Gå til innhold

Ny landslagstrener - Åge Hareide


Bandidos-Pelle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kanskje, vi får jo håpe og støtte ham nå som han er blitt det.

Synes ikke han har tilført så mye i Rosenborg. De har blitt

slakkere i midtbaneleddet og angrepet etter han overtok synes jeg.

 

Resultatene er jo greie, men det har sikkert med at de er så sterke

i forhold til andre norske lag. Det var jo første gang etter at Hareide

overtok at de ikke klarte champion leage kvalifisering. :shrug:

Lenke til kommentar
Resultatene er jo greie, men det har sikkert med at de er så sterke

i forhold til andre norske lag. Det var jo første gang etter at Hareide

overtok at de ikke klarte champion leage kvalifisering. :shrug:

Rosenborg har vel heller aldri møtt så sterk motstand som Deportivo i kvalikken heller. :shrug:

 

Jeg tror Hareide vil gjøre en bra jobb. Håper han greier å få med alle de beste spillerne våre igjen.

Endret av LordTimmy
Lenke til kommentar

Åge Hareide er nok mannen for landslaget, selv om det hadde vært kult og sett Eggen fukte leppene med tunga, og røyke en tobakk på ullevål i en vm/em-kvalik kamp.

 

 

Syns vi uansett ikke skal disse Semb for mye. Han tok over et lag som var bånn defensivt. Skulle han bygge på det eller gjøre noe fundamentalt annet. Norske fotballspillere har ikke teknikken som skal til for de beste europeiske lagene. Alle så vel kampene mot spania. :no:

 

Men håper det blir forandringer til det positive uansett hvem som spiller og hvilken trener landslaget har.....ellers blir det...:wallbash:

Lenke til kommentar

Hei

Det er bra og endelig få vekk Semb :yes:

Håper på ny opptur i norsk fotball nå :thumbs:

 

Men Hareide har vel ikke imponert så veldig i år heller da, men spillerne sier jo at han har vært et moralskt løft for Rosenborg.

 

Rosenborg har vel heller aldri møtt så sterk motstand som Deportivo i kvalikken heller.

 

Var på stadion å så kampen og det var et bedrøvelig syn, begge lag spillte ELENDIG og det var IKKE mye motstand fra Deportivios side så der har vel Rosenborg seg selv og takke.

Lenke til kommentar
Norske fotballspillere har ikke teknikken som skal til for de beste europeiske lagene. Alle så vel kampene mot spania. :no:

 

Men håper det blir forandringer til det positive uansett hvem som spiller og hvilken trener landslaget har.....ellers blir det...:wallbash:

Det er litt rart det der, for de gangene et norskt lag

får det til så har de plutselig teknikk omtrent på høyde med andre.

Det har vi sett med Rosenborg i sine beste kamper mot

europeiske topplag. Og landslaget også på sitt beste.

Vi kan nevne hjemmekampen (em-kvalik) mot Italia i 1991, bortekampen mot Polen i 1992, Hjemmekampen mot England i 1993

Hjemmekamp mot Sveits 1997 (alle Vm-kvalik)

Vi kan også gå lenger tilbake - hjemme mot England 1981 (VM-kvalik)

Borte mot Italia 1985 ( privat), Hjemme mot Frankrike 1988( Em-kvalik 2-0 seier , Røste Fossens siste kamp som trener) og flere jeg ikke kommer på i farten.

Lenke til kommentar
Norske fotballspillere har ikke teknikken som skal til for de beste europeiske lagene. Alle så vel kampene mot spania. :no:

 

Men håper det blir forandringer til det positive uansett hvem som spiller og hvilken trener landslaget har.....ellers blir det...:wallbash:

Det er litt rart det der, for de gangene et norskt lag

får det til så har de plutselig teknikk omtrent på høyde med andre.

Det har vi sett med Rosenborg i sine beste kamper mot

europeiske topplag. Og landslaget også på sitt beste.

Vi kan nevne hjemmekampen (em-kvalik) mot Italia i 1991, bortekampen mot Polen i 1992, Hjemmekampen mot England i 1993

Hjemmekamp mot Sveits 1997 (alle Vm-kvalik)

Vi kan også gå lenger tilbake - hjemme mot England 1981 (VM-kvalik)

Borte mot Italia 1985 ( privat), Hjemme mot Frankrike 1988( Em-kvalik 2-0 seier , Røste Fossens siste kamp som trener) og flere jeg ikke kommer på i farten.

Ærlig talt. Det er ingen bombe jeg slipper når jeg sier at spesielt sør-europeiske og eventuelt øst-europeiske lag har mye bedre teknikk enn oss nordmenn.

Men det tar vi som oftest igjen på fysikken.

 

 

Og å dra fram enkeltkamper her og der har ikke mye for seg. Jeg er også klar over at Norge har vist at de kan, men de må prøve å bli stabile også. Ikke gå fra 5-0 mot Italia og så 1-0 mot luxemburg(satt på spissen)

 

 

Uansett forskjellige meninger så vil vi alle ha et bedre landslag. _DET_ er vel alle enige i?

 

 

:xmas: <-- nisse smiley...hey hey..

Lenke til kommentar

Det er helt klart at de i norge ligger etter teknisk. Men

de tar mye igjen ved organisering og taktikk og litt fysikk jo.

Det kan vikre som Rosenborg trener bedre på teknikk enn

andre i norge?

 

Vi ser problemet i mange landskamper. De har ofte vanskelig for å dempe

og få kontroll over ballen når tempoet blir for stort på midtbanen. Og

de mister ballen hele tiden. Eksemplet fra Spania-kampene er typiske.

Spanjolene går i(påsjekker) hele tiden, mens nordmennene IKKE går i

men lar spanjolene spille i fred.

Jeg sa det gjennom hele kampene at de skulle ikke være redde for å gå i de heller.

Det er et meget effektivt våpen til å rive opp motsanderns spill og få

bedre grep på midtbanen selv. Der har Rosenborg vært mye flinkere. Hvertfall i kampene under Eggen.

 

En annen ting vi ikke må glemme, er hvor mange som har vært borte skadet/sagt nei til landslaget i de siste kampene. Hvis de beste hadde vært med, hadde det

sannsynligvis gjort en del utslag.

Lenke til kommentar
Ærlig talt. Det er ingen bombe jeg slipper når jeg sier at spesielt sør-europeiske og eventuelt øst-europeiske lag har mye bedre teknikk enn oss nordmenn.

Men det tar vi som oftest igjen på fysikken.

Grunnen til at normenn flest ikke har like bra teknikk som sør-europeere/øst europeere, afrikanere, sør-amerika etc. er helst at nesten ingen trener spesifikt på teknikk - ikke som lag.

En øst europeer har vel ikke noe bedre forutsetning for å bli bedre teknisk enn en nordmann? Jeg tror teknikk delen ligger i treningskulturen.

Jeg har spillt fotball siden jeg var seks, og kan ikke huske en eneste treningsøkt som har gått bare på ren teknikk - kanskje litt triksing, og litt dribling av kjegler - men du blir ikke Maradonna av å gjøre dette fire ganger i året.

Lenke til kommentar

Akkurat, og da må vi nesten sette oss ned og prioritere hva en egentlig skal trene på....

 

 

Nytter ikke å begynne trene teknikk i en alder av 20 år...Det skulle en ha begynt med når en var 6 år..

 

 

Men er enig med at Norge har hatt mye skader og folk som har takket nei til landslagsspill. Men at folk er så forbannet og vil ha så store forandringer i vår spillestil tror jeg ikke kommer til å skje. Vi er nødt til å spille veldig kynisk, og springe veldig mye mellom ballen (som tidligere nevnt), stresse de andre til å ta feil...etc Dette tror jeg Hareide skjønner, men tror også at han vil gjøre hva han kan for at det skal bli mer interessant fotball å se på. :yes:

 

 

Offtopic

Kan dessuten ikke skjønne hvorfor de bruker Tore Andre Flo, når Håvard Flo er så mye bedre for tiden. Siste kampen mot spania tapte jo H. Flo knapt en hodeduell..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...