Gå til innhold

Hvordan få jobb


Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som kan gi meg tips om hva jeg kan gjøre for å få jobb?

Litt info om meg:

Høyt utdannet

38år

Lite erfaring

Mest erfaring som hjemmeværende og fra strøjobber.

Hull i cv pga. ortopediske problemer...

Noe handicappet

kan ikke ha fysisk jobb

Trenger jobb desperat/snarest ?

Har søkt på på utallige jobber, men pga det ovennevnte får lite respons.

Jeg er dyktig og arbeidsvillig og flink til å samarbeide, elsker å jobbe, men det er vanskelig å overbevise en arbeidsgiver om det med min tynne bakgrunn.

Hjelp ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt vikarbyråer.? Prøv å søke på jobber du er mer enn godt nok kvalifisert for f.eks hvis du er IT ingeniør så søk på stillinger innenfor brukerstøtte/helpdesk eller hvis du er økonomi/markedsførings utdannet så søk på stillinger innenfor kundesenter/telefoni/salg. Hvis du blir innkalt til flere intervjuer men forsatt ikke får napp så må du jobbe med presentasjonen av deg selv og tilpasse dette til hva arbeidsgiver ønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei! Ja har sett på jobber fra vikarbyråer, det er lite som er relevant til min utdannelse der dessverre, søker på alt som er relevant og ikke relevant som er fysisk mulig. Salg er jeg ikke særlig flink i, jeg kan bare selge noe om jeg syns selv produktet er verd investeringen ?

Fortsetter å søke, men har søkt på alt siden mars og ennå ikke fått noe. ?

Lenke til kommentar

Kjønnsstudier eller, ?

 

 

Nei ikke kjønnsstudier... det var da interessant teknologisk emne..

jeg vil bare ikke være gjenkjennelig, Norge er så lite land hehe...

 

Det er sikkert mange hundre andre som har samme utdanning som deg, så blir sikkert ikke gjenkjenning. Det er ingenting å frykte og være redd for. Kanskje det sitter noen arbeidsgivere her som kan gi deg tips eller jobben du ønsker.

Lenke til kommentar

Hmm... tenker på et annet spørsmål i forhold til dette. I jobbsøke prosessen, i hvilken forbindelse bør jeg nevne min ortopediske problem (da det ikke er noe som synes utenpå)? Jeg har tidligere (år siden) nevnt det i søknaden (for å belyse hull i cv), men fikk beskjed om at det ikke var lurt (fordi da skriver man seg ut av jobben ?, selv om dette ikke var en fysisk jobb) . Det er vanskelig å få intervju i det heletatt.

Er dette noe jeg bør ta opp ved intervju? Eller snakker jeg meg selv ut av jobben da? Er det noe som jeg bør holde for meg selv helt til det blir ett problem i forhold til den potensielle jobben? Om jeg i det heletatt kommer inn.

Lenke til kommentar

Hmm... tenker på et annet spørsmål i forhold til dette. I jobbsøke prosessen, i hvilken forbindelse bør jeg nevne min ortopediske problem (da det ikke er noe som synes utenpå)? Jeg har tidligere (år siden) nevnt det i søknaden (for å belyse hull i cv), men fikk beskjed om at det ikke var lurt (fordi da skriver man seg ut av jobben , selv om dette ikke var en fysisk jobb) . Det er vanskelig å få intervju i det heletatt.

Er dette noe jeg bør ta opp ved intervju? Eller snakker jeg meg selv ut av jobben da? Er det noe som jeg bør holde for meg selv helt til det blir ett problem i forhold til den potensielle jobben? Om jeg i det heletatt kommer inn.

De har ikke lov å spør deg om helsen din på intervju heller: http://www.tu.no/artikler/dette-er-det-ikke-lov-a-sporre-om-pa-jobbintervjuet/232234

Lenke til kommentar

Slutt å skrive om dine ortopediske problemer i cv, så blir du ikke silet ut pga det. Trenger vel ikke nevne at du har problemer heller. Blir du ansatt og får for mye fravær så du ser det ikke fungerer, javel, så har du 3 mnd oppsigelsestid med full lønn + rett på trygd. Alt er bedre enn å sitte hjemme hvertfall.

 

Husk at det er ikke arbeidsgiver sin rolle å syns synd på deg, så du trenger ikke ta det opp i det hele tatt på intervju :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Tror jeg nevnte det over at jeg har nevnt dette kun for å belyse mine cv "hull", ikke for at arbeidsgiver skal synes synd på meg. I en ikke fysisk jobb, er jo ikke dette et problem, kan jo være det med hensyn til at man må opereres eller dra på fysioterapi eller trening, men sånn er det jo med hvem som helst, hvem som helst kan være nødt til å gå til en eller annen terapi. Jeg syns det er viktig å kunne være åpen om min situasjon med arbeidsgiver også for å ikke lure de. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...