Gå til innhold

AMD har demonstrert sin GTX 1080-«killer»


Anbefalte innlegg

Aldri hatt problemer med ATI Radeon eller AMD CPUer

Hadde Athlon i min først selvbygde PC

Har hatt flere Ati GPUer, siste var 6950, som har blitt byttet ut med 960, mest på grunn av DP

 

Nå venter jeg spent på AMD så får jeg se hva jeg går for neste da jeg trenger både ny CPU og GPU (og alt det andre)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og da kommer nVidia med 1080ti og beholder tronen

 

Gjør ikke det vet du. AMD har enda ikke trukket sløret av store Vega som blir den nye Fury-serien. RX 490 er jo lille vega. Hvis allerede det slår 1080 ser våren temmelig mørk ut for nvidia skal jeg si deg. Store Vega har allerede påstått høyere ytelse enn Titan. Så 1080ti har ikke så mye å fare med så lenge det ikke blir enda bedre enn titan. Heller tvilsomt.

Lenke til kommentar

Var det ikke i Ashes of the Singularity som AMD skulle være så overlegen da? Og når sier de at de kun kommer til å matche Nvidia i dette spillet 8 mnd etter GeForce 1080 kom på markedet? Og så kommer jo seff Nvidia til å gi ut 1080 TI for å toppe dette måneden etter :p

Skulle akkurat til å skrive det samme. Dette er bare skuffende!

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

 

og da kommer nVidia med 1080ti og beholder tronen

Gjør ikke det vet du. AMD har enda ikke trukket sløret av store Vega som blir den nye Fury-serien. RX 490 er jo lille vega. Hvis allerede det slår 1080 ser våren temmelig mørk ut for nvidia skal jeg si deg. Store Vega har allerede påstått høyere ytelse enn Titan. Så 1080ti har ikke så mye å fare med så lenge det ikke blir enda bedre enn titan. Heller tvilsomt.

 

Trodde at dette var den "store Vega". I så fall, er det meget interessant!

Lenke til kommentar

 

og da kommer nVidia med 1080ti og beholder tronen

Gjør ikke det vet du. AMD har enda ikke trukket sløret av store Vega som blir den nye Fury-serien. RX 490 er jo lille vega. Hvis allerede det slår 1080 ser våren temmelig mørk ut for nvidia skal jeg si deg. Store Vega har allerede påstått høyere ytelse enn Titan. Så 1080ti har ikke så mye å fare med så lenge det ikke blir enda bedre enn titan. Heller tvilsomt.

 

Ja, og jeg blir ikke overrasket over at arvtakeren til Fury blir akkurat lik Fury serien. Fury skulle og banke Nvidia, og knuste dem i alle benchmarks. Nvidia ende var nær. Så kom kortene og de var akkurat like gode til samme pris, bare mye senere. Tror du AMD har sittet og ventet i over et halvt år med utrolig gode kort, mens alle kjøper GTX 1080? Mens alle kjøper Tesla kortene til Nvidia? Tror du Nvidia er fornøyd med kortene sine og tvinner tomler til AMD kommer med noe nytt? Når store Vega kommer ut så er det sikkert et år etter Pascal, du tror kanskje ikke Nvidia har gjort noe på et år?

 

Forstår ikke folk som hyper AMD over alle grenser. Heldigvis er de fleste glad over gode kort til gode priser, og har ikke andre forventninger enn det. AMD har ikke vært det beste, raskeste, nyeste på en stund nå. Og de blir det ikke over natten heller. Alle ser at Nvidia vinner klart der, men det betyr ikke at AMD ikke kan komme med gode kort til gode priser. Det er det forbrukere ser, og burde se frem til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Måneden etter? De har jo allerede HBM2 kort, og hatt det i månedsvis. Titan er ute. De har sikkert et fungerende GTX 1080 Ti liggende på kontoret og bare venter på AMD skal lansere slik at de kan lansere uken etter. Var det ikke med 780 Ti de gjorde noe lignende?

 

Får håpe prisen til AMD er bra da, for det å matche GTX 1080 så mye senere er ikke så imponerende.

 

 

Ellers er det ikke så stor fordel til AMD i AotS lengre nå som Nvidia og har fått lov å lage drivere. Den store forskjellen var samarbeid med AMD som gjorde de fikk lage gode drivere. Ikke DX12 som alle gikk rundt og skrek om.  

 

Dette er jo et godt poeng da. Det virker som det er mye mer forskjell fra spill til spill nå enn det var før, hvor det var mye enklere å si at dette kortet X er bedre enn dette kortet Y. 

Litt ironisk... Dere sammenligner altså en alpha-driver med en moden driver i fra nvidia^^

 

 

Var jo AMD-leieren som i månedsvis hylte om hvor mye bedre AMD var i det spillet. 

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

 

og da kommer nVidia med 1080ti og beholder tronen

Gjør ikke det vet du. AMD har enda ikke trukket sløret av store Vega som blir den nye Fury-serien. RX 490 er jo lille vega. Hvis allerede det slår 1080 ser våren temmelig mørk ut for nvidia skal jeg si deg. Store Vega har allerede påstått høyere ytelse enn Titan. Så 1080ti har ikke så mye å fare med så lenge det ikke blir enda bedre enn titan. Heller tvilsomt.

 

 

Nå kommer jo Nvidia med GeForce 2080 (eller hva navnet blir) i 2017 å da, må ikke glemme det :)

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Synes Ryzen og Vega virker lovende! Gleder meg masse til disse blir tilgjengelig slik at vi får se flere tester. Håper disse vil bekrefte at AMD er tilbake for vi trenger tross alt konkurransen! 

 

Men AMD trenger også at flere gir dem en sjanse! Nytter ikke med gode produkter når ingen av oss kjøper! Når AMD tjener like mye penger over 3 år som nvidia gjør under ett kvartal så sier det seg selv at selskapet vil seile akterut med mindre penger til R&D for nye fremtidige produkter.

 

https://www.youtube.com/watch?v=uN7i1bViOkU

 

Kanskje det blir en Ryzen prosessor og Vega GPU på meg etter fem år med bare Intel og Nvidia.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Hvis du er ute etter kvalitet, noe som yter bra og ikke bråker eller blir for varmt, går du for Nvidia. AMD er ikke helt gode med sine drivere og programmer heller. Min nye bærbar har driverfeil som oppsto for over 3 år siden ifølge deres eget forum. Kanskje på tide å fikse dette så folk ikke får bluescreen så ofte?

 

Jeg har ikke opplevd en eneste driverfeil med AMD på den stasjonære pcen min som ikke var min feil. Og jeg er langt fra alene. Du må bare ha vært uheldig.

 

Jeg har hatt flere driver feil på min laptop som har Nvidia, ikke BOSD, men som at driveren krasjer og blir renoprettet ol. Også, hvorfor i det huleste må man ha bruker for å bruke shadowplay ol?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes Ryzen og Vega virker lovende! Gleder meg masse til disse blir tilgjengelig slik at vi får se flere tester. Håper disse vil bekrefte at AMD er tilbake for vi trenger tross alt konkurransen! 

 

Men AMD trenger også at flere gir dem en sjanse! Nytter ikke med gode produkter når ingen av oss kjøper! Når AMD tjener like mye penger over 3 år som nvidia gjør under ett kvartal så sier det seg selv at selskapet vil seile akterut med mindre penger til R&D for nye fremtidige produkter.

 

https://www.youtube.com/watch?v=uN7i1bViOkU

 

Kanskje det blir en Ryzen prosessor og Vega GPU på meg etter fem år med bare Intel og Nvidia.

 

Dette er kun opp til AMD. Gode produkter er ikke nok når konkurrenten sine er så mye bedre.

Lenke til kommentar

Ellers er det ikke så stor fordel til AMD i AotS lengre nå som Nvidia og har fått lov å lage drivere. Den store forskjellen var samarbeid med AMD som gjorde de fikk lage gode drivere. Ikke DX12 som alle gikk rundt og skrek om.  

 

Er fortsatt ute og sprer den gamle, ubegrunnede løgnen, ser jeg. Selv etter at utviklerne bare AotS, Oxide Games, gjorde det uttrykkelig klart at spillet ikke favoriserte det ene eller andre selskapet; at det foregikk ikke noe særbehandling av noe slag. Det ble tom. understreket at det eneste tilfellet som kunne gå under dette var når de gjennom «råd» fra Nvidia slo av asynch compute med Nvidia-kort. 

 

Alt dette vet du allerede, TKongen, da du har blitt fortalt det utallige ganger. Men du er visst en stor tilhenger av ordtaket "fortell en løgn mange ganger, og det blir til slutt en sannhet". 

 

Dette er kun opp til AMD. Gode produkter er ikke nok når konkurrenten sine er så mye bedre.

 

Det er fullstendig likegyldig, så lenge de kan lansere produkter som er konkurransedyktige med Nvidia-kort i pris/ytelse. Hvor mange argumenter er det for eks. for å kjøpe GTX 1060 i stedet for RX 480? 

 

Problemet til AMD for denne generasjonen var at de rett og slett ikke hadde noe kraftigere kort å tilby enn RX 480, selv om det de lanserte utgjorde en klar majoritet av markedet. At Nvidia vil ha noe bedre å tilby enn AMD i neste runde og er noe alle forventer; jeg tviler på om vi vil få se noe bedre enn GTX 1080-ytelse med Vega. Men med mindre Nvidia lanserer en helt ny generasjon skjermkort, eller gjør priskutt over hele linja, vil Vega-kort som konkurrerer mot 1070 og 1080 ikke være et stort problem. Ikke så lenge de er prisgunstige. Og det er her det gjelder; om AMD lanserer 1070-1080 ytelse med samme pris som Nvidias nåværende toppkort, vil de i praksis forsøke å selge den samme ytelsen o et marked som allerede har vært "mettet" siden juni 2016. De må ned i pris for å ha noen forhåpninger. 

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Kunne faktisk ikke brydd meg mindre om hva selskapet sier. Når det kommer til grafikk og hva de gjør og ikke gjør så lyver selskaper hele tiden. En liten fiks i Watch dogs gjorde grafikk mye bedre, men den grafikken var "ikke tatt ned pga konsoll".

 

AMD scoret først utrolig bra når de de var på Fury sin launchmesse og snakket om spillet sitt. Så har forspranget krympet og krympet og krympet. Nå er forskjellen mye mindre. Det blir som når Hillary lover å ta Wall Street etter å ha fått et par milliarder i donasjoner fra dem til valgkampen. Ja, hun sa det, men det er ikke veldig troverdig. Du har ingen beviser. Du bare liker å fortelle alle at du mener jeg lyver. Jeg har et forslag, hvis du har sagt det før, la ver å si det igjen. Jeg leste det første gang. Og prøv å holde deg litt saklig ver så snill. Kalle andre løgnere nå i juletider uten grunn? Du får heller sende meg melding med hvor mye jeg lyver og spare forumene og alle andre her for det.

Lenke til kommentar

Kunne faktisk ikke brydd meg mindre om hva selskapet sier. Når det kommer til grafikk og hva de gjør og ikke gjør så lyver selskaper hele tiden. En liten fiks i Watch dogs gjorde grafikk mye bedre, men den grafikken var "ikke tatt ned pga konsoll".

 

Oxide Games har ingenting å vinne på med å lyve til fordel for den ene eller andre parten i denne sammenhengen, så det argumentet kommer du ikke langt med. 

 

AMD scoret først utrolig bra når de de var på Fury sin launchmesse og snakket om spillet sitt. Så har forspranget krympet og krympet og krympet. N

 

Kanskje fordi AotS-benchmarken var en PR-messig katastrofe for Nvidia, og noe de ble tvunget til å forbedre. AMD har på en annen side stått dønn stille siden den dagen.

 

Det blir som når Hillary lover å ta Wall Street etter å ha fått et par milliarder i donasjoner fra dem til valgkampen. Ja, hun sa det, men det er ikke veldig troverdig. 

 

Nå er du helt ute på bærtur. Først Watch Dogs-sammenligningen din, hvis umåtelige jevnføring ga meg hodepine. Og nå denne forrykte Hillary Clinton-sidestillingen. Hva i huleste er det du skriver, gutt? 

 

 Du har ingen beviser. Du bare liker å fortelle alle at du mener jeg lyver. Jeg har et forslag, hvis du har sagt det før, la ver å si det igjen. Jeg leste det første gang. Og prøv å holde deg litt saklig ver så snill. 

 

Vel, siden du insisterer, så skal jeg si det enda en gang:

 

Oxide Games, selskapet bak AoS, innrømte selv i etterkant av den første benchmarken forrige høst, at det var Nvidias PR-avdeling som presset dem om å utelate essensielle deler av asynch compute i benchmarken. De sa til og med at de i sin implementasjon var mest "biased" ovenfor nVidia:

 
“Personally, I think one could just as easily make the claim that we were biased toward Nvidia as the only ‘vendor’ specific code is for Nvidia where we had to shutdown async compute. By vendor specific, I mean a case where we look at the Vendor ID and make changes to our rendering path. Curiously, their driver reported this feature was functional but attempting to use it was an unmitigated disaster in terms of performance and conformance so we shut it down on their hardware. As far as I know, Maxwell doesn’t really have Async Compute* so I don’t know why their driver was trying to expose that.”

 

Du påstår at AMD har hatt et tett samarbeid med Oxide Games, og det er derfor spillet kjører bedre på AMD-hardware. Ingen bevis av noe slag om dette tette samarbeidet, eller spesifikke bevis på dette. I stedet baserer du din ville teori ut i fra de gode resultatene AMD-kort fikk i AotS i forhold til Nvidia. Tyngden av "bevisene" dine har mindre troverdigheten enn Illuminati-artikler fra Nyhetsspeilet. 

 

 

AMD scoret først utrolig bra når de de var på Fury sin launchmesse og snakket om spillet sitt. 

 

Enda mer løgn. Fury X kom ut 24. Juni. Fury kom ut 14. Juli. AotS-alpha og benchmarken fra dette ble lansert en hel måned etterpå.

 

Les også artikkelen fra siste lenke veldig godt. De skriver blant annet:

 

"Often we get asked about fairness, that is, usually if in regards to treating Nvidia and AMD equally? Are we working closer with one vendor then another? The answer is that we have an open access policy. Our goal is to make our game run as fast as possible on everyone’s machine, regardless of what hardware our players have.

 
To this end, we have made our source code available to Microsoft, Nvidia, AMD and Intel for over a year. We have received a huge amount of feedback. For example, when Nvidia noticed that a specific shader was taking a particularly long time on their hardware, they offered an optimized shader that made things faster which we integrated into our code."
 
Du har helt rett i at man må ta utsagn fra ulike parter med en klype salt. Men gitt at Oxide har ingenting å vinne på å samarbeide tettere med andre bak ryggen, og gitt at Nvidia har selv aldri kommet med noen uttalelser som motsier noe av det Oxide har sagt eller som har anklaget AotS for å være "pro-AMD", og at benchmarkene ei heller ble utført, utarbeidet eller presset fram av AMD, så er påstandene om at Oxide har tatt AMDs side helt hinsides. 
Endret av La Menthe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter kvalitet, noe som yter bra og ikke bråker eller blir for varmt, går du for Nvidia. AMD er ikke helt gode med sine drivere og programmer heller. Min nye bærbar har driverfeil som oppsto for over 3 år siden ifølge deres eget forum. Kanskje på tide å fikse dette så folk ikke får bluescreen så ofte?

 


Maken til kommentarer. Forhåndsdømmer et produkt som ikke har kommet ut, hvor tallene som presenteres er usikre. Kvaliteten på dette ukjente produktet er vissnok dårlig. Det bråker også. Herregud. Det føles som man er på et forum for trettenåringer med kroniske atferdsproblemer.
Kanskje får dere rett. Kanskje kommer en komet og utsletter jorden før produktet lanseres.

 


 



Hvis du er ute etter kvalitet, noe som yter bra og ikke bråker eller blir for varmt, går du for Nvidia. AMD er ikke helt gode med sine drivere og programmer heller. Min nye bærbar har driverfeil som oppsto for over 3 år siden ifølge deres eget forum. Kanskje på tide å fikse dette så folk ikke får bluescreen så ofte?
Det du sier med varme stemte kanskje med R9 200 (og 300) serien i forhold til Nvidia sin nyere 900 serie. Ytelsen og kvaliteten ellers tror jeg ikke det var noe å si på.

 


Når det kommer til drivere så tror jeg ingen av dem har helt rent mel i posen, selvom Nvidia leiren har en tendens til å alltid være negative ovenfor AMD drivere. Som et rykte som aldri vil dø.
Har hørt dette helt siden ATI tiden (da det faktisk var dårlige drivere) men har tilgode å oppleve noe nevneverdig selv.
Bluescreens generelt har jeg ikke opplevd, så vet ikke hvilket 3 år gammelt driverproblem du tenker på.

Jeg hadde flere ATI kort for mange år siden. Ble til slutt lei av feilende kort og dårlige drivere og byttet til NVIDIA, som levde fin-fint i 6+ år uten hverken ødelagt hardware eller driver-feil. Har aldri sett meg tilbake siden.
AMD fortjener dårlig rep i minst 10+ år til, så ræva var ATI

 


Det er til å grine av å lese noe så kunnskapsløst. Så om ingen kjøper amd-produkter de neste ti årene, hva skjer da ? Det finnes utallige eksempler på hva som skjer da, og ingen av de er du tjent med.

 

 

 


og da kommer nVidia med 1080ti og beholder tronen

Gjør ikke det vet du. AMD har enda ikke trukket sløret av store Vega som blir den nye Fury-serien. RX 490 er jo lille vega. Hvis allerede det slår 1080 ser våren temmelig mørk ut for nvidia skal jeg si deg. Store Vega har allerede påstått høyere ytelse enn Titan. Så 1080ti har ikke så mye å fare med så lenge det ikke blir enda bedre enn titan. Heller tvilsomt.

Ja, og jeg blir ikke overrasket over at arvtakeren til Fury blir akkurat lik Fury serien. Fury skulle og banke Nvidia, og knuste dem i alle benchmarks. Nvidia ende var nær. Så kom kortene og de var akkurat like gode til samme pris, bare mye senere. Tror du AMD har sittet og ventet i over et halvt år med utrolig gode kort, mens alle kjøper GTX 1080? Mens alle kjøper Tesla kortene til Nvidia? Tror du Nvidia er fornøyd med kortene sine og tvinner tomler til AMD kommer med noe nytt? Når store Vega kommer ut så er det sikkert et år etter Pascal, du tror kanskje ikke Nvidia har gjort noe på et år?

 

Forstår ikke folk som hyper AMD over alle grenser. Heldigvis er de fleste glad over gode kort til gode priser, og har ikke andre forventninger enn det. AMD har ikke vært det beste, raskeste, nyeste på en stund nå. Og de blir det ikke over natten heller. Alle ser at Nvidia vinner klart der, men det betyr ikke at AMD ikke kan komme med gode kort til gode priser. Det er det forbrukere ser, og burde se frem til.
Det er forskjell på å hype noe og det å træshe noe du ikke vet noe om. Alle, absolutt alle, er tjent med konkurranse, å si noe annet er som å skrike ut til verden at "jeg er dum". Lykke til.

Endret av Larzen_91
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vega10 MI25 = 12.5Tflops FP32. 25tflops FP16 compute. Hva leverer 1080 eller titan for den saks skyld?

Titan X (eller 1080) er ikke optimert for FP16. Det er det Tesla P100 (GP100) som er:

 

Titan X (Pascal): 10,9 TFLOPS FP32

Tesla P100: 10,6 TFLOPS FP32 og 21,2 TFLOPS FP16.

 

for å se hvordan det var forrige generasjon, kan vi sammenligne 980 Ti med Fury X

980 Ti: 5,6 TFLOPS FP32

Fury X: 8,6 TFLOPS FP32

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...