Gå til innhold

Er Motorola G4 plus fortsatt et godt alternativ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er ute etter en relativt rimelig telefon og vurderer nærmere en Motorola G4 plus. Ser at den har fått meget gode testresultater på tester utført i fjor sommer, men utviklingen går raskt og dermed lurer jeg på om telefonen fortsatt er et godt alternativ i prisklassen 2-3000 kr, eller om det finnes andre som har kommet ut i ettertid som er bedre?

 

Jeg glemte å nevne at det viktigste for meg er at den opplevde hastigheten er bra og et godt kamera. Det verste jeg vet er trege menyer.

Endret av Fjelldal83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk iwill.no de har kina mobiler som kanskje gir mye for pengene.

Men batterilevetiden\ytelse og kamera er det vanskligste å finne noe perfekte tilbud til under 3000 kr.

Kanskje vurdere bruktmarkedet?

Kikket på telefonene hos iWill og i min prisklasse er det mye bra, men i følge tester kommer kameraene til kort i forhold til Motorolaen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

De kinesiske telefonene har svake kameraer alle sammen. Når Mi Mix til 9.000 kr har et så dårlig kamera, er det tydelig at dette kan de ikke.

 

Moto G4 Plus har et bedre kamera, selv om det ikke er i toppsjiktet. Men så er det jo en mye rimeligere telefon også.

Lenke til kommentar

Xperia X er betraktelig raskere, skjermen er av høyere kvalitet selv om den er mindre, og Sony lager noe av den beste programvaren av alle Android-produsenter. Musikk-appen til dømes er strålende.

Sony er ganske dyre, selv var jeg trådstarter:

Motorola Moto G4 Play Pris 1 200,-

 

Men å kjøpe på finn kan være risikofritt om du ikke går for finn betalingsgaranti.

Kan både være defekt\tyvgods og gråimport eventuelt kjøpt på bedrift kjøp med kortere reklamasjonstid.

Ta den vurderingering når du handler har vel antakelig ikke åpenkjøp.

 

Var jeg trådstarter ville jeg ventet på Android 7.1 og DAB+ ble standard i mobil.

Eventuelt gått for usb C enten Dash\Quick changer.

Vet selv ytelse i denne prisklassen ikke er noe særlig spessielt om man trenger 32\64 GB:

 

Moto G Plus (4th Gen.) Unlocked - Black - 64GB - U.S. Warranty

Ganske sikker den ville blitt treg når mobilen begynner å bli fult opp med mye rart.

 

Finner ingen informasjon:

Men tipper eMMC 4.5 ytelse i denne.

table5.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takk for tipset om Xperian, men den er noe dyrere og det er reklame(!) i telefonen, noe som gjør den er uaktuell. Hadde egentlig planer om å kjøpe en iPhone 7, men synes den blir for dyr da jeg anser mobiler som forbruksvare. Jeg er heldigvis mobil-ideologisk uavhengig, da jeg liker alle tre plattformene. Jeg har nå hatt en iPhone 5S i ca 1,5 år og er relativt fornøyd med den, men savner større skjerm og bedre kamera. Jeg bryr meg fint lite om syntetiske tester, det som betyr noe er opplevd hastighet. 

Lenke til kommentar

Jeg vil snarere si at utviklingen går saktere enn bransjen vil ha oss til å tro. Jeg kjøpte G4 Plus i fjor for å erstatte en ødelagt galaxy S4 - som fortsatt er en utmerket telefon jeg fortsatt ville brukt om den ikke ble vannskadet. Er godt fornøyd med valget. Den er ganske stor, men det ble jeg fort vant til. Svært lyssterk skjerm, godt kamera og god responstid.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri angret på at jeg kjøpte G4 plus for noen måneder siden. Har oppgradert med minnekort på 64GB, for de 16GB i internminnet kan bli litt knapt.

 

Heldigvis er det flere gode og relativt rimelige telefoner for de som ikke absolutt skal ha toppmodellene til Apple og Samsung.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...