Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tabletter til å slå inn hardere?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei her kanskje et litt dumt spørsmål. Men jeg har begynt på medisin som kan være skadelig for helsen, har noen noen tips for at tablettene skal slå inn hardere uten å øke dosen hele tiden? Eks plassere tabletten under tungen, i underleppen etc. Ønsker hovedsakelig å få tablett til å slå inn sterkere i mindre dose slik at jeg ikke behøver å bruke så mye

 

Anonymous poster hash: db052...e7c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hvilke medisiner det er

Jeg sluttet med "lykkepiller" uten å snakke med legen først, gradvis nedkutting av dosene

Problemet med medisin er at det som oftest er så mange bivirkninger som gjør at medisinen virker mot sin hensikt

 

Det kan godt tenkes at man har flaks og at det går bra å tukle med doseringen sin selv. Men poenget er at legen vet hvordan man går frem for å minimere risiko for komplikasjoner. Gjør man det selv spiller man russisk rullett (satt litt på spissen).

 

Legene kjenner selvsagt godt til bivirkningene av medisinene de skriver ut - de kjenner langt bedre til dem enn hva pasienten selv gjør. Det er derfor jeg sier at hvis man opplever bivirkninger som er plagsomme tar man det opp med den legen som skrev ut medisinene, slik at vedkommene kan gjøre en informert vurdering av om en skal justere doser eller bytte ut medikamentet - eller fase det helt ut.

Lenke til kommentar

Hei her kanskje et litt dumt spørsmål. Men jeg har begynt på medisin som kan være skadelig for helsen, har noen noen tips for at tablettene skal slå inn hardere uten å øke dosen hele tiden? Eks plassere tabletten under tungen, i underleppen etc. Ønsker hovedsakelig å få tablett til å slå inn sterkere i mindre dose slik at jeg ikke behøver å bruke så mye

 

Anonymous poster hash: db052...e7c

Jeg gidder ikke lese resten av tråden. Men å bruke medisiner sublingalt f.eks er at du får høyere peak, men kortere effektiv tid. Så du kan se på det du sier som et misbruker-aspektiv. Og det er dette legen din vil synes også.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

Spørs hvilke medisiner det er

Jeg sluttet med "lykkepiller" uten å snakke med legen først, gradvis nedkutting av dosene

Problemet med medisin er at det som oftest er så mange bivirkninger som gjør at medisinen virker mot sin hensikt

Jeg hadde vært dau om jeg fortsatte på anti-depp, da jeg ble depressiv av de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...