Gå til innhold

Lønn Trafikkdirigenter


Mato

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

jeg regner med det finnes flere her som har jobbet eller jobber som trafikkdirigent, nå er jo sesongen snart i gang for veiarbeid og jeg ser flere stillinger på dette og lurer på om noen sitter på litt info om have de forskjellige firmaene betaler , eller om det er ca likt rundt om.  

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja er ute og vite litt om hva de forskjellige betaler , der finnes jo en del firma som kun driver med vei dirigering som TrafikkDirigering AS ,  jeg har å sett at trafikkdirigenter er nevnt i tariffavtalen til asfaltarbeidere, så det er litt vanskelig og danne seg et bilde av hvor snittet ligger .

Lenke til kommentar

ja er ute og vite litt om hva de forskjellige betaler , der finnes jo en del firma som kun driver med vei dirigering som TrafikkDirigering AS ,  jeg har å sett at trafikkdirigenter er nevnt i tariffavtalen til asfaltarbeidere, så det er litt vanskelig og danne seg et bilde av hvor snittet ligger .

 

Om du sammenligner asfaltarbeiderne sin tariff og vektere så bør det jo gi ett greit bilde? 

Lenke til kommentar

Fant en gammel tråd fra 2010, får håpe vilkårene har bedret seg. Timelønnen bør i det minste ha gått opp noen kroner. 

 

 

 

Trafikkdirigering AS har 145kr på dagtid. etter 10t er det 40% overtid. 
Nattarbeid er timelønnen 145 + 20kr tilegg, Etter 9,5 time er det 50 overtid. 
Alt over 40timer i uka er 50%

Dagene er opptil 16 timer om ikke mer.. helger kan variere ihht til hvor man er i sesongen og hvor man jobber. 
Man får dekket tak over hode, men ikke mat. Er stedet for jævelig, (uten innlagt vann og kloakk) tilkommer det et tillegg på 100kr døgnet. Kilometergodtgjørelse 1 kr km.. Dette er for sesongen 2011. Hva som skjer neste år, er det ingen som vet.
Lenke til kommentar

Tilegget for natt så da elendig ut, trodde man hadde 100%+ på slikt, jobbet noen uker med dirigering på natt og da hadde jeg over 400,- i timen pluss betalt hviledag etter osv, men jeg var jo ikke ansatt som dirigent.

å ha 100% tillegg på natt er vell ganske unormalt. Ved overtid på nattestid er jo saken en annen. Men at det var dårlige tillegg er jeg helt enig i. Dette er dog 7 år siden og kan være noe helt annet i dag. 

Lenke til kommentar

jeg er forespeilt 170 kr på dag tid og 210 kr på natt , faste skift lengder ( med når jeg tok kurset hørtes det ut som dette fort kan være skryt og vanlig med LANGE dager) , 40% overtid , men ikke overtid om man jobber på forskjellige prosjekt på samme dag frivillig . max 2 netter på rad ( noe jeg synes høres ugunstig ut da jeg ikke har interesse av og jobbe dag , jeg får mere i dagpenger en 170kr timen ) men igjen på kurset hørte jeg det var helt vanlig og drite i lover og regler angående arbeidstid i denne bransjen. 

Lenke til kommentar

jeg er forespeilt 170 kr på dag tid og 210 kr på natt , faste skift lengder ( med når jeg tok kurset hørtes det ut som dette fort kan være skryt og vanlig med LANGE dager) , 40% overtid , men ikke overtid om man jobber på forskjellige prosjekt på samme dag frivillig . max 2 netter på rad ( noe jeg synes høres ugunstig ut da jeg ikke har interesse av og jobbe dag , jeg får mere i dagpenger en 170kr timen ) men igjen på kurset hørte jeg det var helt vanlig og drite i lover og regler angående arbeidstid i denne bransjen.

Når de sier at en ikke får overtid om en jobber frivillig på to prosjekter er det nok slik at det er så og si eneste mulighet. Total galskap, høres ut som en forferdelig bransje.

Lenke til kommentar

Dette er jo jobber som krever ett to dagers kurs, gjerne blir dette slått sammen til en dag og driver man i områder hvor det er god tilgang på folk så betaler man neppe mer enn man må, dog er man pålitelig, greier og håndtere kommunikasjonen med trafikantene og ellers oppfører seg så kan man nok fort få det friere med hensyn til vakter osv, det er veldig mange useriøse arbeidstakere som hverken kan klokka eller oppføre seg ansikt til ansikt med en pissesur bilist i køen så gjennomtrekken kan være høy.

Lenke til kommentar

fikk kontrakten i går , 170 kr på dag 0600-2100 , 215 på 2100-0600 og 215 fra lørdag 1800- til mandag 0600 , er 40% overtid etter 9 timer på samme prosjekt ( alle skift er forskjellige prosjekt etter hva jeg har skjønt så jobber du dobbelt skift får du ikke overtid, litt avhengig om de jobber dobbelt frivillig eller de ikke får tak i andre til og ta over  ) jobben er uten fast arbeidstid eller faste timer og du kan få varsel om arbeid alt fra uken før til 5 minutter før , kommer an på om det er planlagt eller det skjer noe som krever folk på jobb (som vannlekkasjer ol.) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...