Gå til innhold

DELID-tråden - Post dine resultater før og etter delidding her!


IceBlitz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tips og skal sjekke (for ordens skyld) :)

 

Jepp. H110i'en er like gammel som "riggen" ellers.  Og radiator stod i toppen dvs høyere enn CPU.

 

Det jeg stusset på var at slangene var knallharde. Så det var jo trykk, men åpenbart ikkenoe flow.

Har opplevd dette engang før på en "custom" loop. Da var blokka helt grodd igjen. :(

 

 

Aha, ja det kan jo såklart ha skjedd. Kan være at noe gunk har løsnet og samlet seg til en klump i slangene eller blokka. Du kan jo prøve å massere slangene og klemme på dem langs hele lengden og se om det hjelper :)

Lenke til kommentar

Reiser en del i jobb, kan sjekke kalenderen i morgen, er jeg forbi en gang i nær fremtid, så kan vi se om vi får til noe hvis du vil :)

Det kunne kanskje vært en mulighet ja.

 

Eventuelt så tar jeg bare og sender den til digital impuls. De har også garanti på jobben. Men blir da uten cpu en stund...

Endret av Darklordoo7
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har sjekket litt rundt og folk er vist uenige om hva man skal gjøre. Når man delidder holder det da å ta liquid metal på die eller burde du også ta under IHS? Hva anbefaler dere?

 

Så noen testet dette og sa at det ikke hjalp å ta på begge deler.

Men vi vet jo alle at Intel ikke duger på noe som helst annet enn å lage silisium.

IHS-er er av og til ikke flate på toppen så bare deler av cpu får kjøling, det er forskjeller i avstanden mellom lokket og die fra cpu til cpu selv om de er samme modell osv.

 

Med det i tankene, og om du kanskje har en cpu hvor IHS har større avstand fra die enn normalt så kan det nok lønne seg å ta på LM på både die og ihs :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Jeg testet dette nylig og fant ingen forskjell mellom å kun legge på die, og å legge på die og under IHS. Jeg ville prøvd med å kun legge på die først, så bruker du mindre :) Man kan alltids gjøre det om.

 

Du kan jo også ta en titt på å slipe ned toppen av IHS. Det kalles visstnok "lapped IHS" på fagspråket :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg endelig fått delided min i5 8600k.

 

Kjøler: corsair h100i pro

 

Thermal Grizzly Conductonaut på DIE. Thermal Grizzly Kryonaut på IHS.

 

Fornøyd med resultatet, 15C drop. 5Ghz 1,3V, testet i prime 95 v 26,6

 

Må si at IHS ble sittende noe skjevt, men ser ut til at det fungerer like fint. La cpu uten IHS ned i socket, så la jeg IHS oppå.

post-370214-0-38975900-1546797648_thumb.png

post-370214-0-78868900-1546797654_thumb.png

Endret av Darklordoo7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Skal blåse litt liv i denne tråden igjen :)

 

Merke: intel

Modell: 8700k

Temp før: 85c

Temp etter: 66c

Hvilken kjøler: arctic liquid 360

Kjølepasta brukt: thermal grizzly conductonaut (mot kjøler hva som fulgte med) 

Vcore + frekvens: 1.31 + 4.9 ghz før. 1.33 + 5 GHz etter

Delidding metode: der8auer delid-die 2

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...