Gå til innhold

Skifte skjermkort fra MSI R9 380~ til MSI 1080~ ?


Anbefalte innlegg

Har et MSI R9 380 4 GB Gaming i pcen, vil skifte til MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G.

 

Skjermkortet jeg har i pcen er 26,8 cm, har rundt 1-2 cm mer igjen plass.

 

Ser at 1080'n er 27,9 cm.

 

Vet ikke om de passer, har et MS-7823 hovedkort, er ikke en kjempegeek innen pc-bygging, men merker jeg ønsker og bygge min egen snart ettersom jeg ønsker og ha en pc som ikke trengs og oppgraderes de neste årene og kan ta alle grafikker/tunge spill uten problemer.

 

Har en G550M i pcen min, vet ikke hva mer jeg burde gi info om, noen som har bedre kunnskap om og bytte skjermkort fra det jeg har eller en like stor oppgradering?

 

- MultiGamerClub

 

Edit; Fant ut at psu'n min er G550M istedenfor >_>

Endret av MultiGamerClub
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt spørsmålet ditt.  

 

Lurer du på om oppgradering av skjermkort er verdt prisen, eller lurer du på om du heller bør bygge ny maskin nå?  
 

 

Jeg har forøvrig GTX 1080 Gaming (ikke X). Det er det samme kortet du ønsker deg, bare at jeg har overclocket det selv. Kan anbefales varmt hvis du har råd til det. Kjøleren er meget god! 

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt spørsmålet ditt.  

 

Lurer du på om oppgradering av skjermkort er verdt prisen, eller lurer du på om du heller bør bygge ny maskin nå?  

 

 

Jeg har forøvrig GTX 1080 Gaming (ikke X). Det er det samme kortet du ønsker deg, bare at jeg har overclocket det selv. Kan anbefales varmt hvis du har råd til det. Kjøleren er meget god! 

Mer om det er verdt det, om jeg burde skaffe bedre PSU.

 

Vet ikke benchmark forskjeller, men har sett at den tar nesten alt..

Lenke til kommentar

Nå foretrekker jeg PSU'er med høy kvalitet, og G serien til Cooler Master er nok ikke en av de. 

 

Dog, ditt gamle skjermkort har en TDP på 190W, GTX 1080 har 180W.

Nyeste nVidia serien er særdeles gjerrig på strømforbruk. Du har grønt lys sånn sett. 

 

Dog, om spørsmålet er "will it run?" Så er svaret ja.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...