Gå til innhold

Ny landslagstrener - Åge Hareide


Bandidos-Pelle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner heller ikke korfor de har flo'en framme når det egentlig er bedre spisser der ute. Ellers er en meget enig med LordTimmy. :thumbup:

Vi spiller på det vi kan snowdog...hodestyrke, og rå makt ;)

 

 

Meget mulig det fins mange som er bedre enn Håvard Flo, men en kan likevel ikke si noe på at den mannen har hatt en fin sesong for sogndal i år, eller?

 

I tillegg er mannen rå i lufta...(jostein-flo-style) :p

Lenke til kommentar

Når det gjelder spisser ser det bra ut. Nå blir sannsynligvis Carew med igjen, lange er på vei tilbake, Rushfeldt og Helstad spiller bra, Solskjær kommer vel tilbake og Iversen m.fl.

Når Flo spiller i Italia har jeg tro på han kommer i slag igjen. Det verste spillere av hans type kan gjøre er å spille med gampene borti england/skottland. Det er det som har ødelagt ham.

 

Det er midtbanen som mest mangler gode spillere.

Lenke til kommentar
Syns vi uansett ikke skal disse Semb for mye. Han tok over et lag som var bånn defensivt. Skulle han bygge på det eller gjøre noe fundamentalt annet. Norske fotballspillere har ikke teknikken som skal til for de beste europeiske lagene. Alle så vel kampene mot spania. :no:

Semb tok over et landslag som lå som nr 7(?) på fifa rankingen. Vi var hvertfall et topplag. Nå ligger vi på 39. plass tror jeg. Noe må jo ha gått veldig galt her.

 

Semb har vært en katastrofe som trener.

 

- Han har null plan over det offensive spillet. Ikke evner vi å spille oss fremover fordi vi aldri har øvd på det og han er så feig at han ikke tør å fylle på med folk etter en langpassning. Som både Carew og Flo sier, de blir HELT alene på topp.

 

- Under drillo var vi gjennombruddshissige og vant ofte ballen på midtbanen som skapte flere store sjanser og mål. Under Semb har vi vunnet ballen midt på egen banehalvdel og veien fram til motstanderens mål blir alt for lang. Drillo fotball handler om breakdowns og overganger. Semb har på ingen måte klart å videreføre dette.

 

- Semb har skremt bort nesten et helt landslag. Sembs stil gjør rett og slett at spillerne ikke klarer å motivere seg og velger å slutte på landslaget. Se på Spania kampen sier du, ja se på den. Hva kunne ikke Mykland gjort der som førsteforsvarer og en som evner og vil holde litt på ballen?

Lenke til kommentar

Helt enig med Anders Leipsland. Semb har ikke gjort stort for det norske landslaget. Når Drillo ga slapp på landslaget i sin tid, var det et helt annet fotballag enn det vi ser i dag. 9 mann i forsvar + keeper og en mann på midtbanen er ikke en målgivende fotballmentalitet. Jeg har stor tro på at landslangsfotballen kommer til å bli artigere å følge med på når Åge tar over. Jeg har nesten ikke sett en landslagskamp de siste 18 månedene pga Semb.

 

Alle husker vel når vi slo Brasil i 1997 (?).

... og igjen i '98. :cool:

 

Det var Drillo fotball det. Med en god porsjon flaks kanskje. Men Semb hadde ikke klart det, det er jeg sikker på. Men nå som Åge har tatt over tror jeg vi kommer til å få lignende oppturer igjen.

Lenke til kommentar

Må også huske på at vi var et lag folk ikke tok så alvorlig.

 

 

Folk ble etterhvert mer og mer klar over at Norge var et ****** å spille mot pga sine defensive kvaliteter, og våre dødelige overganger.

 

Med Myggen på laget hadde dette gått mye bedre, fullstendig enig. Men vi skal ikke _bare_ gi skylden til Semb, for det er flere faktorer som spiller inn her utenom trener. ;)

 

 

Hva syns dere om VM-kvalik-trekningen da? Ble faktisk litt overrasket når Hareide sa han var strålende fornøyd med trekningen. :D

Lenke til kommentar

Ikke noe spesielt bra trekning syns jeg. Østeuropeiske

lag har alltid vært problematiske for norge. Tror ikke

Italia er så mye verre enn de andre der. Men trekningen

kunne vært verre, klart.

 

Er veldig spent på hvordan Hareide får det til.

 

Han har ikke vist noe spesielt enda som trener. Som en

sa, han har bare overtatt lag som var i toppen fra før - vanskelig

å måle hans prestasjon. Rosenborg under Hareide har ikke imponert

meg ( spillemessig)

 

Han virker for overambisiøs ndg hvordan Norge skal spille. Når han snakker

om at det er vesentlig å "satse på underholdende fotball", tror jeg

han dessverre er litt på halvdistanse. Man satser aldri på underholdning som utgangspunkt i selv på høyt nivå i fotball.

Hvis landslaget går ut og prøver imponere og underholde med tekniksk angrepspill og finesser mot lag som er mye bedre i dette vil de dumme seg ut, og de

vil begynne å miste selvtilliten.

De må finne den riktige balansen.

 

Men han ser ut å ha stor tro på dette selv og spillerne virker

å tro på det og vil være med, så vi får se og håpe.

Men jeg er skeptisk ( som jeg også var til Semb)

Lenke til kommentar

Hareide ikke oppnådd noe som trener? Han førte Molde til cupgull. Han gjorde stor fremgang med Helsingborg og vant både cup og serie der. Serien vant han også med Brøndby. I Rosenborg har han jo tatt the double, serien ble vunnet med et svært gap ned til neste lag på lista. Han klarte riktignok ikke å komme til CL, men nå har aldri RBK møtt hardere motsand enn deportivo heller da. Hareide har etter mitt skjønn absolutt vist at han er en god trener.

 

Når det gjelder trekninga så er jeg ganske godt fornøyd. Den kunne vært bedre, men vi er kortere fra drømmegruppa enn fra dødens gruppe. Ville f.eks ikke skifta med Finland og møtt Tsjekkia, Nederland, Romania, Makedonia, Armenia og Andorra. Tror vi har en fair sjanse til å vinne gruppa faktisk, men vi må jo se hva Hareide står for som landslagssjef først :)

 

Er uansett deilig å ha en offensiv trener som påpeker mulighetene for å gå videre enn den alltid pessimistiske Semb som bare klagde over hvor hardt det blir.

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar

Trekningen i går var faktisk utrolig bra! Jeg mener, Italia er ikke uoverkommelige. Norge har spilt mot dem ni ganger, og statistikken er 3-3-3. Lagene har aldri vunent med mer enn ett mål mot hverandre heller!

 

Åge Hareide greier å få ut det offensive i Norges landslag, samtidig som han legger vekt på det defensive. Jeg er på ingen måte skeptisk, for jeg vet at dette blir bra. Jeg bare vet det...

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...