Gå til innhold

Huawei Mate 9 Pro tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huawei's originale deksler er definitivt de beste! Og det kommer ifra en som egentlig ikke liker flap cover!

Ellers er jeg storfornøyd med min Mate 9 Pro! Har hatt den siden Desember nå og spesielt Superladeren er helt genial.

 

Legger ved et bilde jeg tok på auto på nyttårsaften! 

 

post-292596-0-09895300-1486421292_thumb.jpg

Endret av Marinius
Lenke til kommentar

Fikk min på lørdag og er så langt strålende fornøyd. Jeg lot plasten over skjermen stå på og benytter det medfølgende coveret. Min forrige erfaring med flap cover var at jeg mistet den i bakken da jeg forsøkte å ta mobilen med en hånd - og påfølgende knust skjerm. Så flap er jeg skeptisk til. :)

Lenke til kommentar

Hansker bruker jeg ikke, så null problem for meg, hehe :p

MEN: en ting jeg irriterer meg grønn over: Vibrerering på nedre meny knappene, det går faen ikke ann å skru av?!?

Har vært igjennom alt av menyer og faenskap og skrudd av det som er, men alikavel kommer det vibrering der

 

Har gjort noen søk etter greia med vibrering, og det kan se ut til at det bare er sånn, dessverre. Skulle gjerne skrudd det av selv.

Lenke til kommentar

Aha! Så ikke denne tråden før nå. Kjekt med en egen istedet for å avspore P9-tråden :)

 

Et par generelle fototips:

 

-Fotografer i raw. Det er overraskende mye dynamikk å hente ut i Lightroom/Photoshop. Men JPEG-filene er potensielt mer detaljerte, så det kan være lurt å spare på dem. RAW: 12mp, JPEG: 20mp.

 

-Videostabilisering funker ikke spesielt bra i 4K, men er passe greit i full HD. 4K er egentlig bare noen vits hvis du filmer med mobilen på stativ, ellers blir bildet hakkete og ustabilt.

 

-Svarthvitt-funksjonen er faktisk skikkelig bra, og helt klart å foretrekke fremfor å konvertere et fargebilde til svarthvitt i etterbehandling. Med mindre du vil bruke fargefiltre, såklart.

 

-Hybridzoom-funksjonen er bare tull. Bedre å beskjære i etterkant.

 

-Blenderåpning-simulering kan gi veldig gode resultater hvis motivet ikke er for komplekst. Verdt å teste ut.

 

 

Om noen har tips til flip-cover hadde jeg blitt veldig glad jeg også. Har ikke funnet noe i butikkene i Oslo enda. :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hansker bruker jeg ikke, så null problem for meg, hehe :p

MEN: en ting jeg irriterer meg grønn over: Vibrerering på nedre meny knappene, det går faen ikke ann å skru av?!?

Har vært igjennom alt av menyer og faenskap og skrudd av det som er, men alikavel kommer det vibrering der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...