Gå til innhold

Gjør politisk diskusjon livet ditt bedre eller dårligere?


  

22 stemmer

  1. 1. Gjør politisk diskusjon livet ditt bedre eller dårligere?

    • Bedre
      3
    • Dårligere
      15
    • Vet ikke
      4


Anbefalte innlegg

Jeg var litt mer aktiv her inne før, men kuttet ut fordi jeg blir nedbrutt av politikk. Gikk på en sprekk for en ukes tid siden igjen for en ukes tid siden, og startet en diskusjon om flyktninger ... Men nå skal jeg holde meg borte etter denne tråden, og dette er ikke en tråd for politisk diskusjon, men: Hvorfor diskuterer du politikk? Gjør det livet ditt bedre eller dårligere? Jeg sluttet å diskutere politikk fordi jeg føler meg dårligere av det. Det gir meg ingen positiv opplevelse. Enkelte henger jo her inne hele dagen og skriver tusenvis av innlegg... Hva får dere igjen for det?

 

Er veldig enig med John Sonmez ang. dette:

https://www.youtube.com/watch?v=vWRwIcMN9FE

Endret av Markedsfundamentalisten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Det er ikke temaene man diskuterer som bryter en ned men diskusjon som aktivitet som påvirker en negativt. Dette fordi aktiviteten øker selvfølelse og den initierer skapelse av egoet, og når det er "født" lever det på en måte sitt eget liv og vil gjerne vinne over andres egoer. Men siden egoene egentlig ikke er noe i seg selv, vil en eventuell seier mangle substans av noe ekte, og man blir sittende tilbake med en "hul" følelse. Hvis man taper en diskusjon sitter man tilbake med følelsen av å ha et slags "taper-ego", og det må man enten bare la dø bort av seg selv, eller fortsette å holde liv i og bruke for å vinne tilbake det man følte ble tapt i forrige diskusjon, og dermed ende opp med å forsterke og dermed forsvare ens selv skapt illusjon, som igjen suger energi fra ens egentlige eksistens

Man kjemper ikke mot noen andre, man bekjemper egentlig sine egne skapelser

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Interessant at 82% på et politikkforum mener politisk diskusjon gjør livet deres dårligere. Hvorfor er dere her da? Fordi dere ikke har reflektert over hvorvidt denne aktiviteten er dårlig for dere? Som (etisk) egoist velger jeg ihvertfall å stoppe politikk-diskusjon.

 

Greit nok å le av idiotiske politikere. Latter gjør livet bedre. Men å være med i politisk diskusjon bryter meg ned så det gidder jeg ikke...

Lenke til kommentar

For meg er det en form for underholdning som går rundt menneskelig psyke eller noe slik, vanskelig å beskrive :)

Politisk diskusjon påvirker meg omtrent like mye som vindretningen, jeg får ikke gjort noe med det alikevel. Blir som å se en film jeg kan påvirke handlingen til bittelitt.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Vel du kan argumentere for at du kanskje føler deg dårligere hvis du diskuterer med mennesker som i stor grad er opptatt av å diskutere "mot deg", men samtidig blir du kanskje mer kunnskapsrik og finner nye vinkler og innsikter i større temaer hvis du klarer å fokusere på argumentene som fremføres.

Lenke til kommentar

Det avhenger nok av hvor jeg diskuterer. Her inne var det dels fordi jeg allikevel var her, som mod og admin, og mente at veien til et godt forum var å gå foran med et godt eksempel. Hvor godt det var kan sikkert diskuteres.  Nå som mitt eksempel ikke betyr noe er jeg ikke så aktiv her lenger. 

 

I for eksempel Venstres forum da jeg var medlem der diskuterte jeg for å faktisk påvirke debatten, og dermed kanskje vri partiets politikk noen hundredeler av en grad i den retning jeg ønsket det. Mange synes nok jeg vred for hardt.

 

Ellers diskuterer jeg vel først og fremst for å pleie mitt aldrende intellekt. Som alle muskler må hjernen holdes vedlike.

 

Som Kardemommeby-liberalist (anarkist/libertarianer), kapitalist og globalist må jeg nok bare innse at i min gjenværende levetid går verden i motsatt retning: Mot mer nasjonalisme og proteksjonisme. Så jeg er alt for sent ute til å forandre verden.

 

Idag er det nok bare en håndfull saker som kan vekke mitt engasjement ut over dette behovet for intellektuell trening...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...