Gå til innhold

Norske kommuner er avhengig av Windows-telefoner. Nå vil de ha Android i stedet


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Har jeg forstått dette riktig? Noen har utviklet en app som bare kjører WP? Jeg føler at jeg må ta meg sammen for å ikke skrive spydigheter og sarkasmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Har jeg forstått dette riktig? Noen har utviklet en app som bare kjører WP? Jeg føler at jeg må ta meg sammen for å ikke skrive spydigheter og sarkasmer.

 

Ingen i dette landet bør lenger bli overrasket over sløseriet i det offentlige.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig problemet? Dette er jo terminaler som brukes til spesialiserte oppgaver, og ikke noe bruekren installerer på sin telefon - OS bør jo være uinteressant så lenge applikasjonne gjør det den skal.

 

Nå begynner det jo å bli mindre Windows-telefoner tilgjengelig, så det er jo forståelig at man ønsker seg en android-versjon slik at man har større valgfrihet på håndsett, men noen krise er det vel neppe ennå. - Mer ett ønske som kan løses i "neste versjon"

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Har jeg forstått dette riktig? Noen har utviklet en app som bare kjører WP? Jeg føler at jeg må ta meg sammen for å ikke skrive spydigheter og sarkasmer.

Men, så klarte du det likevel ikke! :)

 

Jeg har hatt ca 6 WP-telefoner og blitt like skuffet hver gang. Jeg føler meg som dama som tilgir typen sin gang på gang for alle sidesprangene. Nå er det i hvert fall helt slutt.

Lenke til kommentar

 

 

Har jeg forstått dette riktig? Noen har utviklet en app som bare kjører WP? Jeg føler at jeg må ta meg sammen for å ikke skrive spydigheter og sarkasmer.

Men, så klarte du det likevel ikke! :)

 

Jeg har hatt ca 6 WP-telefoner og blitt like skuffet hver gang. Jeg føler meg som dama som tilgir typen sin gang på gang for alle sidesprangene. Nå er det i hvert fall helt slutt.

Hva blir du egentlig skuffet over? Bare lurer, ettersom jeg også har hatt en del Windows Phone/Mobile helt fra 7.5 til 10 (har også hatt Windows CE :-P). Har også hatt Android og dama har iOS så jeg kjenner godt til dem alle. Det er + og - for alle plattformer men ingen av dem har stoppet meg fra å bruke dem daglig, så hva stopper deg?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Saken viser vel egentlig at Microsoft ikke forstår mobiltelefonmarkedet. At de ikke har lykkes skyldes først og fremst dårlige valg gjort av ledelsen hos Microsoft. Det de fortalte oss på tampen av 2015 var at nå gir de opp forbrukermarkedet og satser på forretningsmarkedet. Men å tro at en kan selge telefoner til forretningsmarkedet uten å app'er og telefoner som forbrukere ønsker seg, viser hvor fjernt fra realitetene de er.

 

Rekk opp hånden, de som jobber i en bedrift der de kun får tilbudt en Windows telefon eller valget om noen få telefoner der både ios, android og/eller windows phone er representert. Og hvis en ansatt kan velge mellom et knippe telefoner, vil da egenskaper som interesserer forbrukermarkedet ha null relevans? Neppe .....

Lenke til kommentar

Har jeg forstått dette riktig? Noen har utviklet en app som bare kjører WP? Jeg føler at jeg må ta meg sammen for å ikke skrive spydigheter og sarkasmer.

 

Det finnes jo noen case hvor dette er litt mindre latterlig enn det du kanskje ser for deg.

 

For apper på det åpne markedet er det jo latterlig, som du sier...

 

Men, i et lukket økosystem trenger det ikke nødvendigvis å være det. Dersom man har kontroll både på hardwaren som kjøpes inn, og softwaren som installeres på telefonene, slik tilfellet ser ut til å være i dette caset, så er det vel ikke en helt hårreisende avgjørelse å bestemme seg for å bygge løsningen for WP.

 

Det ser jo litt mørkere ut for Windows Phone nå, enn da de tok bestemmelsen for tre år siden... Men, signalene fra Microsoft, i den grad de kan dechiffreres, er vel at det nettopp er dette mobile markedet de vil fokusere på i de kommende årene, altså bedriftsmarkedet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har jeg forstått dette riktig? Noen har utviklet en app som bare kjører WP? Jeg føler at jeg må ta meg sammen for å ikke skrive spydigheter og sarkasmer.

Syntes egentlig det hadde vært værre om de hadde utviklet en app for både android, IOS og WP når den kun er ment til internbruk og kun på hjemmetjenesten sine egne telefoner.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Kort fortalt: jeg får ikke gjort alle de tingene jeg får gjort på iOS og Android.

Det var vel ikke nødvendig med seks stk telefoner for å finne ut at det er en god del apper som mangler i Windows Store?

 

Jeg ga dem en ny sjanse gang på gang...

Lenke til kommentar

Ingen i dette landet bør lenger bli overrasket over sløseriet i det offentlige.

 

Sløseriet skyldes i hovedsak at beslutningstakerne ikke har tilstrekkelig kunnskap, og at de i alt for stor grad er tvunget til å stole på eksterne aktører. IKT-bransjen har på denne måten ett av de aller største sugerøra i felleskassa. For å bryte den onde sirkelen må forvaltningen ta kontroll med løsnings-arkitektur og koordinering med egen intern kompetanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Sløseriet skyldes i hovedsak at beslutningstakerne ikke har tilstrekkelig kunnskap, og at de i alt for stor grad er tvunget til å stole på eksterne aktører.

Herre min hatt, er det de eksterne aktørene sin skyld at politikerne ikke har snøring på teknologi?

 

IKT-bransjen har på denne måten ett av de aller største sugerøra i felleskassa.

 

Selvfølgelig, ville jo vært idiotisk av disse private selskapene å ikke takke ja til lukrative oppdrag fra det offentlige.

Eller mener du at selskapene skulle takket nei?

 

 

For å bryte den onde sirkelen må forvaltningen ta kontroll med løsnings-arkitektur og koordinering med egen intern kompetanse.

For å bryte den onde sirkelen så må politikerne slutte ta beslutninger som de ikke har noen forutsetning for å se rekkevidden av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789156412

Hva er egentlig problemet? Dette er jo terminaler som brukes til spesialiserte oppgaver, og ikke noe bruekren installerer på sin telefon - OS bør jo være uinteressant så lenge applikasjonne gjør det den skal.

 

Nå begynner det jo å bli mindre Windows-telefoner tilgjengelig, så det er jo forståelig at man ønsker seg en android-versjon slik at man har større valgfrihet på håndsett, men noen krise er det vel neppe ennå. - Mer ett ønske som kan løses i "neste versjon"

 

Ikke mindre W-telefoner, men færre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...