Gå til innhold

DELID-tråden - Post dine resultater før og etter delidding her!


IceBlitz

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

er det noen her som får spikes på 7700k? på idle er cpuen på 42-52 grader men når spike kommer annet hvert 2 minutt ligger det opptil 73 grader og da går det ned på 42 igjen... er det noen andre som har det problemet?

Bruker Corsair H115I forresten

 

Delid 7700K 4.7 Ghz 1.240 v

Endret av Legendary Vu
Lenke til kommentar

er det noen her som får spikes på 7700k? på idle er cpuen på 42-52 grader men når spike kommer annet hvert 2 minutt ligger det opptil 73 grader og da går det ned på 42 igjen... er det noen andre som har det problemet?

 

Bruker Corsair H115I forresten

 

Delid 7700K 4.7 Ghz 1.240 v

7700K spiker i temp. Det har Intel gått ut med beskjed om. Min spiket voldsomt i begynnelsen. Var så ille at jeg vurderte å sende den inn. Spiket fra 30-35 til 70-80 grader. Det roet seg noe,men temp var fremdeles altfor høy. Så fikk kjempehjelp av IceBlitz til de-liding. Tempen har gått markant ned og tempspikes er så og si borte. Oppdater BIOS som fikser hyperthread problemet. Nå er den stabil på 28-32 grader idle,med små spikes opp mot 40-45 av og til. 40-47 grader i spill ved 4.7 Ghz :)

Endret av ollo1982
Lenke til kommentar
Modell: i7 7700K

Hovedkort: Asus z170 Pro Gaming

Temp før: 78-80C

Idle : 29 - 33C (alt etter rom temp nå på sommerstid i 25-26° romtemp er den 33)

Temp etter: 68-71C

Kjølepasta: Coollaboratory Liquid Pro

Vcore + frekvens: 1.408 @ 5,075 GHz (Clocket med Asus AI Suite, får den ikke helt stabilt selv)

 

Står i et corsair 750D med EKWB X360 kit

Lenke til kommentar

Merke: Intel


Modell: i7 7700K


Temp før: 82-84-83-82


Temp etter: 59-64-62-66


Hvilken kjøler: vannkjøling


Kjølepasta brukt: CLU mellom die og heatspreader, Gelid GC Extreme mellom heatspreader og vannblokk.


Vcore + frekvens: 4.9 GHz @ 1.232V


Delidding metode: Rockit 88


 


 


Syns det var litt stor variasjon i temperatur, men er vel kanskje innafor normalen?


 


Har ikke satt fast heatspreaderen igjen, så å fikse litt på det senere er ikke den største utfordringen.


Lenke til kommentar

Merke: Intel

Modell: i7 7700K

Temp før: 82-84-83-82

Temp etter: 59-64-62-66

Hvilken kjøler: vannkjøling

Kjølepasta brukt: CLU mellom die og heatspreader, Gelid GC Extreme mellom heatspreader og vannblokk.

Vcore + frekvens: 4.9 GHz @ 1.232V

Delidding metode: Rockit 88

 

Syns det var litt stor variasjon i temperatur, men er vel kanskje innafor normalen?

Har ikke satt fast heatspreaderen igjen, så å fikse litt på det senere er ikke den største utfordringen.

Utrolig bra resultat! Bra jobba :)

Lenke til kommentar

 

Merke: Intel

Modell: i7 7700K

Temp før: 82-84-83-82

Temp etter: 59-64-62-66

Hvilken kjøler: vannkjøling

Kjølepasta brukt: CLU mellom die og heatspreader, Gelid GC Extreme mellom heatspreader og vannblokk.

Vcore + frekvens: 4.9 GHz @ 1.232V

Delidding metode: Rockit 88

 

 

Syns det var litt stor variasjon i temperatur, men er vel kanskje innafor normalen?

 

Har ikke satt fast heatspreaderen igjen, så å fikse litt på det senere er ikke den største utfordringen.

Utrolig bra resultat! Bra jobba :)

 

 

Takk for det! Syns fortsatt at 7700K er en varm CPU, med tanke på hvor mye radiator areal den har å boltre seg med. Men har jo så klart mye mer å gå på nå! Kanskje til og med 5GHz+ på ikke helt hinsides volt. Blir nok en del fikling fremover. Skjermkortet tok plutselig kvelden og har ikke noe reserve, så blir uansett dårlig med gaming på fritiden :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt rart syns jeg... 

Nylig delidda en 6600K. Real bench, 4.6GHz at 1.345 (offset i bios i hvertfall), og nå er CPU package max 48. Høyeste core 47. 

 

CLU mellom die og HS, gelid extreme mellom cpu og vannblokk... Kjøling er kustom vannkjøling. Hvor mye er det vanlig at temperaturen synker? 

 

Opp til ~20 grader. Hva var før temp?

Lenke til kommentar

 

Litt rart syns jeg...

Nylig delidda en 6600K. Real bench, 4.6GHz at 1.345 (offset i bios i hvertfall), og nå er CPU package max 48. Høyeste core 47.

 

CLU mellom die og HS, gelid extreme mellom cpu og vannblokk... Kjøling er kustom vannkjøling. Hvor mye er det vanlig at temperaturen synker?

Opp til ~20 grader. Hva var før temp?

Husker jeg ikke. Men 60+ og kjørte den på 4,5. Er Prime95 fortsatt brukbar til å teste stabilitet? Eller intel burn test?
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei.  Jeg har en i5 3570k jeg har lyst til å delide. 

Jeg kjører den nå på 4.4ghz, men er raskt opp i 84+ grader med prime95

Ønsker å klokke høyere, da det ikke er så farlig om den går i stykker.

 

Jeg lurer på om det er noen som har prøvd  rockit 88 kitet for LGA 1150/1151 socket

på  i5 3570k prossesoren?  (det er socket 1155)

 

Vil den passe eller er det helt ulike størrelser?

 

Lenke til kommentar

Har en i5-6600k som jeg vurderer sterkt å delid/relid med "Thermal Grizzly Conductonaut Liquid".

Kjører i dag 4.5 GHz, 1.375 vcore.
Temp er opp mot 80c med Corsair H75 (Cooler Master Nepon 280 nylig tok kvelden, Corsair H110i på vei i posten).

 

Edit: Monterte nå Corsair H110i og skiftet viftene med 2stk Noctua NF-F12 iPPC-2000 120mm.

Kjørte litt IntelBurnTest og fikk 83/80/80/72c max temp på kjernene.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...