Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Jeg ser det er en del her som drømmer om å se Thor Hermansen og Terje Duesund bak lås og slå noen år og deres millioner inndratt. Vel, realitetene er dessverre at det neppe blir slik. Det mest sannsynlige scenarioet er at ingenting vil skje, de vil ikke en gang bli anmeldt. De vil da enten fortsette for Lyconet/MyWorld utenlands, eller de vil bli headhuntet til et annet pyramideselskap hvor de vil bli "trikset" en del nivåer oppover i tittelhierarkiet for å etterlate et inntrykk av at det går raskt å jobbe seg opp i systemet. Pengene de har tjent og vil tjene frem til Lyconet/MyWorld går over ende kan trygt bli stående på konti i stater hvor norske skattemyndigheter ikke har innsyn, og så vil de over tid kunne hvitvaskes over til norske aktiva.

 

Det er nemlig dette som har skjedd i de to forrige pyramidene som ble felt av Lotteritilsynet, nemlig Wealth Masters International og WorldVentures. I begge disse selskapene hentet personer i toppen ut millionutbytte, en del av det beviselig som svart omsetning, men ingen av dem ble anmeldt til Politiet, Økokrim eller Skattekrim.

 

Den eneste opprullingen av pyramidespill som har svidd nevneverdig på norske deltakeres pung er det ironisk nok amerikanske myndigheter som har stått for. 11 nordmenn har nemlig blitt avkrevd for gevinster de hentet ut av Zeek Rewards, disse beløpene var i størrelsesorden 400.000 til 2 millioner norske kroner. Tre av de saksøkte er også Lyconet-medlemmer, hvilket selvsagt ikke er noen tilfeldighet.

 

Det er selvsagt ikke rettferdig at personer som grunnet uaktsomhet får utbetalt for mye fra NAV (beløp under 100.000 kr) blir idømt fengsel, mens personer som har gjort seg til multimillionærer gjennom systematisk bedrageri i årevis skal slippe unna helt uten påtale. Det eneste som kan forhindre denne historien å gjenta seg er et kollektivt trykk mot norske myndigheter straks det foreligger et endelig og rettskraftig vedtak. Her vil media kunne være til stor hjelp ved at de kan sette problemet på dagsorden, og det vil være en fordel om så mange som mulig kan engasjere seg for å få mediene til å sette press på Lotteritilsynet om å anmelde de som har tjent store penger på dette, evt. få Økokrim til å iverksette etterforskning på eget initiativ. Videre vil det være viktig å henge på mediene slik at de lager oppfølgingssaker når de samme personene prøver å etablere nye pyramider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg ser det er en del her som drømmer om å se Thor Hermansen og Terje Duesund bak lås og slå noen år og deres millioner inndratt. Vel, realitetene er dessverre at det neppe blir slik. Det mest sannsynlige scenarioet er at ingenting vil skje, de vil ikke en gang bli anmeldt. De vil da enten fortsette for Lyconet/MyWorld utenlands, eller de vil bli headhuntet til et annet pyramideselskap hvor de vil bli "trikset" en del nivåer oppover i tittelhierarkiet for å etterlate et inntrykk av at det går raskt å jobbe seg opp i systemet. Pengene de har tjent og vil tjene frem til Lyconet/MyWorld går over ende kan trygt bli stående på konti i stater hvor norske skattemyndigheter ikke har innsyn, og så vil de over tid kunne hvitvaskes over til norske aktiva.

 

Det er nemlig dette som har skjedd i de to forrige pyramidene som ble felt av Lotteritilsynet, nemlig Wealth Masters International og WorldVentures. I begge disse selskapene hentet personer i toppen ut millionutbytte, en del av det beviselig som svart omsetning, men ingen av dem ble anmeldt til Politiet, Økokrim eller Skattekrim.

 

Den eneste opprullingen av pyramidespill som har svidd nevneverdig på norske deltakeres pung er det ironisk nok amerikanske myndigheter som har stått for. 11 nordmenn har nemlig blitt avkrevd for gevinster de hentet ut av Zeek Rewards, disse beløpene var i størrelsesorden 400.000 til 2 millioner norske kroner. Tre av de saksøkte er også Lyconet-medlemmer, hvilket selvsagt ikke er noen tilfeldighet.

 

Det er selvsagt ikke rettferdig at personer som grunnet uaktsomhet får utbetalt for mye fra NAV (beløp under 100.000 kr) blir idømt fengsel, mens personer som har gjort seg til multimillionærer gjennom systematisk bedrageri i årevis skal slippe unna helt uten påtale. Det eneste som kan forhindre denne historien å gjenta seg er et kollektivt trykk mot norske myndigheter straks det foreligger et endelig og rettskraftig vedtak. Her vil media kunne være til stor hjelp ved at de kan sette problemet på dagsorden, og det vil være en fordel om så mange som mulig kan engasjere seg for å få mediene til å sette press på Lotteritilsynet om å anmelde de som har tjent store penger på dette, evt. få Økokrim til å iverksette etterforskning på eget initiativ. Videre vil det være viktig å henge på mediene slik at de lager oppfølgingssaker når de samme personene prøver å etablere nye pyramider.

Du har nok rett i det meste her du skriver og skulle Duesund og kompani på toppen få en straff ville det blitt noen måneder bsre og med 10 talls millioner i fortjeneste ville vel de fleste kunne snekre paller noen måneder. Der som svir mest for disse gutta er inntekter stopper og i så måte ville det svi med stopp i Norge ved lotteritilsynet

Lenke til kommentar
Gjest bruker-457060

Å fantasere om fengselsdrakter er bortkastet energi.

Nå må de som vil ut.

 

Sender snart en faktura til Lysaker, for kundeservice? Det VET de ikke hva er. Ligner en barnehage.

Lenke til kommentar

Nååååh.. De vil bli anmeldt. De vandrer farlig nær allerede :)

Ett lite feilskjær fra presidentene så er vi i gang.

Og ifølge statsadvokaten hos Øko-Krim har Lotteritilsynet plikt til å vurdere anmeldelse av både selskap og privatpersoner til Øko-Krim, når endelig vedtak fattes. Jeg tror nok at så vil skje i dette tilfellet, selv om det ikke har skjedd ved to tidligere anledninger (WMI & WV).

 

Denne saken har et massivt trykk fra publikum allerede, men et økt initiativ ovenfor Lotteritilsynet, Forbrukertilsynet, Øko-Krim, riksdekkende media & riks-politikere vil nok bidra til et enda høyere fokus og vilje til sanksjonering ovenfor både selskap og privatpersoner.

 

La oss håpe at rettferdigheten seirer til slutt, og at vi kan få satt et punktum en gang for alle.

 

PS: For å unngå liknende saker i fremtiden, med de samme individene involvert, burde man vurdere å fradømme dem retten til å drive næringsvirksomhet for all fremtid (minimum 10 år).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

(...)Denne saken har et massivt trykk fra publikum allerede, men et økt initiativ ovenfor Lotteritilsynet, Forbrukertilsynet, Øko-Krim, riksdekkende media & riks-politikere vil nok bidra til et enda høyere fokus og vilje til sanksjonering ovenfor både selskap og privatpersoner.(...)

 

Utenom denne tråden har jeg ikke hørt noe om denne saken, tror du overvurderer hvor godt kjent dette er.

Lenke til kommentar

Lotteritilsynet har vel sagt at de har et stort trykk fra publikum, med daglige tips og henvendelser om selskapet.

Lotteritilsynet har fått flere hundre tips og henvendelser fra markedsførere som er med og som har vært med og butikker som er prøvet lurt med og vannlig medlemmer som har familie som er aktive med og satt seg og sparepenger over styr og lånt på toppen med renter som svir. De har fått så mye dokumentasjon og sitter på så mye nå at hvis dette ikke blir stengt i Norge må vi få nye regler i Norge og bedre lovverk.

Det har også vært en rekke presse oppslag i Bergens avisen og fosen avisen og masse om baksiden av medaljen også på Facebook. så trykket er stort på lotteritilsynet ang få dette stengt i Norge. Og helt klart på tide det også vil bli anmeldelser og straff for de som er på toppen.

Lenke til kommentar

 

(...)Denne saken har et massivt trykk fra publikum allerede, men et økt initiativ ovenfor Lotteritilsynet, Forbrukertilsynet, Øko-Krim, riksdekkende media & riks-politikere vil nok bidra til et enda høyere fokus og vilje til sanksjonering ovenfor både selskap og privatpersoner.(...)

Utenom denne tråden har jeg ikke hørt noe om denne saken, tror du overvurderer hvor godt kjent dette er.
Da håper jeg du ikke er markedsfører med tanke på du ikke er lest opp deg selv litt i hva dette dreier seg om osv .Den 18 januar sto det at lotteritilsynet hadde sendt varsel om pålegg om stans i all virksomhet og dette skrev Alle de store aviser og nettsteder om denne aktuelle dato.

 

https://www.dn.no/nyheter/2018/01/18/0849/Lyoness-Norway/lotteritilsynet-vil-stanse-shoppingnettverket-lyoness-i-norge

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Da håper jeg du ikke er markedsfører med tanke på du ikke er lest opp deg selv litt i hva dette dreier seg om osv .Den 18 januar sto det at lotteritilsynet hadde sendt varsel om pålegg om stans i all virksomhet og dette skrev Alle de store aviser og nettsteder om denne aktuelle dato.

https://www.dn.no/nyheter/2018/01/18/0849/Lyoness-Norway/lotteritilsynet-vil-stanse-shoppingnettverket-lyoness-i-norge

 

Jeg har ikke hørt noe om Lyoness før jeg startet å lese denne tråden i det hele tatt, ikke engang sett medlemskorta. Og dette var det jeg ville påpeke, at for utenforstående tror jeg det er veldig lite oppmerksomhet for denne saken. Jeg gjorde ett søk på dagbladet som ikke ga noen treff, og på vg fant jeg bare en artikkel fra 2014 som sa at lotteritilsynet mente det ikke var pyramidespill.

 

Jeg forstår jo at de som er påvirket av dette er godt informert men jeg tror ikke det er noen stor oppmerksomhet utenfor det.

Lenke til kommentar

 

Da håper jeg du ikke er markedsfører med tanke på du ikke er lest opp deg selv litt i hva dette dreier seg om osv .Den 18 januar sto det at lotteritilsynet hadde sendt varsel om pålegg om stans i all virksomhet og dette skrev Alle de store aviser og nettsteder om denne aktuelle dato.

https://www.dn.no/nyheter/2018/01/18/0849/Lyoness-Norway/lotteritilsynet-vil-stanse-shoppingnettverket-lyoness-i-norge

Jeg har ikke hørt noe om Lyoness før jeg startet å lese denne tråden i det hele tatt, ikke engang sett medlemskorta. Og dette var det jeg ville påpeke, at for utenforstående tror jeg det er veldig lite oppmerksomhet for denne saken. Jeg gjorde ett søk på dagbladet som ikke ga noen treff, og på vg fant jeg bare en artikkel fra 2014 som sa at lotteritilsynet mente det ikke var pyramidespill.

 

Jeg forstår jo at de som er påvirket av dette er godt informert men jeg tror ikke det er noen stor oppmerksomhet utenfor det.

allmenheten bør holde seg unna alt som har med my world ( lyoness) og gjøre. På dette forum jobber vi for opplyse folk og advare folk til innvistere i dette. Det har også selvsagt vært en del folk innom her som forsvarer dette og er tungt inne i det men de vil nok fort lande på landjorden når dette stoppes i Norge av lotteri heller kollapser ! Dette kan når som helst bli stoppet i Norge og da har de norske som har innvistert her tapt sine penger. Ang casback delen er dette så dårlig at du får mere rabatt ved handle andre steder. Man burde selvsagt ikke støtte et pyramide selskap med bli medlem !
Lenke til kommentar

 

Da håper jeg du ikke er markedsfører med tanke på du ikke er lest opp deg selv litt i hva dette dreier seg om osv .Den 18 januar sto det at lotteritilsynet hadde sendt varsel om pålegg om stans i all virksomhet og dette skrev Alle de store aviser og nettsteder om denne aktuelle dato.

https://www.dn.no/nyheter/2018/01/18/0849/Lyoness-Norway/lotteritilsynet-vil-stanse-shoppingnettverket-lyoness-i-norge

Jeg har ikke hørt noe om Lyoness før jeg startet å lese denne tråden i det hele tatt, ikke engang sett medlemskorta. Og dette var det jeg ville påpeke, at for utenforstående tror jeg det er veldig lite oppmerksomhet for denne saken. Jeg gjorde ett søk på dagbladet som ikke ga noen treff, og på vg fant jeg bare en artikkel fra 2014 som sa at lotteritilsynet mente det ikke var pyramidespill.

 

Jeg forstår jo at de som er påvirket av dette er godt informert men jeg tror ikke det er noen stor oppmerksomhet utenfor det.

Jeg vil absolutt tro dette blir en stor sak i media når lotteritilsynet fatter vedtak. Men det er synd de store avisene ikke har skrevet mer. Det er jo storskala svindel vi knapt har sett maken til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og ifølge statsadvokaten hos Øko-Krim har Lotteritilsynet plikt til å vurdere anmeldelse av både selskap og privatpersoner til Øko-Krim, når endelig vedtak fattes. Jeg tror nok at så vil skje i dette tilfellet, selv om det ikke har skjedd ved to tidligere anledninger (WMI & WV).

 

Dette er hva Økokrim svarte ved konkret spørsmål om hvorfor WMI og WV ikke ble etterforsket:

 

 

Vi har tidligere vært i media og advart mye mot pyramider, men etter at Lotteritilsynet overtok ansvaret har vi sluttet med det, men uansett er det mange advarsler. Ikke minst har Kapital vært aktive. Vi får en del henvendelser om pyramider, men har vel den oppfatning at folk nå må forstå at dette ikke er noe å investere penger i. Vi videresender tips vi får om "pyramidetopper" til skatteetaten og jeg vet de er interesserte i slike tips. Det er tvilsomt at vi vil prioritere å etterforske pyramidenettverk.

 

Økokrim oppfatter altså at dette er et fenomen som er i ferd med å dø ut av seg selv, og vil ikke prioritere etterforskning. Interessen hos Skatteetaten for slike saker vet jeg alt om, jeg har nemlig prøvd å tipse dem med helt konkrete og vanntette bevis på skatteunndragelse av millionbeløp, men de var ikke interessert.

 

Jeg vet også at Økokrim for 5 år siden satt med detaljerte opplysninger om hvitvasking av titalls millioner fra et norsk-eid pyramidespill via et norsk selskap, men ingenting tyder på at de har gjort noe med dette.

 

En fellesnevner her er at ingen av disse sakene vakte noen medieoppmerksomhet, og det synes som om Økokrim er mest opptatt av prestisje og å etterforske saker som får oppmerksomhet i media og vekker opinionens forargelse. På den annen side har Økokrim en svært pinlig historikk når det gjelder etterforskning av pyramidespill, så til en viss grad kan jeg forstå at de vegrer seg.

Lenke til kommentar

 

Og ifølge statsadvokaten hos Øko-Krim har Lotteritilsynet plikt til å vurdere anmeldelse av både selskap og privatpersoner til Øko-Krim, når endelig vedtak fattes. Jeg tror nok at så vil skje i dette tilfellet, selv om det ikke har skjedd ved to tidligere anledninger (WMI & WV).

Dette er hva Økokrim svarte ved konkret spørsmål om hvorfor WMI og WV ikke ble etterforsket:

Vi har tidligere vært i media og advart mye mot pyramider, men etter at Lotteritilsynet overtok ansvaret har vi sluttet med det, men uansett er det mange advarsler. Ikke minst har Kapital vært aktive. Vi får en del henvendelser om pyramider, men har vel den oppfatning at folk nå må forstå at dette ikke er noe å investere penger i. Vi videresender tips vi får om "pyramidetopper" til skatteetaten og jeg vet de er interesserte i slike tips. Det er tvilsomt at vi vil prioritere å etterforske pyramidenettverk.

Økokrim oppfatter altså at dette er et fenomen som er i ferd med å dø ut av seg selv, og vil ikke prioritere etterforskning. Interessen hos Skatteetaten for slike saker vet jeg alt om, jeg har nemlig prøvd å tipse dem med helt konkrete og vanntette bevis på skatteunndragelse av millionbeløp, men de var ikke interessert.

 

Jeg vet også at Økokrim for 5 år siden satt med detaljerte opplysninger om hvitvasking av titalls millioner fra et norsk-eid pyramidespill via et norsk selskap, men ingenting tyder på at de har gjort noe med dette.

 

En fellesnevner her er at ingen av disse sakene vakte noen medieoppmerksomhet, og det synes som om Økokrim er mest opptatt av prestisje og å etterforske saker som får oppmerksomhet i media og vekker opinionens forargelse. På den annen side har Økokrim en svært pinlig historikk når det gjelder etterforskning av pyramidespill, så til en viss grad kan jeg forstå at de vegrer seg.

Det kan virke som Duesund og kompani kan forsette med sin økonomiske kriminalitet uten frykte mye ang politi. Trist at økonomisk kriminalitet er blitt lønnsomt i Norge og da er vi tilbake til at de nok vil merke godt pengestrømmen blir borte ved evt at lotteritilsynet stenger sjappa i Norge. Vi får tro og håpe det vil skje snart.
Lenke til kommentar

Mtp alle titusener av medlemmer og tusen bedrifter er det klart at mange ikke forstår dette. Og Lyoness gjør alt for å fremstille seg som at de ikke er pyramide. Et push fra media og nrk ville nok hjulpet. Hvis de ikke er pyramide så bryter de jo fremdeles masse lover som markedsføringsloven osv.

Lenke til kommentar

At skatteetaten ikke heller gidder bry seg forteller mye. Mer opptatt av ta en vaskekjæring som vasker svart heller en rørlegger som jobber for en nabo en sleipe kriminelle som i årevis lever av lure folk og det i millionklassen. Egentlig veldig rart det ikke finnes en TV kanal som gidder lage et kritisk program om lyoness etter lotteritilsynet sin rapport. eneste som mangler nå er lyoness får forsette sin virksomhet og lotteritilsynet gir seg.

Lenke til kommentar
Jeg vil absolutt tro dette blir en stor sak i media når lotteritilsynet fatter vedtak.

 

WorldVentures hadde dobbelt så mange norske medlemmer som Lyconet/MyWorld, men da vedtaket fra Lotteritilsynet ble endelig bekreftet ble ikke nevnt i en eneste norsk avis. Så nei, ingenting vil gå av seg selv.

Lenke til kommentar

Har fulgt med denne tråden, omtrent siden start. Men har aldri hørt om lyconet ellers. Ingen venner som har forsøkt å verve meg engang. Men kom inn på lyconet her for ett par dager siden, og en kamerat, hadde en annen kamerat som hadde forsøkt å verve han. 

 

For å si det på en annen måte, jeg tror de færreste vet hva dette er, eller gidder å rote seg borti det. 

 

At skatteetaten ikke gidder å kreve inn inntekt er trist. Og helt uforståelig, det er jo liksom jobben dems. 

 

Straff derimot er vanskelig, om de tar toppene, så må de muligens ta folka nedover også. Og det vil si ganske mange uskyldige mennesker som skal ha null verdi for "skyene" sine, tape masse penger, og så i tillegg få bøter og risikere fengselsstraff, og det er litt hardt. (Kanskje fullt fortjent, men alikevel hardt, vi kan liksom ikke dytte titusenvis av mennesker inn i fengsel heller syns jeg. Men toppene kan ryke og reise (men hvor skal grensa gå?)) 

 

Fantastisk jobb folket gjør her, kjør på videre :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...