Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

bruk av Remote Desktop


Anbefalte innlegg

sitter på jobben, og prøver å få til remote desktop. 

Dette går dårlig, og derfor spør jeg dere. 

 

Pcen på jobben er windows 7

jeg får ikke installert teamw da det kommer opp en melding om det ikke er lov på denne maskinen. 

 

Derfor har jeg gått på kontorllpanel og aktivert at det er lov å kobele seg til via ekstern maskin.

 

Så går jeg inn på min maskin, åpner microsoft remote desktop og prøver å lage en ordning der. 

Dette går som sagt dårlig. 

 

connection name: der putter jeg inn hva brukerkontoen heter

 

pc name: der prøver jeg ip adressen i instillinger, da maskinen har fast ip. jeg prøver også å skrive inn den ip adressen som kommer opp via hvaerminip etc ...

 

no gateway configurated

 

usename: skriver hva brukerkontoen heter

password: skriver passordet til brukerkontoen ved pålogging windows

 

dette er altså infoen det spørres om i programmet, men får feilmld om at dette ikke går, sjekk at pc er på, og at den er koblet til nettet. 

 

hva gjør jeg feil ? hvis noen av dere der ute svarer, kom gjerne med svar for dummies, ellers kommer jeg ingen vei :)

 

på forhånd takk :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil gjerne koble meg opp hjemmefra. 

 

firmaet har en it avdeling som vil at man skal kjøpe en egen pc til dette. den koster 20 000 kroner og har en virkelig verdi på ca 5000 kroner. Sjefene i de forskjellige avd nekter å bruke så mye penger av sine budsjett på en slik pc, og ønsker allikavel å kunne jobbe litt hjemmefra. da tenkte jeg teamw ... men nei ... så ser jeg teamw har en egen utgave man installerer på minnepenn ... mulig den går? 

 

noen andre forslag? åpne porter i router etc etc blir ikke noe for meg ...

Lenke til kommentar

vil gjerne koble meg opp hjemmefra. 

 

firmaet har en it avdeling som vil at man skal kjøpe en egen pc til dette. den koster 20 000 kroner og har en virkelig verdi på ca 5000 kroner. Sjefene i de forskjellige avd nekter å bruke så mye penger av sine budsjett på en slik pc, og ønsker allikavel å kunne jobbe litt hjemmefra. da tenkte jeg teamw ... men nei ... så ser jeg teamw har en egen utgave man installerer på minnepenn ... mulig den går? 

 

noen andre forslag? åpne porter i router etc etc blir ikke noe for meg ...

Lag en lett keylogger i Jspy eller noe, FUD/Krypter filen så antiviruset ikke oppdager det og så har du full tilgang til pcen. 

Lenke til kommentar

 

vil gjerne koble meg opp hjemmefra. 

 

firmaet har en it avdeling som vil at man skal kjøpe en egen pc til dette. den koster 20 000 kroner og har en virkelig verdi på ca 5000 kroner. Sjefene i de forskjellige avd nekter å bruke så mye penger av sine budsjett på en slik pc, og ønsker allikavel å kunne jobbe litt hjemmefra. da tenkte jeg teamw ... men nei ... så ser jeg teamw har en egen utgave man installerer på minnepenn ... mulig den går? 

 

noen andre forslag? åpne porter i router etc etc blir ikke noe for meg ...

Lag en lett keylogger i Jspy eller noe, FUD/Krypter filen så antiviruset ikke oppdager det og så har du full tilgang til pcen. 

 

 

 

hahaha seriøst! jeg skrev at åpne porter for meg ikke var noe jeg kan gjøre .... så dette blir GRESK!

 

men ... noen som kan hjelpe meg litt ?

Lenke til kommentar

 

 

vil gjerne koble meg opp hjemmefra. 

 

firmaet har en it avdeling som vil at man skal kjøpe en egen pc til dette. den koster 20 000 kroner og har en virkelig verdi på ca 5000 kroner. Sjefene i de forskjellige avd nekter å bruke så mye penger av sine budsjett på en slik pc, og ønsker allikavel å kunne jobbe litt hjemmefra. da tenkte jeg teamw ... men nei ... så ser jeg teamw har en egen utgave man installerer på minnepenn ... mulig den går? 

 

noen andre forslag? åpne porter i router etc etc blir ikke noe for meg ...

Lag en lett keylogger i Jspy eller noe, FUD/Krypter filen så antiviruset ikke oppdager det og så har du full tilgang til pcen. 

 

 

 

hahaha seriøst! jeg skrev at åpne porter for meg ikke var noe jeg kan gjøre .... så dette blir GRESK!

 

men ... noen som kan hjelpe meg litt ?

 

Prøvd Logmein programmet? har ikke brukt det så mye selv men tror ikke det trengs og installeres for og brukes. https://secure. logmein.com

Lenke til kommentar

 

har ikke prøvd det nei, det skal jeg selvfølgelig prøve. jeg har dradd fra jobb nå. vet pcn står på, har diverse info, men mulig jeg ikke får gjort noe før jeg kommer dit i morgen ?

Ikke uten att du kan få noen som er på jobb til og trykke på din logmein link. 

 

 

 

nå har jeg installert logmein og startet 14 dager trial. ingen på jobb desvrre, ser jeg må laste ned dette programmet på den pcen også. Det skal jeg gjøre i morgen, men er redd samme meldingen kommer opp som jeg fikk når jeg prøvde å installere teamw. dette programmet er ikke mulig å installere på denne pcen grunnet retningslinjnene til xxxxxxx

Lenke til kommentar

 

 

har ikke prøvd det nei, det skal jeg selvfølgelig prøve. jeg har dradd fra jobb nå. vet pcn står på, har diverse info, men mulig jeg ikke får gjort noe før jeg kommer dit i morgen ?

Ikke uten att du kan få noen som er på jobb til og trykke på din logmein link. 

 

 

 

nå har jeg installert logmein og startet 14 dager trial. ingen på jobb desvrre, ser jeg må laste ned dette programmet på den pcen også. Det skal jeg gjøre i morgen, men er redd samme meldingen kommer opp som jeg fikk når jeg prøvde å installere teamw. dette programmet er ikke mulig å installere på denne pcen grunnet retningslinjnene til xxxxxxx

 

Tror det skal vera mulig og slippe og installere noe for og bruke logmein ved og sende link eller id nummer til den personen du vill skal koble til pcen

Lenke til kommentar

 

 

 

har ikke prøvd det nei, det skal jeg selvfølgelig prøve. jeg har dradd fra jobb nå. vet pcn står på, har diverse info, men mulig jeg ikke får gjort noe før jeg kommer dit i morgen ?

Ikke uten att du kan få noen som er på jobb til og trykke på din logmein link. 

 

 

 

nå har jeg installert logmein og startet 14 dager trial. ingen på jobb desvrre, ser jeg må laste ned dette programmet på den pcen også. Det skal jeg gjøre i morgen, men er redd samme meldingen kommer opp som jeg fikk når jeg prøvde å installere teamw. dette programmet er ikke mulig å installere på denne pcen grunnet retningslinjnene til xxxxxxx

 

Tror det skal vera mulig og slippe og installere noe for og bruke logmein ved og sende link eller id nummer til den personen du vill skal koble til pcen

 

 

har lest igjennom nå, og virker som man må logge inn på programmet på de pcene som skal brukes. jeg sjekker det ut i morgen. 

 

men: 

  Hvor enn du trenger det:

TeamViewer Portable

TeamViewer Portable omfatter alle funksjonene fra den fulle versjonen av TeamViewer, men uten at du må installere noe som helst. I stedet kjøres TeamViewer Portable direkte fra en USB-minnepinne eller en CD — TeamViewer Portable er den perfekte løsningen for når du er på reise eller bruker ulike datamaskiner. 

 

Tror du maskinen vil merke det på samme måte som når jeg dobbeltrykket exefilen på orginalprogrammet? skal sjekke det i morgen også ...

pluss at teamviewer også har :

Tilgang uten tilsyn:

TeamViewer Host

TeamViewer Host is used for 24/7 access to remote computers, which makes it an ideal solution for uses such as remote monitoring, server maintenance, or home-office access. Installer TeamViewer Host på et ubegrenset antall datamaskiner og enheter.Som lisensiert bruker har du tilgang til alle sammen!

 

men denne blir kanskje oppdaget på samme måte som hovedprogrammet ... 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

har ikke prøvd det nei, det skal jeg selvfølgelig prøve. jeg har dradd fra jobb nå. vet pcn står på, har diverse info, men mulig jeg ikke får gjort noe før jeg kommer dit i morgen ?

Ikke uten att du kan få noen som er på jobb til og trykke på din logmein link. 

 

 

 

nå har jeg installert logmein og startet 14 dager trial. ingen på jobb desvrre, ser jeg må laste ned dette programmet på den pcen også. Det skal jeg gjøre i morgen, men er redd samme meldingen kommer opp som jeg fikk når jeg prøvde å installere teamw. dette programmet er ikke mulig å installere på denne pcen grunnet retningslinjnene til xxxxxxx

 

Tror det skal vera mulig og slippe og installere noe for og bruke logmein ved og sende link eller id nummer til den personen du vill skal koble til pcen

 

 

har lest igjennom nå, og virker som man må logge inn på programmet på de pcene som skal brukes. jeg sjekker det ut i morgen. 

 

men: 

  Hvor enn du trenger det:

TeamViewer Portable

TeamViewer Portable omfatter alle funksjonene fra den fulle versjonen av TeamViewer, men uten at du må installere noe som helst. I stedet kjøres TeamViewer Portable direkte fra en USB-minnepinne eller en CD — TeamViewer Portable er den perfekte løsningen for når du er på reise eller bruker ulike datamaskiner. 

 

Tror du maskinen vil merke det på samme måte som når jeg dobbeltrykket exefilen på orginalprogrammet? skal sjekke det i morgen også ...

pluss at teamviewer også har :

Tilgang uten tilsyn:

TeamViewer Host

TeamViewer Host is used for 24/7 access to remote computers, which makes it an ideal solution for uses such as remote monitoring, server maintenance, or home-office access. Installer TeamViewer Host på et ubegrenset antall datamaskiner og enheter.Som lisensiert bruker har du tilgang til alle sammen!

 

men denne blir kanskje oppdaget på samme måte som hovedprogrammet ... 

 

Du kan prøve dette evt, ikke prøvd det selv men googlet litt. 

http://fieldguide.gizmodo.com/connect-to-any-pc-over-the-internet-with-chrome-remote-1683942268

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du jobbe når sjefen din ikke ønsker at du skal gjøre det?

 

Anbefaler ikke å få itavdelingen til å bli irritert på deg, da kan du få lite behaglig hverdager :p

 

 

sjefen ønsker det, men uten kostnaden fra it avd sin ekstra pc :) 

 

hva om jeg kloner disken på jobb pcn? vil den da klone ALT av instillinger etc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...