Gå til innhold

Mobiloperatør som senker hastighet ved grense (som ICE)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har prøvd sikkert fem mobiloperatører det siste året, og ingen av dem hadde det. Nå blir jeg hos ICE :)

 

Som arnekohn sa tidligere, Chess har innført dette (hadde det ikke før) fra en gang i høst.  Dersom du har deres abb på 2 GB/mnd eller over så er strupes farten til 120 kbps ved overforbruk og 0 kr i ekstra kostnader.  Du må da kjøpe ekstra datapakker for å få høyere hastighet.

 

Og dersom du er under 21 så har Telia også dette på deres "Telia Smart Ung".  De setter ned hastigheten til 64 kbps etter 2 eller 5 GB (avhengig av abonnement).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Jeg har prøvd sikkert fem mobiloperatører det siste året, og ingen av dem hadde det. Nå blir jeg hos ICE :)

 

Som arnekohn sa tidligere, Chess har innført dette (hadde det ikke før) fra en gang i høst.  Dersom du har deres abb på 2 GB/mnd eller over så er strupes farten til 120 kbps ved overforbruk og 0 kr i ekstra kostnader.  Du må da kjøpe ekstra datapakker for å få høyere hastighet.

 

Og dersom du er under 21 så har Telia også dette på deres "Telia Smart Ung".  De setter ned hastigheten til 64 kbps etter 2 eller 5 GB (avhengig av abonnement).

 

Hva med hvis jeg har kontantabonnement fra chess på en telefon... Får jeg da strupet hastighet fra datapakke er brukt opp, elller må jeg betale for overforbruk?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har prøvd sikkert fem mobiloperatører det siste året, og ingen av dem hadde det. Nå blir jeg hos ICE :)

 

Som arnekohn sa tidligere, Chess har innført dette (hadde det ikke før) fra en gang i høst.  Dersom du har deres abb på 2 GB/mnd eller over så er strupes farten til 120 kbps ved overforbruk og 0 kr i ekstra kostnader.  Du må da kjøpe ekstra datapakker for å få høyere hastighet.

 

Og dersom du er under 21 så har Telia også dette på deres "Telia Smart Ung".  De setter ned hastigheten til 64 kbps etter 2 eller 5 GB (avhengig av abonnement).

 

Hva med hvis jeg har kontantabonnement fra chess på en telefon... Får jeg da strupet hastighet fra datapakke er brukt opp, elller må jeg betale for overforbruk?

 

 

De stenger nettet på kontantkort ved bruk av over 300 MB i løpet av en dag og det koster deg 20 kroner for denne datamengden:

*På Chess kontantkort kan du maks surfe for 300 MB per dag. Når du har brukt opp 300 MB vil mobildata bli stoppet, men du har alltid muligheten for å kjøpe en ekstra datapakke på 300 MB via SMS. 

Lenke til kommentar

 

Jeg har prøvd sikkert fem mobiloperatører det siste året, og ingen av dem hadde det. Nå blir jeg hos ICE :)

 

 

 

Telia har det vist du aktiver datakontroll

 

 

Både Telenor og Telia tilbyr Datakontroll men denne tjenesten stenger databruken når datamengden er oppbrukt, den setter ikke ned hastigheten og lar deg bruke mobilt internett videre uten ytterligere kostnad slik man kan hos Ice. Så den tjenesten er ikke det trådstarter etterspør.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg fikk akkurat denne SMS'en fra ICE: 

 

"O jul med din glede! Fra i dag får du automatisk Fri Fart  inkludert i ditt mobilabonnement fra ice.net, til samme lave pris som før. Les mer her www.ice.no/artikler/frifart. Julehilsen fra ice.net"

 

Det betyr fri fart på permanent basis fra og med i dag!! Men hva skjer når man bruker opp datapakken?? Fortsatt fri fart??

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Hvorfor er du så naiv? Fordi at du får fri fart så langt dekningen tillater det, innenfor kvoten så betyr det fremdeles ikke at du får større eller frislipp av kvotene.

:)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...