Gå til innhold

Lønn Trafikkdirigenter


Mato

Anbefalte innlegg

fikk kontrakten i går , 170 kr på dag 0600-2100 , 215 på 2100-0600 og 215 fra lørdag 1800- til mandag 0600 , er 40% overtid etter 9 timer på samme prosjekt ( alle skift er forskjellige prosjekt etter hva jeg har skjønt så jobber du dobbelt skift får du ikke overtid, litt avhengig om de jobber dobbelt frivillig eller de ikke får tak i andre til og ta over  ) jobben er uten fast arbeidstid eller faste timer og du kan få varsel om arbeid alt fra uken før til 5 minutter før , kommer an på om det er planlagt eller det skjer noe som krever folk på jobb (som vannlekkasjer ol.) 

 

Så ikke via vaktselskap?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

fikk kontrakten i går , 170 kr på dag 0600-2100 , 215 på 2100-0600 og 215 fra lørdag 1800- til mandag 0600 , er 40% overtid etter 9 timer på samme prosjekt ( alle skift er forskjellige prosjekt etter hva jeg har skjønt så jobber du dobbelt skift får du ikke overtid, litt avhengig om de jobber dobbelt frivillig eller de ikke får tak i andre til og ta over  ) jobben er uten fast arbeidstid eller faste timer og du kan få varsel om arbeid alt fra uken før til 5 minutter før , kommer an på om det er planlagt eller det skjer noe som krever folk på jobb (som vannlekkasjer ol.) 

 

Så ikke via vaktselskap?

 

nei jobber ikke via vakter selskap , men jobber i et selskap som leverer personell til et selskap som utelukkende driver med vei sikring , merking og dirigering 

Lenke til kommentar

 

 

fikk kontrakten i går , 170 kr på dag 0600-2100 , 215 på 2100-0600 og 215 fra lørdag 1800- til mandag 0600 , er 40% overtid etter 9 timer på samme prosjekt ( alle skift er forskjellige prosjekt etter hva jeg har skjønt så jobber du dobbelt skift får du ikke overtid, litt avhengig om de jobber dobbelt frivillig eller de ikke får tak i andre til og ta over  ) jobben er uten fast arbeidstid eller faste timer og du kan få varsel om arbeid alt fra uken før til 5 minutter før , kommer an på om det er planlagt eller det skjer noe som krever folk på jobb (som vannlekkasjer ol.) 

 

Så ikke via vaktselskap?

 

nei jobber ikke via vakter selskap , men jobber i et selskap som leverer personell til et selskap som utelukkende driver med vei sikring , merking og dirigering 

 

 

Såpass. Reagerte på at det er såpass mye dårligere lønn enn vekteroverenskomsten. 

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
StigP skrev (7 minutter siden):

Hei! Dette var jo svært lenge siden da, men..

Har du gjort deg noen erfaringer siden denne tråden? Hva tjener en som står og vokter liv på landeveien i all slags og vær og tid? Får en som dirigerer trafikken risikotillegg? 

Mvh Stig Wålberg 

Mye info her, sjekk tariffene som nevnes for å få ett bilde.

https://www.at.no/anlegg/486152

  • Liker 1
Lenke til kommentar
agvg skrev (8 minutter siden):

Du burde fått risikotillegg, er mye rart og se står man i veien, har hoppet i grøfta flere ganger.

Folk er helt frakoblet, siste jeg trodde jeg måtte komme meg av vegen så kom det en som pratet i telefon, leste ett dokument og antagelig drev med en PC i passasjersetet...

Burde ha lufthorn i lomma, bør vekke de fleste:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
StigP skrev (På 28.9.2020 den 14.50):

Hei! Dette var jo svært lenge siden da, men..

Har du gjort deg noen erfaringer siden denne tråden? Hva tjener en som står og vokter liv på landeveien i all slags og vær og tid? Får en som dirigerer trafikken risikotillegg? 

Mvh Stig Wålberg 

det ble lite dirrigering på meg for og si det sånn, seskalpet fikk ikke de fårespeite kontrakten og jeg tror jeg utførte 2-3 skift for de iløpet av de 3 måneden jeg var tilknyttet til de 
ingen risikotillegg. 


siden selskapet rekruterte via nav betalte nav kurs for 20-40 mann som skulle få jobb hos de , etter 1 måned ringte nav meg om var greit sure for jeg ikke hadde vært på jobb, når jeg sa jeg kun hadde fått en 0% kontrakt og ikke blitt tildelt noe arbied ble de ikke mye happy for de hadde jo betalt et "kjempe dyrt" kurs til meg ( kosta vell 2-300 ) så jeg hadde bare med og komme meg på jobb.

jeg vil si det er en bransje som styre helt klar fra. 

Lenke til kommentar

Er en bransje hvor det har vært endel useriøse, lett og krever lite utstyr for og starte opp, markedet er der så en del prøver seg. Vanskelig og få tak i folk, og ofte stor gjennomtrekk, hadde det ikke hvert krav om norsk språk så hadde det knapt noen norske drevet med det. 

Lenke til kommentar
agvg skrev (33 minutter siden):

Er en bransje hvor det har vært endel useriøse, lett og krever lite utstyr for og starte opp, markedet er der så en del prøver seg. Vanskelig og få tak i folk, og ofte stor gjennomtrekk, hadde det ikke hvert krav om norsk språk så hadde det knapt noen norske drevet med det. 

Er det så mange firma som driver med trafikkdirigering? Mitt inntrykk er at markedet er dominert av nokre få store.

Det er sant at det ikkje er veldig mykje som krevst for å starte opp, men heldigvis er bransjen sterkt regulert med detaljkrav til kurskompetanse, synlegheitstøy innafor bestemte krav, krav til skilting og merking, osv. 

Lenke til kommentar

Er nok blitt litt bedre, men det er en del enda. Det er lett og starte opp og noen driver med det som en bivirksomhet. For enkle jobber trenger du jo ikke annet enn ett lite kurs, noen skilt, jakke og stoppspak og eventuelt radio, og en ledebil med skilt. Vegvesenet har strammet opp endel som driver med dette da de ikke fulgte reglene eller betalte nok i lønn. 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...