B156 enda, B185 er i ferd med å rulles ut i sverige iallefall, kommer forhåpentligvis her også snart. Der kommer Daydream for de som bryr seg om det, skal også forbedre batteribruken litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...