Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

slettet


Randomguy89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Tror ikke at du har fått noen hjerneskade, men hvis du lider av både schizofreni og paranoia, så behøver du ikke bekymre deg for en bitteliten hjerneskade. Bare pass på så du ikke får andre sykdommer.

Lenke til kommentar

For 1,5 år siden sniffet jeg litt Movicol (avføringsmiddel). Jeg vet det var dumt men jeg var psykotisk... Kan dette ha gitt meg hjerneskade?

 

Edit: Jeg har snakket med 3 leger og de sier at jeg ikke har fått hjerneskade... Men er fortsatt bekymret.

 

Ikke hør på legene!  Det er her på forumet ekspertisen finnes!  NOT!

 

Men seriøst, du er nok bare en hypokonder som ønsker bekreftelser på dine sykdomsteorier.  Jeg vil anbefale deg å høre på ekspertisen, nemlig legene, siden ingen her på dette forum har journalen din.

Lenke til kommentar

For 1,5 år siden sniffet jeg litt Movicol (avføringsmiddel). Jeg vet det var dumt men jeg var psykotisk... Kan dette ha gitt meg hjerneskade?

 

Edit: Jeg har snakket med 3 leger og de sier at jeg ikke har fått hjerneskade... Men er fortsatt bekymret.

 

Hvis Klara er klok så kan du visst ikke få det. Er det kanskje du som har spurt henne?

http://www.klara-klok.no/spoersmaal/646498

 

Hvorfor tror du at du har fått hjerneskade? Med en fin dose schizofreni så er det ikke uvanlig å innbille seg ting. Veldig flott at du har gått til legen forresten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke usannsynlig at du kan ha pådratt deg ytterligere hjerneskade ved å sniffe avføringsmiddel. Et stoff som sniffes kan komme i direkte kontakt med hjernehinnen som beskytter frontallappen (pannelappen). Graden av potensiell skade avhenger imidlertid av typen avføringsmiddel. Volumøkende avføringsmidler eller kontaktavføringsmidler bør ikke være et særlig problem. Men osmotiske avføringsmidler er designet for å øke osmotisk aktivitet i tarmen. Når et osmotisk stimulerende stoff kommer i kontakt med hjernehinnen kan det oppstå et osmotisk trykk som øker væskemengden som trenger gjennom hjernemembranen, og binder seg i hjernevevet. Det økte trykket kan videre føre til innsnevringer i blodomløpet, og deler av hjernevevet kan dø (hjerneslag).

 
Det økte trykket kan imidlertid avlettes ved en enkel operasjon hvor det bores et lite hull i kraniet, og hjernehinnen punkteres. Siden trykket er sterkest i frontallappen må operasjonen imidlertid gjennomføres med pannen som utgangspunkt.
 

mmhm.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...