Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tips til å få en jente med på båltur?


Anbefalte innlegg

Heihei... fant ikke ut hvor jeg kunne spørre om dette:

Hvordan får jeg med en jente ut å brenne bål, grille litt og bare ha en hyggelig sammenkomst? Og hva må jeg ta med? Tenker jeg må ha med teppe, noe å sitte på, noe ved og noe å grille. MEN er det lurt å ha noe musikk (høytaler og telefon), alkohol, noe å imponere med? Aner ikke hva som er lurt eller vanlig å ta med på sånt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[...]Hvordan får jeg med en jente ut å brenne bål, grille litt og bare ha en hyggelig sammenkomst? [...]

Først og fremst må du finne en jente som liker sånnt :) De er ikke så skjeldne som man kanskje skulle tro. En date med litt bål og villmark og grøftefyll og sånn kan være helt fantastisk (sånn jeg fikk min kone..) men det passer virkelig ikke for alle

Lenke til kommentar

Det lureste er nok å spør jenta om hun vil være med. Men grilling og bål brenning utendørs mitt på vinteren? Det høres kalt ut! Skulle vært passe keen om ei jente om jeg ble spurt om det samme for å vurdere det. Hva med å spørre om middag på restaurant eller en drink på en pub?

Har allerede hatt henne på middag hos meg. Men ho sa til meg etterpå at det var litt kjedelig............... så ville gjøre det litt mer uvanlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er viktig at du kan konsentrere deg 100 % om jenta når dere er ute på daten. Hvis du ikke er vant til å håndtere en grill, og begynner å kløne med alle de praktiske tingene, er det godt mulig at daten går rett vest.

Lenke til kommentar

Hun sa første daten deres var kjedelig? Høres veldig merkelig ut å si det til en date.

 

Jeg er en del med i turgrupper på studiet mitt, og møter jeg ei jeg liker der så er det alltid invitasjon på noe utendørs. Oftest bål, varm drikke og noe kjeks eller sjokolade, men

 

Mine tips er:

1. Som nevnt over, sørg for at du har orden på hvordan fyre opp et bål. Blir kleint om du ikke får det til, og du gir dårlig inntrykk.

2. Finn bålplass før daten. Gjerne et sted med god utsikt, men om det er midt i skogen og ingenting rundt, kan dette være ekstra koselig. Da vil det ikke være noe annet som kan stjele fokus, bare dere to og stemningen dere imellom.

3. Ta med liggeunderlag å sitte på. Sitter dere begge på samme liggeunderlag kommer du nærme henne og kan naturlig legge armen rundt henne.

4. Si at du tar med noe å drikke, og be henne ta med sjokolade eller annen koselig turmat. Da må hun også investere litt i daten, fremfor at du "gjør alt for henne". Eventuelt kan du la være å nevne dette, de hyggeligste jentene har etter min erfaring typisk hatt med noe likevel.

 

Turjenter elsker dette, problemet er å klare å eskalere til mer enn holde rundt henne eller kysse. Man risikerer også å puttes i båsen "søker seriøst forhold" fremfor en som bare er gøy å være med. Jenter nemlig vant med å ta en kaffe eller øl med daten, som ofte virker mer uforpliktende. Noe jeg ikke har prøvd er å ta med alkohol til bålet, det kan være enklere om du har lyst å prøve å få med jenta hjem etterpå også, men er ikke like varmende og potensielt ikke like koselig. Siste problem jeg erfarer er at det ofte er vanskelig å overgå dette senere, å invitere jenta hjem neste gang blir liksom så åpenbart hva man er ute etter.

 

Jeg fortsatt mye å lære, så ikke ta alt jeg sier som god fisk. Lykke til. :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Åh, drømmedate. :) 

 

  • Pledd
  • Noe varmt og koselig å drikke på: bålkaffe/kakao/te
  • Vin eller øl 
  • Noe godt å spise på, mat. Må være lett å ta med seg og kanskje være ferdig før du drar; en god pastasalat med hvitløksbaguetter og aioli for eksempel.
  • Sjokolade/potetgull/appelsin
  • Musikk kan være fint, men man behøver ikke å ha det. Hvis du skal ha musikk så prøv å ha musikk som ikke krasjer helt med "omgivelsene". Å høre på Britney Spears i skogen og naturen er helt forferdelig: musikken bør være "ut av hverdagen/ut av byen/ut av eksosen" feeling.

Ellers synes jeg ikke du trenger noe mer :) 



Anonymous poster hash: 48121...0a5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun sa første daten deres var kjedelig? Høres veldig merkelig ut å si det til en date.

 

Jeg er en del med i turgrupper på studiet mitt, og møter jeg ei jeg liker der så er det alltid invitasjon på noe utendørs. Oftest bål, varm drikke og noe kjeks eller sjokolade, men

 

Mine tips er:

1. Som nevnt over, sørg for at du har orden på hvordan fyre opp et bål. Blir kleint om du ikke får det til, og du gir dårlig inntrykk.

2. Finn bålplass før daten. Gjerne et sted med god utsikt, men om det er midt i skogen og ingenting rundt, kan dette være ekstra koselig. Da vil det ikke være noe annet som kan stjele fokus, bare dere to og stemningen dere imellom.

3. Ta med liggeunderlag å sitte på. Sitter dere begge på samme liggeunderlag kommer du nærme henne og kan naturlig legge armen rundt henne.

4. Si at du tar med noe å drikke, og be henne ta med sjokolade eller annen koselig turmat. Da må hun også investere litt i daten, fremfor at du "gjør alt for henne". Eventuelt kan du la være å nevne dette, de hyggeligste jentene har etter min erfaring typisk hatt med noe likevel.

 

Turjenter elsker dette, problemet er å klare å eskalere til mer enn holde rundt henne eller kysse. Man risikerer også å puttes i båsen "søker seriøst forhold" fremfor en som bare er gøy å være med. Jenter nemlig vant med å ta en kaffe eller øl med daten, som ofte virker mer uforpliktende. Noe jeg ikke har prøvd er å ta med alkohol til bålet, det kan være enklere om du har lyst å prøve å få med jenta hjem etterpå også, men er ikke like varmende og potensielt ikke like koselig. Siste problem jeg erfarer er at det ofte er vanskelig å overgå dette senere, å invitere jenta hjem neste gang blir liksom så åpenbart hva man er ute etter.

 

Jeg fortsatt mye å lære, så ikke ta alt jeg sier som god fisk. Lykke til. :)

 

Jeg er tvers gjennom en turjente og reagerer litt på noen ting du sier her, mens samtlige ting er gode tips! :) 

 

1. Hvis han ikke kan fyre opp bål eller er vant til å tenne bål, er det bedre å si det og prøve seg frem! Det viser at han er ærlig og trygg på seg selv og liker å lære seg noe nytt. Å late som er på en måte litt feigt og viser bare at man er litt ustødig på seg selv ;) Jeg liker menn som våger å vise hvem de er, hvert fall, Så i min bok hadde jeg heller hørt "er ikke vant til dette" enn "jeg er så vant til dette". Og når han skal tenne bål, så er det en mulighet til å vise frem egenskaper, husk det. Man kan vise at man våger å gjøre nye ting, at man lærer seg dette fordi man blir inspirert til å gjøre noe hyggelig med personen osv.

 

2. Ja, med fin utsikt

 

4. Når jeg har vært på båldate har han som regel fikset opp alt. Har av og til spurt om jeg skal ta noe med (spesielt om vi dater mange ganger) men som regel sier han nei. Tenker ikke stort over det, men på en måte er det jo en mulighet for ts (og det er jo det ts skal; vise seg frem?) å imponere henne med å ordne og fikse ting selv,

 

Anonymous poster hash: 48121...0a5

Lenke til kommentar

Pass på å ha med ved og bensin til å fyre med. Det er kaldt ute, så fyrstikker hjelper ikke stort nå. 

 

Ta med jenta så langt inn i skogen du kan. Du kan stoppe når du ser at hu er skikkelig sliten og lei. Dette er for at hun ikke skal orke å tenke over eventuelle feil du gjør. Hjelper også på slik at hun ikke glemmer denne daten med det første.

 

Så må du slenge fra deg ryggsekken og ta vedsekken fra jenta (hun må jo selvfølgelig bære noe hu og).

Begynn å grav et hull ved å sparke bort snøen så hardt og voldsomt du kan i alle retninger, helt til du har en fin liten bålplass.

Sleng på ca halve sekken med ved. Bare tøm den på hodet og la det ligge sånn. Ta frem jerrykanna og hell på ca halvparten (10l) av bensinen. Pass på å søl litt på deg selv for å vise at du er en skikkelig tøffing.

 

Når det er gjort, sier du fra at dette må få satt seg skikkelig før du kan fyre opp. Nå passer det veldig bra og ta frem enten hjembrenten eller ginen (uansett hva det er så må det være hjembrent og noe annet som smaker drit). Ta noen enorme slurker og tilby jenta en skvett (viktig at du kaller det en skvett). Om a sier nei, le høyt og lenge og ta frem en cider og kom med en kommentar eller to om at det var flaks du hadde med drikke beregnet for det svake kjønn (jenter elsker en mann som tørr å si sånt).

 

Nå har det gått ca 20 minutter og bålet er klart. Men først må du være sikker på at du har drukket 4-5 store slurker til (mens jenta ser på) med hjembrent og at du tydelig begynner å kjenne effekten. Hel på ca 2 liter til med bensin. Ta fyr på den eneste dassrullen du har med og kast den på bålet. Det kan hende det blir litt mye flammer. Men det er bare pluss i boka for deg ;)

 

Dra frem billigpølsene fra rema og kast 2 stykk på bålet for hell og lykke. Pass på at jenta har drukket opp cidern. Hvis ikke, gjør narr av drikkeferdighetene hennes (dette er for å vise henne at du er en mann med litt guts). Gå og riv og knekk løs et lite grantre. Pass på å bann skikkelig mye for å vise at grantrær er du ihvertfall ikke redd. 

 

Nå har du et lite grantre som du kan tre pølsene inn på. Etter du har gjort dette, sleng det på bålet og la pølsene godgjøre seg. Jenta vil naturlig være meget imponert over dine kokkeferdigheter. I mellomtiden kan du sjarmere henne ved å synge for henne. En god slager her er hva som helst fra vassendgutane. Syng så høyt du kan og ta pauser for å drikke mer hjembrent. Glem aldri å alltid tilby jenta en skvett eller to, uansett hvor mange ganger hun har sagt nei (gentleman).

 

Nå er det på tide å spise pølsene. Om de ikke er kullsvarte enda, la de stå et par minutter til. Server til deg selv først, pass på å spis det så fort du kan. Dette er utrolig varmt og gjør vondt, men det er lite som imponerer mer enn menn som skader seg selv for å imponere.

 

Etter dere har spist er det naturlig å ha en skikkelig deilig ettersmak av 95 blyfri. Jenter blir litt nervøse av sånt, så ta en vits for å roe henne ned. Her et er forslag: "hørt om papegøya som drakk bensin? Den fløy rundt som en gærning i flere timer, men så stoppet den plutselig og bare sto der. Vet du hvorfor? Den var tom for bensin!!!", Le høyt å lenge.

 

Nå er hjembrenten tom og det er tid for å legge seg. Om du har gjort dette riktig, så blir det sex uten tvil!

 

Lykke til! =)

Endret av Nstin
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...