Gå til innhold

I return, PC Master Race! Hjelp


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

 

 

Jeg skal ha datamaskin, gaming i all hovedsak, men det vil også bli en del video og bilderedigering. Adobe Premiere/After Effects, Photoshop og den slags. 

 

Sist jeg hadde datamaskin og var med i PC Master Race var det Sandy Bridge som var tingen og da var det kun gaming jeg drev med. 

 

Slik jeg har skjønt er det nå Kaby Lake som kommer ut, med små justeringer i fra Sky Lake? :p 

 

Har lagt i sammen med PC på komplett, budsjettet er rimelig romslig, men blir jo voldsom pris når jeg må ha skjerm, tastatur og alt. 

 

Her er LINK

 

Supert med innspill, skal jeg brenne av såpass med $$$ er det jo flott om noen kan komme med sine verdifulle innspill. Særlig monitor, grafikkort og om I7 er verdt penga over I5 med tanke på redigering av video og foto. 

 

Mvh

 

Nåværende konsollbonde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du først skal bruke såpass med penger, hvorfor ikke utnytte M.2 portene du har? En M.2 gir bedre ytelse enn en vanlig SSD disk. To i RAID enda mer.

Skal selvsagt sies at merkbar ytelse i f.eks Windows ikke er så stor.

 

Og ja, som L4r5 sier, gå for en større datadisk. 3 TB eller lignende.

Lenke til kommentar

Når du først skal bruke såpass med penger, hvorfor ikke utnytte M.2 portene du har? En M.2 gir bedre ytelse enn en vanlig SSD disk. To i RAID enda mer.

Skal selvsagt sies at merkbar ytelse i f.eks Windows ikke er så stor.

 

Og ja, som L4r5 sier, gå for en større datadisk. 3 TB eller lignende.

 

et godt poeng.

Lenke til kommentar

Når du først skal bruke såpass med penger, hvorfor ikke utnytte M.2 portene du har? En M.2 gir bedre ytelse enn en vanlig SSD disk. To i RAID enda mer.

Skal selvsagt sies at merkbar ytelse i f.eks Windows ikke er så stor.

 

Og ja, som L4r5 sier, gå for en større datadisk. 3 TB eller lignende.

 

Hei,

 

Ja, det er et godt poeng. Må jeg vurdere. Skal lese meg litt mer opp på M.2 og hva det er for noe før jeg tar et valg. Virker som 500gb koster omtrent det samme som en SSD i samme størrelse. 

 

Også var det dette med overklokkbart hovedkort som ble nevnt. 

 

Flott med tips. Takk :)

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

 

... men det vil også bli en del video og bilderedigering. Adobe Premiere/After Effects, Photoshop og den slags. 

Med tanke på dette, hadde det ikke vært dumt med X99 og i7-6800k. Liten prisforskjell.

 

 

Heisnan, ja, det skal jeg absolutt vurdere. Skal se på en løsning med dette. Takk :)

 

Muligens verdt å oppgradere skjermen til Asus PG279Q, da får du IPS og 144Hz. Mulig verdt forskjellen om du bruker mye tid bak LR, PS og Pr. 

 

Har en diskusjon med meg selv om akkurat dette med TN vs IPS nå. IPS er etter min erfaring mye flottere å se på når det kommer til bildekvalitet. Responstiden er nok ikke et tema, jeg er ingen pro CSGO spiller og kommer nok til å klare meg fint i både Battlefield og Doom. Enete jeg er redd for er lys som skinner igjennom når det blir mørkt på skjermen, er ganske allergisk mot slikt. 

Lenke til kommentar

Muligens verdt å oppgradere skjermen til Asus PG279Q, da får du IPS og 144Hz. Mulig verdt forskjellen om du bruker mye tid bak LR, PS og Pr. 

 

Ser ut til å bli mer fristet på IPS ja, men tenker å gå for Acer sin variant da den virker å gjøre folk mer fornøyd enn Asus sin variant. 

Kan også plukke den opp på Elkjøp som gjør det lettere med tanke på retur om skjermen har feil. 

Lenke til kommentar

 

Muligens verdt å oppgradere skjermen til Asus PG279Q, da får du IPS og 144Hz. Mulig verdt forskjellen om du bruker mye tid bak LR, PS og Pr. 

 

Ser ut til å bli mer fristet på IPS ja, men tenker å gå for Acer sin variant da den virker å gjøre folk mer fornøyd enn Asus sin variant. 

Kan også plukke den opp på Elkjøp som gjør det lettere med tanke på retur om skjermen har feil. 

 

 

Kjøp begge to, test dem i en uke og send tilbake den du ikke liker. Fri retur hos komplett. Men jeg kan så å si garantere att det ikke blir Dell skjermen som går i retur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...