Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sex på første date?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vær utradisjonell. Ha sex før første date.

Har inntrykk av at det skjer ganske ofte. Gutt og jente treffes på fest, har sex. Date til uka.

 

Men uansett, jeg hiver meg på Elijah her. Er hun for lett på tråden så syns jeg hun kan virke litt... enkel. Men det avhenger litt av forskjellige ting som jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Noen ganger føles det veldig rett å ha sex tidlig, andre ganger ikke.

Endret av Nedward
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vær utradisjonell. Ha sex før første date.

Har inntrykk av at det skjer ganske ofte. Gutt og jente treffes på fest, har sex. Date til uka.

 

Men uansett, jeg hiver meg på Elijah her. Er hun for lett på tråden så syns jeg hun kan virke litt... enkel. Men det avhenger litt av forskjellige ting som jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Noen ganger føles det veldig rett å ha sex tidlig, andre ganger ikke.

Selv regner jeg rett og slett med at jeg faktisk er så vakker og veltalende at beina bare sprer seg. Det er helt og holdent mine uber skillz og har ingenting med henne å gjøre - hun er sjanseløs :p

Lenke til kommentar

Folk som banger på første date er vel egentlig bra desperat.

Hva mener du?

 

Selv var jeg i er femårig forhold hvor vi knulla første kvelden. Et annet forhold varte i over ett år hvor vi også knulla første kvelden. I mitt nåværende forhold som har vart i flere år hadde vi oss på tredje møtet.

 

Selv kjenner jeg vel like mange lange forhold som startet med pulings som korte forhold som varte og rakk med masse dates og aktiviteter.

 

Kan ikke vite sikkert hva du definerer som korte forhold.

 

Uansett sliter jeg litt med hvordan det er relevant for noen som har et naturlig forhold til sex. Man gjør som man vil og det som føles best for seg selv også får andre gjøre slik som de selv føler er best uten at man trenger å dømme hverandre på overfladiske ting av den grunn.

 

Liker du ikke casual sex med noen du er interessert i så deg om det. Selv gjør jeg det jeg vil også får folk forholde seg til meg slik som de ønsker. Hadde argumentet ditt omhandlet daterape så hadde jeg vært enig i påstanden din.

Lenke til kommentar

Hvorfor all denne strategien og overtenkningen?

 

Føles det bra å ha sex på første date, kjør på. Hvis ikke, la være. La relasjonen utvikle seg naturlig, i stedet for å prøve å hamre virkeligeheten inn i en forestilling man har for seg i hodet. Kanskje det bare blir sex? Kanskje det blir et livslangt forhold? Umulig å si på forhånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Hvorfor all denne strategien og overtenkningen?

 

Føles det bra å ha sex på første date, kjør på. Hvis ikke, la være. La relasjonen utvikle seg naturlig, i stedet for å prøve å hamre virkeligeheten inn i en forestilling man har for seg i hodet. Kanskje det bare blir sex? Kanskje det blir et livslangt forhold? Umulig å si på forhånd.

 

Jeg vil tro at all denne "strategien og overtenkningen" kommer av negative erfaringer. Da er det vel naturlig å stille spørsmål?

 

Mange kvinner opplever kanskje at det blir stille etter hun har ligget med en mann og tenker dermed at feilen var at hun lå med han for tidlig. Kanskje var det det hvis han er blant de som mener slikt er negativt (ja, slike menn finnes) eller kanskje var han kun interessert i sex i utgangspunktet og utfallet hadde blitt det samme selv om hun ventet til 5. date med sex.

 

Jeg kan relatere til begge perspektiv.

 

Helt ærlig tror jeg en kvinne har lite å tape på å vente til i hvert fall 2. date med sex. Som en generell retningslinje. 

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at all denne "strategien og overtenkningen" kommer av negative erfaringer. Da er det vel naturlig å stille spørsmål?

 

Mange kvinner opplever kanskje at det blir stille etter hun har ligget med en mann og tenker dermed at feilen var at hun lå med han for tidlig. Kanskje var det det hvis han er blant de som mener slikt er negativt (ja, slike menn finnes) eller kanskje var han kun interessert i sex i utgangspunktet og utfallet hadde blitt det samme selv om hun ventet til 5. date med sex.

 

Jeg kan relatere til begge perspektiv.

 

Helt ærlig tror jeg en kvinne har lite å tape på å vente til i hvert fall 2. date med sex. Som en generell retningslinje. 

 

 

Joda, men negative erfaringer denne sammenhengen tolker jeg som "forventninger som ikke ble innfridd". Hvis man kommer inn på første date med forventninger mener jeg man allerede har posisjonert seg for skuffelse. Første date er i mitt hode der man lodder stemningen og finner ut av hva dette her kan bli til.

 

Jeg tror ikke utfallet endrer seg basert på om man har sex på første date eller ikke. Hvis den ene parten ikke har lyst på sex er det jo ikke noe problem - da blir det ikke sex. Men hvis begge to har lyst og det føles riktig, ser jeg ikke problemet. Hvis den ene dermed ender opp med å miste interessen, så ja vel - vedkommende ville nok da fort mistet interessen uansett, tenker jeg.

 

Og, kanskje viktigere og mer overordnet: jeg tror fast bestemt at hvis man er ærlig og åpen med seg selv og (den potensielle) partneren og opptrer ansvarlig i tråd med sine lyster og følelser har man ikke gjort noe "feil" hvis det viser seg å ikke fungere. Da var rett og slett ikke partneren kompatibel.

 

Det sagt, selvsagt har hun lite å tape på å vente til 2. date. Men jeg mener altså også hun har lite å tape på å ha sex på 1. - hvis begge har lyst og det føles riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...