Gå til innhold

Bytte mobilabbonement hyppig for kampanjer


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei lurte på om noen gjør det samme? Foreksempel denne måneden byttet jeg til Chess og fikk gratis Chromecast. Byttet akkurat nå til talkmore 12GB + EU for 99kr. Kampanjen varer i 2 måneder, etter dette bytter jeg selskap til en annen kampanje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme gjorde jeg før jeg ble trofast med talkmore da jeg fikk forhandlet meg til et veldig bra tilbud. Bra du gjør slik du gjør! Synes alle burde gjøre slik da jeg tror vi får presset ned prisene! :)

  • Liker 1
Skrevet

Det kan absolutt forsvares å gjøre det en gang i året ja. Får fort 2-3 gratis mnd da.

 

Jeg gidder ikke, men jeg revurderer ca annethvert år. 

Skrevet

Bare pass på at du bytter på rett tidspunkt. Bytter du f.eks den 2. i måneden blir du fakturert for en hel mnd. hos det selskapet du forlater. 

Gjest Slettet-376f9
Skrevet

Det er kommet forbud mot winback, så hvis du ønsker å forhandle frem et godt tilbud må du ta initiativ selv.

Skrevet

Det er kommet forbud mot winback, så hvis du ønsker å forhandle frem et godt tilbud må du ta initiativ selv.

Dette er ikke helt riktig. Det er ikke kommet et 100% forbud mot all winback, men det er laget føringer for hvordan dette skal gjøres som er innskrenket en del fra tidligere.

 

Det må nå ha gått 14 dager etter portering før gammelt selskap kan komme med et tilbud (winback). Dette er slik at du skal få sjanse til å prøve den nye operatøren.

Skrevet

Jeg syns det er tullete at man må vente i 10 dager før man blir portert til ny operatør.

 

Burde kunne halveres eller mer. Winback er bare dust siden det er ødeleggende for konkurransen.

Skrevet

Jeg syns det er tullete at man må vente i 10 dager før man blir portert til ny operatør.

 

Burde kunne halveres eller mer. Winback er bare dust siden det er ødeleggende for konkurransen.

"I den nye bransjenormen vil mottakende tilbyder kunne sette at avgivende tilbyder kun skal ha åtte timer tilgjengelig, inkludert to timer responstid, før porteringen skal være gjennomført. Tidligere tok en portering minst syv virkedager, inkludert inntil to virkedager som avgivende tilbyder hadde på å godkjenne porteringsbestillingen.

Fra 15. oktober 2013 kan en sluttbruker i de fleste tilfeller få tilgang til tjenestene hos ny tilbyder innen klokken 16.00 virkedagen etter at man har inngått avtale om nytt abonnement." (http://www.nkom.no/aktuelt/nyheter/bransjen-og-pt-enige-om-ytterligere-forkorting-av-porteringstiden)

 

Så det er teknisk mulig å gjennomføre en portering mye kjappere enn 4-7 virkedager som de fleste operatører har som praksis i dag. I hovedsak er dette grunnet at man må påberegne tid til å sende ut SIM-kort o.l. Det virker som det ikke er noe forskjell på porteringstidspunkt uavhengig om kunden kjøper telefon via nettbutikk eller går i fysisk telebutikk.

 

Jeg syntes at en portering kunne vært automatisk satt mye tidligere om kunden hadde hentet ut telefon/SIM-kort over disk i en butikk. Da slipper man å sitte klar med SIM-kort i flere dager før det blir aktivert. Det blir noe annet når man må vente på postgang, siden da er det greit å beregne noen virkedager behandlingstid uansett.

  • Liker 1
Skrevet

Nettopp. Har byttet operatør hele 6 ganger de siste par årene og hver gang tar det mellom 7 og 12 døgn. Det syns jeg er for dårlig da simkort kommer til postkassa etter 3-4 døgn, om man ikke har noe fysisk sted å hente kortet selv. Har man det så syns jeg at portering kan skje innen et døgn.

Skrevet

 

Jeg syns det er tullete at man må vente i 10 dager før man blir portert til ny operatør.

 

Burde kunne halveres eller mer. Winback er bare dust siden det er ødeleggende for konkurransen.

"I den nye bransjenormen vil mottakende tilbyder kunne sette at avgivende tilbyder kun skal ha åtte timer tilgjengelig, inkludert to timer responstid, før porteringen skal være gjennomført. Tidligere tok en portering minst syv virkedager, inkludert inntil to virkedager som avgivende tilbyder hadde på å godkjenne porteringsbestillingen.

Fra 15. oktober 2013 kan en sluttbruker i de fleste tilfeller få tilgang til tjenestene hos ny tilbyder innen klokken 16.00 virkedagen etter at man har inngått avtale om nytt abonnement." (http://www.nkom.no/aktuelt/nyheter/bransjen-og-pt-enige-om-ytterligere-forkorting-av-porteringstiden)

 

Så det er teknisk mulig å gjennomføre en portering mye kjappere enn 4-7 virkedager som de fleste operatører har som praksis i dag. I hovedsak er dette grunnet at man må påberegne tid til å sende ut SIM-kort o.l. Det virker som det ikke er noe forskjell på porteringstidspunkt uavhengig om kunden kjøper telefon via nettbutikk eller går i fysisk telebutikk.

 

Jeg syntes at en portering kunne vært automatisk satt mye tidligere om kunden hadde hentet ut telefon/SIM-kort over disk i en butikk. Da slipper man å sitte klar med SIM-kort i flere dager før det blir aktivert. Det blir noe annet når man må vente på postgang, siden da er det greit å beregne noen virkedager behandlingstid uansett.

 

 

 

Hvis du har anledning til å hente SIM kort selv så kan du bestille portering på 2 virkedager.  Har fungerte glimrende for meg når jeg flyttet et abonnement fra Talkmore til OneCall.

 

Både OneCall, Talkmore (og sikkert flere) tilbyr SIM fra butikk.  Typiske steder er Narvesen og 7-11.  I tillegg har du Telia og Telenor med egne butikker.  

Gjest medlem-329093
Skrevet

Jeg har gjort dette et par år, og byttet sikkert seks ganger.

 

Å få hente SIM kort på narvesen/butikk/bensinstasjon er lite vits i når rutinene til mobilselskapet er at de uansett sender et SIM kort som blir det gjeldende, i posten. Det gjorde den forrige mobiloperatøren til meg, og da måtte jeg kjøpe meg abonnement i butikken. Kjøpte ICE og ser meg ikke tilbake, skal ikke bytte mer heller :-)

 

Men jeg foreslår at mobilselskaper i Norge innfører E-SIM fortest mulig. Det ville vært et stort fremskritt.

Skrevet

Jeg har byttet et par ganger siste to-tre årene mellom blant annet Netcom (før de ble Telia), Banzai, Hello, One Call og Telenor og hver gang har det gått fint å fremskynde porteringsdatoen så snart sim-kort var i hus. Tok bare kontakt med ny leverandør og ba om første mulige porteringsdato som normalt ble neste virkedag.

Gjest medlem-329093
Skrevet

Jeg har byttet et par ganger siste to-tre årene mellom blant annet Netcom (før de ble Telia), Banzai, Hello, One Call og Telenor og hver gang har det gått fint å fremskynde porteringsdatoen så snart sim-kort var i hus. Tok bare kontakt med ny leverandør og ba om første mulige porteringsdato som normalt ble neste virkedag.

Det går bra helt til det ikke gjør det :)

Gjest Slettet-376f9
Skrevet

Hvis du roamer, så bytter du operatør på under ett minutt. Verdt å tenke på.

Skrevet

 

Jeg har byttet et par ganger siste to-tre årene mellom blant annet Netcom (før de ble Telia), Banzai, Hello, One Call og Telenor og hver gang har det gått fint å fremskynde porteringsdatoen så snart sim-kort var i hus. Tok bare kontakt med ny leverandør og ba om første mulige porteringsdato som normalt ble neste virkedag.

Det går bra helt til det ikke gjør det :)

Jeg har ikke byttet operatør siden jeg gikk fra Hello til Telenor i mai 2016. Da fremskyndet jeg porteringen med fire dager, det har gått fint hver gang jeg har byttet tidligere. Men selvfølgelig kan det oppstå unntak hvor operatøren ikke kan eller vil gjøre det og mulig det har endret seg siste året. :)

Gjest medlem-329093
Skrevet

 

 

Jeg har byttet et par ganger siste to-tre årene mellom blant annet Netcom (før de ble Telia), Banzai, Hello, One Call og Telenor og hver gang har det gått fint å fremskynde porteringsdatoen så snart sim-kort var i hus. Tok bare kontakt med ny leverandør og ba om første mulige porteringsdato som normalt ble neste virkedag.

Det går bra helt til det ikke gjør det :)

Jeg har ikke byttet operatør siden jeg gikk fra Hello til Telenor i mai 2016. Da fremskyndet jeg porteringen med fire dager, det har gått fint hver gang jeg har byttet tidligere. Men selvfølgelig kan det oppstå unntak hvor operatøren ikke kan eller vil gjøre det og mulig det har endret seg siste året. :)

 

Jeg har byttet fire ganger det siste halvåret og da tok det minst ti dager hver gang :)

Skrevet

 

 

 

Jeg har byttet et par ganger siste to-tre årene mellom blant annet Netcom (før de ble Telia), Banzai, Hello, One Call og Telenor og hver gang har det gått fint å fremskynde porteringsdatoen så snart sim-kort var i hus. Tok bare kontakt med ny leverandør og ba om første mulige porteringsdato som normalt ble neste virkedag.

Det går bra helt til det ikke gjør det :)
Jeg har ikke byttet operatør siden jeg gikk fra Hello til Telenor i mai 2016. Da fremskyndet jeg porteringen med fire dager, det har gått fint hver gang jeg har byttet tidligere. Men selvfølgelig kan det oppstå unntak hvor operatøren ikke kan eller vil gjøre det og mulig det har endret seg siste året. :)

Jeg har byttet fire ganger det siste halvåret og da tok det minst ti dager hver gang :)

Og da kontaktet du ny leverandør for å be dem fremskynde porteringen så snart sim-kortet var i hende?

Gjest medlem-329093
Skrevet

 

 

 

 

Jeg har byttet et par ganger siste to-tre årene mellom blant annet Netcom (før de ble Telia), Banzai, Hello, One Call og Telenor og hver gang har det gått fint å fremskynde porteringsdatoen så snart sim-kort var i hus. Tok bare kontakt med ny leverandør og ba om første mulige porteringsdato som normalt ble neste virkedag.

Det går bra helt til det ikke gjør det :)
Jeg har ikke byttet operatør siden jeg gikk fra Hello til Telenor i mai 2016. Da fremskyndet jeg porteringen med fire dager, det har gått fint hver gang jeg har byttet tidligere. Men selvfølgelig kan det oppstå unntak hvor operatøren ikke kan eller vil gjøre det og mulig det har endret seg siste året. :)
Jeg har byttet fire ganger det siste halvåret og da tok det minst ti dager hver gang :)

Og da kontaktet du ny leverandør for å be dem fremskynde porteringen så snart sim-kortet var i hende?

 

De gangene jeg prøvde sa de at de hadde bestemte dager de kunne portere på i uken, og neste var lenge til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...