Gå til innhold

Blizzard gjenskaper Diablo 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg uansett og må nok teste det ut. D1 var utrolig moro å spille når det kom ut, selv med en DX66 PC i sakte film før jeg fikk meg cel. 300(dvs.450) så det kunne spilles på normal hastighet ;)

Mitt første minne med Diablo var at vi ikke fikk installert det på 486'n til kameraten min, så vi snik-installerte det på pentium75'n til faren hans mens han var på jobb. Jeg husker vi måtte installere DirectX, og det førte til blåskjerm. Kameraten min ble helt fra seg av frykt fordi "pappas pc" var egentlig off limits. Heldigvis løste alt seg med en restart, og vi ble helt satt ut av å spille Diablo på 17"(!) skjerm og bra soundblaster+anlegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mangel på variasjoner i builds? Det er latterlig mange forskjellige builds om dagen, flere av de er viable for end-game.

 

Må si meg enig i at D3 er ganske dødt, det har vært alt for få store endringer i den siste tiden. Håper de har mye spennende på lager med Necromancer.

 

Ja, vil påstå det ikker er mye du kan gjøre med builds. Classene har minimalt med fleksibilitet, og det er lite utstyr som gir deg en utradisjonell spillestil som kan spilles på nivå med "metaen".

Dette kan forsåvidt også være jeg som er bortskjemt på Path of Exile.. Menmen :)

 

Om jeg får muligheten kommer jeg selfølgelig til å prøve necromancer. Har savnet skellington army siden D2.

Lenke til kommentar

Problemet med builds i diablo 3 er at settene tvinger alle sammen inn i to-tre forskjellige builds, som alle sammen er ganske åpenbare hvordan må være når man ser på set bonusene. Det er lite rom for kreativitet i spillet, og metaen bestemmes av blizzard for hver sesong. 

 

Når det gjelder remaken er jeg litt skuffet. Jeg hadde håp om å få en modernisert versjon av diablo 1, ikke en retro-utgave av diablo 3. 

 

 

 

Jeg ble virkelig skuffet da jeg prøvde Diablo III. De har fjernet noe av det som gjorde Diablo interessant. Nemlig muligheten til å angi dexterety, stregth o.l.

 

Eg var av dei som meinte dette var ein god ting å fjerne, sidan ein typisk uansett berre følgde ein eller anna build når ein fylte på desse eigenskapane. No trur eg derimot at både eg og Blizzard undervurderte det at ein faktisk utfører dette sjølv. At ein får ein større følelse av å bli sterkare om ein manuelt klikker det inn, sjølv om det skulle gå på rein automatikk og du berre klikker på det som det står at du skal klikke på. Berre ein tanke som har slått meg i ettertid.

 

 

Helt enig. Det virket som om Blizzard tenkte "Alle putter jo nok str for å equippe armor og resten i vit, så vi kan like godt fjerne hele greia". Tanken var ikke dum, men de mistet noe ved å strømlinjeforme spillet i så stor grad som de gjorde. Det er mye psykologi i å lage et godt ARPG, noe det ikke alltid virket som om Blizzard forsto. I det store og hele føler jeg andre utgivere visere en bedre forståelse av sjangeren enn det Blizzard har gjort med Diablo 3 (selv om de har rettet opp veldig mye siden den katastrofale launchen)
Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

 

 

 

- "What are those things climbing out of her nose?"

"SPACEBALLS...!!!"

"Ohh, SHIT... There goes the planet..."

 

Thank all that's holy..., at dem ikke skal lage en fullverdig standalone versjon av "Diablo Nr.1." på denne måten.

 

Bug-Fixes til orginalen hadde ikke skadet, men å gå så langt som å lage en remake i den rettningen Blizzard går den dag idag så synes jeg uttrykket "If it ain't broke..., DON'T fix it...!!!" passer veldig bra...

 

Utvidelsen til "Diablo Nr.1." prøvde i sin tid å løfte orginalen uten særlig hell.

Story-wise så var der ingen sammen heng mellom den og "Diablo Nr.1." og "Diablo Nr.2.", men ble heller sett på som en "time-filler" i avvente av at "Diablo Nr.2".skulle bli lansert snarere enn et bindeledd mellom de to.

 

Der finnes allerde en del uoffesielle remakes av og mods til både "Diablo Nr.1." og "Diablo Nr.2." som er verdt å nevne, men personlig så synes jeg at dem tar det "Cut and Paste"-konseptet en smule langt.

Utbedring er bra så lenge dem holder seg tro til orginalen.

 

Enkelt mods og/eller remakes er rett og slett perverse...

 

NB!...: Da tenker jeg ikke spesifikt på "Nude"-mods...!!!

Men rent generelt sett...

Lenke til kommentar

Nå klarer jeg ikke spille Diablo særlig lenge før jeg går lei, men jeg tror at veldig mange har misforstått dette med "builds" og valgmuligheter i rollespill. Man er faktisk ikke nødt til å lese seg opp på hva som er de mest optimale valgene å ta, det er mye mer gøy å prøve seg fram selv. I de aller fleste gamle og ikke minst nye spill så vil man fint kunne gjennomføre spillet uansett. Hva er vitsen med å begrense valgene sine så mye? Tror dere utviklerne av disse spillene gir dere masse valgmuligheter for at dere bare skal bruke noen få av de?

 

Om man hovedsakelig spiller med eller mot andre spillere så vil man selvsagt være nødt til å tilpasse seg for å være en god med eller motspiller, men om man bare spiller alene, hva er da vitsen?

 

Dette gjelder like mye eller enda mer for strategispill hvor utviklerne som regel gir spillerne mer frihet enn i rollespillene.

Endret av Mithridates VI
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...