Gå til innhold

Hvordan få jobb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Men han bør jo ha et svar for hullet i CV-en." "Hun" ?

Ja det er jo greia, i dagens konkurranse om arbeidsplassene taper man om man ikke kan forklare alt. At jeg er litt handicappet mht. at jeg ikke kan jobbe fysisk, betyr ikke at jeg er ubrukelig for en bedrift. Syns det er så dumt å måtte holde sånt hemmelig. Men kanskje man må...

Lenke til kommentar

"Problemet er jo at dette vil skrike sykefravær og det er dyrt for bedriften"

 

Kjedelig at bedrifter tenker sånn, tvinger jo folk som har god arbeidskapasitet til å vurdere uføretrygd fordi de ikke har annet valg. Så må de uføretrygdede som har dårlig råd fortsette å høre på evig jammer fra noen "bitre" skattebetalende, som ikke klarer å se lenger enn sin egen nese, om hvordan det er så lett å slippe unna arbeid. Kan de ikke heller se hvor heldige de er som har jobb med lønn? feriepenger og pensjonsordning i stedet?

Vet om flere personer med funksjonshemminger som jobber, men disse hadde jobbene før de fikk problemer...

Lenke til kommentar

Bedriftene må jo tenke kostnader, det er politikerne som må lage ordninger som gjør at det blir mindre økonomisk risiko for bedrifter å ansette folk med helseproblemer.

 

Er det så stort risiko da? Vi har jo folketrygden, og en frisk person som aldri har hatt problemer før kan også bli syk. En person som gir kjempebra inntrykk kan bli en feilinvestering... risiko finnes der uansett når man har med mennesker å gjøre.

Men som siste person sa er det vel ikke mye valg ? man kan bare gjøre sitt beste for å finne ut hva man kan gjøre her i livet for å overleve og bidra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...