Gå til innhold

Investere i Lyoness?


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Er nok rent forsvar han driver med, finnes mange andre advokater som har gjort grove feil, et godt eksempel er han som bestilte drap på en annen person...

https://www.vg.no/spesial/2016/advokaten/

 

 

Og så litt senere nå i 2018 :

https://www.f-b.no/amir-mirmotahari/advokat/nyheter/amir-mirmotahari-tiltalt-for-a-ha-planlagt-drap-og-kidnapping/s/5-59-1273358

 

Litt langt fra drap og korrupsjon/svindel, men skjønner hvor du skal!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Det er svært vanlig å selge slike hylleselskap og det gir ikke den opprinnelige stifteren av selskapet – i dette tilfellet Schjødt – noen relasjon til den nye eieren. Det å spørre om Schjødt er en part i en sak, fordi Schjødt har solgt et hylleselskap til Myworld International viser en mangel på forståelse av hvordan selskaper stiftes, skriver han."

 

Skriver advokaten Schjødt, men dette er vell ikke alt som er registrert på dem, er det? :)

 

attachicon.gifIMG_20181015_142237.jpg

Godt funn. Jeg angrer på at jeg forsvarte Schjødt tidligere, her medvirker de jo direkte til kriminelle handlinger. Alle har rett til forsvar såklart, ikke alle har rett til å få sin kriminelle virksomhet beskyttet. 

 

Noen som har noen forslag til hvordan vi kan spre facebooksiden svindelen lyoness / myworld?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En liten mulighet er kanelbolle fakisk har kjøpt skyer i østerike og Tsjekkia og mulig kjøpt også i sine barn navn og ser nå det drypper monopol penger inn på konto pr måned. Sette seg ned og regne på dette og han ser fort han hsr langt ugjen til innskutt kapital. De fleste skyer kunne man kjøpe 4 andeler av 12000 kr og samlet i alle skyer ca da 480000 kr.

Har han full pott her og også i sine barn sine navn så stemmer det med innvistert over 1 million. Jeg vil ikke ta fra deg helt gløden i dine regnestykker men du veit vel at den nordiske sky ikke vil gi en dritt og Italia antaglivis heller ikke noe og du vil gå i tap så det holder.

Du burde heller ikke ta for god fisk de andeler de påstår ha solgt i disse land.

Italia var det vel 88888 andel av 12000 norske kr men My World har solgt antagelig mye mer en dette. Selvsagt som kjeltringer flest lar de salget gå så lenge folk vil kjøpe. Kanelbolle du er lurt trill rundt.

Endret av Petter100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig tror jeg mer at Kanebolle er en fiktiv karakter og at det er et typisk forum troll som står bak, hadde han virkelig vært en del av selskapet hadde han trolig allerede nå kommet med gode motargumenter basert på god informasjon som han sitter på og som er helt forsvarlig å dele her.

Og det er såpass ufarlig da det ikke hadde røpet hans identitet på noen måte, forum troll derimot sitter som regel ikke på annen kunnskap enn det som skal til for å tulle og provosere og når de blir spurt om å komme med noen konkret troller de seg unna eller slutter å poste fordi det blir for vanskelig for dem...

Lenke til kommentar

De burde ha det klart nå at samarbeidspartner er villedende, but hey. Noen har garantert litt tungt for det. Når dette forumet er arena for siste nytt og ikke egen organisasjon, er det en fallitt erklæring for en virksomhet som baserer seg på markedsføring.

Kall deg gjerne investor, men du har åpenbart gått glipp av en del

Først nå kan en lese oppfordringer til bruk av feks eVoucher med presisering om at dette ikke er samarbeidspartnere, men innkjøpte gavekort. Det tok altså sin tid før lyset ble slått på.

Gi de penga dine, og gjør det nå!

Her er det klasse hele veien.. Ingen risiko involvert.. Selv ikke med overgang til krypto. Kjente økonomer har jobselvsagt misforstått det hele. Så ingenting å vente på✌

Endret av Moskasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Først nå kan en lese oppfordringer til bruk av feks eVoucher med presisering om at dette ikke er samarbeidspartnere, men innkjøpte gavekort. Det tok altså sin tid før lyset ble slått på.

Åå? Er denne infoen tilgjengelig for alle?

Jeg skulle gjerne delt videre ;)

Endret av Lostkasse
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er den tilgjengelig.

Jeg gidder ikke å tagge siste «investor» da de er flere som vanker i stim.

Så?

Hvor mange ganger skal medlemmer av Lyoness/Lyconett/Myworld tas i løgn før dere tar til å vurdere opplysninger gitt derfra? Kontra det dere leser dere opp på her?

Redd dere selv. Jeg vet noen er forespeilet full refusjon om det nå faller. Fint for de det gjelder! Er du medlem og ikke har hørt om det før? Da bør du sjekke det asap!

Hva sitter du igjen med? Mitt beste råd er å spørre presidentene.

 

Start med å spørre din upline.

Svarer vedkommende nada så bør du gå i tenkeboksen.

Svarer vedkommende full refusjon?

Tegn en kontrakt.

 

Jeg VET dere ser på forumet som fake news, men hva om?

Endret av Moskasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om dere ser på dette forumet som fake news...Hvem skal en tro på...?

 

Lotteritilsynet er et tilsynsorgan som er satt til å forvalte lovverket på området, uhildet, og er underlagt Kulturdepartementet. Lotteritilsynet har ingen annen agenda enn at ALLE selskaper som opererer i Norge etterlever gjeldende lovverk. Gjør man det, har man ingenting å frykte fra myndighetene (Lotteritilsynet).

 

Tilsynsmyndighetene har konkludert med at Lyoness / Lyconet / Cashback World / myWorld er et pyramideliknende omsetningssystem, og driver en forretningspraksis som strider mot gjeldende lovverk (urimelig handelspraksis). Selskapene har heller aldri kommet frem med konkrete forslag som vil gjøre at nevnte selskaper vil endre sin praksis til å operere innenfor gjeldende lovverk.

 

Dette er det et nøytralt tilsynsorgan som har kommet frem til, basert på opplysninger innsendt av Lyoness selv, samt tips fra publikum.

 

På hvilket område mener du / dere som fortsatt er aktive, at "Presidenter" som er tatt i løgn flere ganger fremstår med mer troverdighet enn Norske myndigheters eget tilsynsorgan?

 

Denne saken, og samtlige selskaper, er ikke bare beordret stengt ned av Lotteritilsynet, de er også under lupen hos Finanstilsynet, Forbrukertilsynet, NAV og Skattemyndighetene...Og Øko-Krim uttaler seg aldri om personer og bedrifter som er under etterforskning...

 

Bare for brudd på Lotteriloven er øvre strafferamme 3 år i fengsel. Andre straffereaksjoner knyttet til loven er høye bøter. Finanstilsynet kan i tillegg ilegge mennesker bl.a. konkurskarantene og fradømme mennesker retten til fremtidig forretningsdrift. Skatteetaten kan bl.a. benytte skjønnslikning , og de kan konfiskere midler tilegnet seg gjennom uredelig handelspraksis. Svindler du NAV for så mye som ei krone, har vi sett mange eksempler på både fengselsdommer og høye bøter...Pluss at man kan miste retten til fremtidig støtte. Og Øko-Krim kan virkelig slå på stortrommen...

 

Er alt dette virkelig verdt det? Veier tomme ord fra såkalte "Presidenter", som er avslørt som løgnere, tyngre enn harde kalde fakta, og konsekvensene dette medfører? Virkelig?

 

På tide å våkne nå...På tide å faktaorientere seg en smule...Les deg / dere opp på tilsynsmyndighetenes dokumentasjon, og gjør så en vurdering av dette opp imot "Presidentenes" gjøren, laden og lovnader...Hvem er det som fremstår med størst troverdighet? Og hvem kan dokumentere sine påstander...?

 

PS: Glemte å legge til en kommentar om alle erstatningskravene en kan bli idømt å betale...

Endret av Tjo-Bing
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ta kontakt med din nærmeste uppline som lurte deg inn i dette og solgte deg skyer og krev dine penger og gi vedkommende en frist på 14 dager. Fortell du ellers vil annmelde vedkommende og GJØR det hvis ikke noe skjer i din sak. Annmelde vedkommende for svindel og gjør det samme med din president og My World i samme slengen. legg ved dokumentasjon på hvor mye du er SVINDLET for . Ta deretter kontakt med advokat Brekkhus og kjør saken din videre der. Er dere en familie som er lurt så stå samlet og kjør dette sammen. Hvis det renner inn anmeldelse fra hele landet vil politi måtte reagere og pressen vil frotse i dette og dere kan være annonyme der. Lptterinemda vil bare få enda mer power ved mange nå trår til og krever sine rett.

My World er historie i Norge føre jul og evt søksmål via østerike er mer stress.

Hvor mye dokumentasjon må til for du/ dere som nå er med skjønner dette er ponzi svindel ?

Er du frelst og syntes ALT er bare fryd og gammen SÅ ta opp lån og kjøp flere skyer via Sverige. Lykke til og håper du/ dere kommer til vettet og nå tar affære i din/ deres sak

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste foretrekker å gå i dvale, og liksom overse.

Synd, trist, leit ?

Min slektning er long gone. Ser ikke at vedkommende har noe å komme med utover skit.

Da tenker jeg det føles godt å få det samme tilbake?

Og bak dette?

Ett godt eksempel er Alexander Rosnes Reitan.

Jeg vet en er brått en offentlig person i det en uttaler seg for flere i sosiale media.

Så når Rosnes Reitan har profilert Lyoness i tre år så tar jeg det for godt at det er offisielt.

At han har mistet mange såkalte samarbeidspartnere (hvor har han det fra???) er også på sin plass å nevne.

Sparebank1 midt-Norge, eiendomsmeglerne til de sammme? BI? Særlig at de vil knyttes til pyramidevirksomhet? ? Det får stå for Rosnes Reitans regning ?

Jeg har dokumentasjon på alt. Det vil komme om påkrevd??

post-484729-356873_thumb.jpeg

Endret av Moskasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er man en flink gjeter er det lett til å få sauen til å adlyde, selv på vei til slakterbenken.
Det er mange slike som er villig til å manipulere andre mennesker og få dem til å smile og klappe når han motiverer, da er det ikke så viktig at lommene er tomme og magen føles litt tom, det kommer jo til å BLI SÅ BRA i fremtiden...

Og nå har den tiden kommet og da er det naturlig at man ser at de peker bortover og sier "litt til, litt til"...

Og mens vi venter på en bekreftelse på Lotteritilsynets avgjørelse er gyldig så får vi håpe at noen av ordene våre rekker inn til "sauene" og at de forstår at de må få gjort noe.

Lenke til kommentar

Når lotteeinemnda kommer til SAMME konklusjon som lotteritilsynet er det vel på tide DNB Norge begynner også og vokne som er my world sin bankforbindelse i Norge og som er da deres tilrettelegger og nærmeste " partner " at de rett og slett sier de ikke ønsker være deres tilrettelegger mer ??

Endret av Petter100
Lenke til kommentar

En skulle tro det ikke var mulig... Å kalle seg profesjonell markedsfører, ha det som virke OG benytte seg av intetanende bedrifter som referanser og i tillegg kalle de samarbeidspartnere. Men joda.... Det er mulig.

I min verden blir det å snylte på andres omdømme.

Akkurat som Lyoness gjør det dette.

Hiv karakter, hiv yrkesstolthet. All in.

post-484729-0-40688900-1539753716_thumb.jpeg

Endret av Moskasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...