Gå til innhold

Tok ikke lang tid før president Trump ble barnemorder


Mr.M

Anbefalte innlegg

De som evt. fikk inntrykk under valgkampen at Trump ville føre en mer tilbaketrukket politikk heretter og ikke blande seg inn i andre land, må revurdere oppfatning.

 

For noen dager siden signerte & autoriserte han at Navy Seals kunne angripe en landsby i Jemen.

 

10 women and children killed in operation targeting al-Qaeda in southern province of al-Bayda

 

V12oTB1.png

hju7Tyl.png

 

http://www.aljazeera.com/news/2017/01/yemen-170129101045539.html

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4174310/Daughter-Anwar-al-Awlaki-Trump-s-raid.html

 

 

 

 

Kanskje innreiseforbudet, som inkluderer Jemen, burde gjelde begge veier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilbaketrukket politikk..? Mannen har jo sagt han skal utslette ISIS... her var Al-Qaeda målet, men same shit different wrapping.

 

Forøvrig var jo det ene barnet datter av en Al-Qaeda leder. Selvsagt er det ekstremt tragisk at barn må dø, men krig er krig - han tar vel valg basert på "the greater good", på lik linje som USA´s forrige presidenter har gjort før han.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er jo grusomt at små barn må lide for fanatisk religiøse tullinger, slik som familien til denne jenta.

 

Dette er altså datteren til Anwar al Awlaki, en kjent terrorist som ble drept i 2011.

Hun var i huset sammen med andre familiemedlemmer, blant annet sin onkel som angivelig også ble drept i angrepet.

 

Tragisk nok ble denne jentas 16 år gamle bror også drept i et droneangrep mot terrorister i 2011.

 

Enten er dette verdens mest uheldige familie, som alltid er på feil sted til feil tid, eller så er de terrorister? 

 

Forrige søndag gikk altså SEAL Team 6 til angrep på flere hus i Yemen, mistenkt for å huse terrorister.

Terroristene, blant dem også kvinner, åpnet ild mot de amerikanske styrkene, og drepte en soldat,  William Owens.

De amerikanske styrkene besvarte ilden, og i kampene ble denne jenta truffet i nakken, og døde senere.

Flere andre kvinner ble også drept, det antas at i det minste noen av disse kvinnene skjøt mot de amerikanske styrkene, og var medlemmer av en terroristorganisasjon.

Endret av adeneo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som evt. fikk inntrykk under valgkampen at Trump ville føre en mer tilbaketrukket politikk heretter og ikke blande seg inn i andre land, må revurdere oppfatning.

 

For noen dager siden signerte & autoriserte han at Navy Seals kunne angripe en landsby i Jemen.

 

Kanskje innreiseforbudet, som inkluderer Jemen, burde gjelde begge veier?

Jeg mener at det er al-Qaeda som må bære hovedansvaret for kvinnene og barnas død siden al-Qaeda er terrorister og dermed initiator av maktbruk. På tilsvarende vis ville det ha vært Breivik som hadde vært ansvarlig for drapet dersom politiet hadde prøvd å skyte Breivik på Utøya, men uheldigvis hadde bommet og drept en uskyldig AUF-er i stedet (selvsagt under forutsetning av at politiet hadde gjort sitt ytterste for å unngå å bomme).

Endret av xyzxyz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg mener at det er al-Qaeda som må bære hovedansvaret for kvinnene og barnas død siden al-Qaeda er terrorister og dermed initiator av maktbruk.

 

Er vel etterhvert mange 100.000 som da har stådd i veien for amerikanske tropper som jakter terroriser. Må jo huskes at selv om USA påstår at de er terrorister, så er de vel neppe det. de er vel heller motstandere av amerikansk krigføring og vandalisering av midtøsten.

Lenke til kommentar

Det er tvil om de drepte hadde tilknytning til Al-Qaida

 

"De tre var høytstående lokale ledere, men de hadde ingen bånd til al-Qaida, sier en talsmann for provinsen, Aref al-Amri"

 

http://www.rbnett.no/ntb/utenriks/2017/01/29/Stammeledere-drept-i-amerikansk-angrep-i-Jemen-14131371.ece

 

For det andre, når antallet drepte kvinner og barn overgår antallet drepte menn, illustrerer det det groteske med policyn USA har i slike operasjoner, nemlig at de tillater seg opptil 30 sivile ofre i forbindelse med denne typen angrep, enten de likvideres med droner, fly, eller soldater på bakken, slik som nå.

 

Hvorvidt kvinnene skjøt på Navy Seal er ikke godt å si, men kan ikke si jeg er overrasket i tilfellet, at de gjør det etter at heimen er lagt i ruiner og barnelik ligger strødd. De hadde ikke blitt spart uansett, siden de kun anses som "collateral damage" som vi vet fra før.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Trist sak, men lurer på om det hadde blitt laget tråd med overskriften "Obama er en barnemorder" om det hadde skjedd for 1 måned siden.

 

Obama er jo som kjent den eneste presidenten som har vært i krig under hele sin presidentperiode. Håper såklart Trump blir bedre og trekker seg tilbake fra alle land i midtøsten etterhvert.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norge har drevet med kastrering av jøder i noen tiår, så hadde ikke rynka spesielt på nesa om et par jøder hadde blitt anholdt, ført til et sykehus og kastrert.

Hadde folk brydd seg eller pratet om det så hadde jeg bare sagt at vi alt har drevet med det her i landet over flere tiår så er det verre at de blir det nå i dag?

 

Kvalmende og helt idiotisk tankegang.

Lenke til kommentar

Norge har drevet med kastrering av jøder i noen tiår, så hadde ikke rynka spesielt på nesa om et par jøder hadde blitt anholdt, ført til et sykehus og kastrert.

Hadde folk brydd seg eller pratet om det så hadde jeg bare sagt at vi alt har drevet med det her i landet over flere tiår så er det verre at de blir det nå i dag?

 

Kvalmende og helt idiotisk tankegang.

Hva snakker du om?

 

EDIT: At Obama fulgte en mye penere linje ovenfor jøder enn det Trump gjør? 

Endret av Apotropaeus
Lenke til kommentar

 

De som evt. fikk inntrykk under valgkampen at Trump ville føre en mer tilbaketrukket politikk heretter og ikke blande seg inn i andre land, må revurdere oppfatning.

 

For noen dager siden signerte & autoriserte han at Navy Seals kunne angripe en landsby i Jemen.

 

Kanskje innreiseforbudet, som inkluderer Jemen, burde gjelde begge veier?

Jeg mener at det er al-Qaeda som må bære hovedansvaret for kvinnene og barnas død siden al-Qaeda er terrorister og dermed initiator av maktbruk. På tilsvarende vis ville det ha vært Breivik som hadde vært ansvarlig for drapet dersom politiet hadde prøvd å skyte Breivik på Utøya, men uheldigvis hadde bommet og drept en uskyldig AUF-er i stedet (selvsagt under forutsetning av at politiet hadde gjort sitt ytterste for å unngå å bomme).

 

 

Om du kaster en stein mot meg og jeg kaster fem tilbake der 1 treffer deg og de 4 andre dreper familien din så er det din egen feil at familien din er død siden du var makt initiator så lenge jeg gjorde mitt ytterste for å ikke treffe dem, eller jeg må vel også kalle deg terrorist for da er du terrorist.

 

Jeg er foruten ansvar, jeg er staten over alle stater, jeg er dommer og jeg er bøddel. Jeg er USA ;D FUCK YEAH!

 

 

 

7085c31a7b8bcd00f185af3b1a6d2f29.jpg

Lenke til kommentar

 

Norge har drevet med kastrering av jøder i noen tiår, så hadde ikke rynka spesielt på nesa om et par jøder hadde blitt anholdt, ført til et sykehus og kastrert.

Hadde folk brydd seg eller pratet om det så hadde jeg bare sagt at vi alt har drevet med det her i landet over flere tiår så er det verre at de blir det nå i dag?

 

Kvalmende og helt idiotisk tankegang.

Hva snakker du om?

 

EDIT: At Obama fulgte en mye penere linje ovenfor jøder enn det Trump gjør? 

 

 

Nei at Obama ikke har noe med tråden å gjøre, og at hans handlinger ikke rettferdiggjør Trump sine.

Lenke til kommentar

En del medier har påmint om at Trump under valgkampen sa han ville gi ordre om tortur, og drap på familiemedlemmer.

 

On the campaign trail, Trump endorsed killing relatives of terrorist suspects, which is a war crime. “The other thing with the terrorists is you have to take out their families, when you get these terrorists, you have to take out their families"

 

https://www.theguardian.com/world/2017/feb/01/yemen-strike-eight-year-old-american-girl-killed-al-awlaki

 

Donald Trump on US military: 'They won’t refuse, they’re not going to refuse me — believe me'

 

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-reiterates-desire-to-murder-terrorists-families-a6912496.html

 

 

Med andre ord er raidet i Jemen og likviderte kvinner og barn ikke collateral damage, men overlagt krigsforbrytelse!

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Dere er hjernevasket. Jeg vil ikke engang forsøke å vinne argumenter. Jeg vil simpelthen uttrykke reell bekymring ovenfor deres mentale helse.

 

Så man skal ikke ta Trump's utsagn alvorlig nå heller?

 

Jeg håper mannen arresteres så fort han setter sin fot i Europa og føres til Haag-domstolen på linje med andre utskudd.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

 

Dere er hjernevasket. Jeg vil ikke engang forsøke å vinne argumenter. Jeg vil simpelthen uttrykke reell bekymring ovenfor deres mentale helse.

 

Så man skal ikke ta Trump's utsagn alvorlig nå heller?

 

Jeg håper mannen arresteres så fort han setter sin fot i Europa og føres til Haag-domstolen på linje med andre utskudd.

 

Ja, konkret, hvorfor det egentlig?

 

Edit til ditt første utsagn: Jo? Men hva er så galt med det han sier, kontra det tidligere presidenter faktisk har gjort? 

Endret av Apotropaeus
Lenke til kommentar

"Trump gjennomfører bare det han sa under valgkampen han skulle gjøre" (inkl. drap på uskyldige familiemedlemmer)

 

Så da er det liksom greit?

Legger du ord i min munn?

 

Jeg har ikke argumentert for at han gjør det han sa han skulle, og at det dermed er greit. Om ikke annet er han i det minste ærlig. Men det er uansett momentumet av Obamas politikk. 

 

Hva er det som rettferdiggjør fredspris til Obama og en global svertekampanje av Trump? Nevn konkrete eksempler. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...