Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken mail?


Anbefalte innlegg

Litt usikker hvor jeg burde legge inn denne, men jeg har altså tenkt å skaffe meg ny mail. Har hotmil idag, den blir fult med reklame og vas så når jeg får skikkelige mailer en sjelden gang så reagerer jwg ikke alltid. Så tenker hotmail kan være fin til reklame og bestillinger osv. Hvilken mail har dere ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke brukt Hotmail siden 2004-05, så er ikke helt sikker. Men jeg tror man logger inn på samme sted når man bruker outlook som hotmail, og at det dermed ser helt likt ut.

 

Angående spamproblemene dine, så bruker Outlook de samme filtrene som Hotmail, så det vil ikke være noe bedre/dårligere. Men uten at jeg vet helt sikkert, så tipper jeg på at all den "reklamen og vaset" du får er et resultat av sider du har registert det på ila alle årene du har hatt hotmail kontoen din. Så antakelig kan du om du jobber med å markere mail du ikke vil ha som junk, unsubscribe fra mer kjente sider du får mails fra, osv, kvitte deg med problemet på den måten. Når det er sagt så ser en epostkonto fra hotmail ganske uprofft ut i 2016, så det er i seg selv et argument. for å bytte.

Lenke til kommentar

Har ikke brukt Hotmail siden 2004-05, så er ikke helt sikker. Men jeg tror man logger inn på samme sted når man bruker outlook som hotmail, og at det dermed ser helt likt ut.

 

Angående spamproblemene dine, så bruker Outlook de samme filtrene som Hotmail, så det vil ikke være noe bedre/dårligere. Men uten at jeg vet helt sikkert, så tipper jeg på at all den "reklamen og vaset" du får er et resultat av sider du har registert det på ila alle årene du har hatt hotmail kontoen din. Så antakelig kan du om du jobber med å markere mail du ikke vil ha som junk, unsubscribe fra mer kjente sider du får mails fra, osv, kvitte deg med problemet på den måten. Når det er sagt så ser en epostkonto fra hotmail ganske uprofft ut i 2016, så det er i seg selv et argument. for å bytte.

Ja det er type tilbuder fra steder jeg har handlet osv, men syns det er greit å få disse på mail ogaå da man kan få masse gode rabatter med seg slik. Så ønsker heller å lage ny mail og ha den jeg har til nettkjøp osv enn å ta unsubscribe åå alle ? Endret av Miss_star
Lenke til kommentar

Se der se, de har jo adresser med @outlook.com. Regner med at folka over mente det og ikke programmet :)

 

@hotmail og @outlook er forskjellige navn, men om systemene er de samme vet jeg ikke. Regner med det siden det er MS alt sammen.

 

Det viktigste nå er å få deg en ny adresse. Er ikke så veldig nøye hvem du bruker så lenge du er restriktiv med å dele den. Jeg har en @gmail som jeg bruker på hele 4 steder og har ikke fått spam. Har et par andre og den første så er det litt for mye spam nå, 2-4 om dagen, har hatt den i typ 15 år og fikk ikke spam før jeg var så dum og brukte den til noe greier jeg ikke skulle ha brukt den til  :ph34r:  Nummer 2 fikk jeg ikke spam på før jeg var så dum og registrerte domene og en WHOIS-bot snappet opp adressen :(

 

Ikke publiser den nye adressen på f.eks. FB, Twitter eller her, ikke legg den ut noe sted på nettet. Blir snappet opp veldig raskt av spammerne, så starter kaoset...

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

 

Har ikke brukt Hotmail siden 2004-05, så er ikke helt sikker. Men jeg tror man logger inn på samme sted når man bruker outlook som hotmail, og at det dermed ser helt likt ut.

 

Angående spamproblemene dine, så bruker Outlook de samme filtrene som Hotmail, så det vil ikke være noe bedre/dårligere. Men uten at jeg vet helt sikkert, så tipper jeg på at all den "reklamen og vaset" du får er et resultat av sider du har registert det på ila alle årene du har hatt hotmail kontoen din. Så antakelig kan du om du jobber med å markere mail du ikke vil ha som junk, unsubscribe fra mer kjente sider du får mails fra, osv, kvitte deg med problemet på den måten. Når det er sagt så ser en epostkonto fra hotmail ganske uprofft ut i 2016, så det er i seg selv et argument. for å bytte.

Ja det er type tilbuder fra steder jeg har handlet osv, men syns det er greit å få disse på mail ogaå da man kan få masse gode rabatter med seg slik. Så ønsker heller å lage ny mail og ha den jeg har til nettkjøp osv enn å ta unsubscribe åå alle

 

Det du kan gjøre er å sette opp den gamle hotmailen din til å videresende mail automatisk til din nye mail med Outlook. Og i Outlooken, sette opp en regel som legger det automatisk inn i en egen mappe. Da kan du når du gidder lese meldinger fra din gamle Hotmail, uten at du trenger å logge inn på den.

Lenke til kommentar

Siden jeg benytter Android så må en jo stort sett ha en Google konto for å bruke den, med tanke på f.eks «kjøp»/nedlasting av apper.

Dermed så bruker jeg da Googlekontoen sin @gmail, og den synes jeg fungerer helt optimalt til mine behov.

 

Har også lagret alle kontaktene mine på Googlekontoen, noe som etter min mening gjør det enkelt å hente frem kontaktene hver gang en enten må resette en mobil eller sette opp en ny. Da kommer kontaktene automatisk inn på mobilen når en setter opp Googlekontoen.

Det samme gjelder for hver eneste ting den kontoen blir satt opp på. 

 

Bruker også kalender funksjonen der, og den synker også fint opp mot både min mobil, nettbrett og begge Macene jeg bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...