Gå til innhold

Har de mest fornøyde bredbåndskundene for sjuende år på rad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bayonette?

Ellers har jeg lite tro på slike tester, selv har jeg mest kunskap om canaldigital og viken fiber (altibox)

Begge selskaper vil ikke si noe om fremtidige planer eller gi detaljert teknisk informasjon.

 

Canaldigital aviser kunder helt etter første svar.

Viken fiber lover mye rart uten å holde det, så kommer en måned senere å og sier de mener de har gitt veldig gode svar og ønsker be meg respektere de ikke vil gi mere svar.

 

Så jeg vi si styr unna de fleste. Telia\Chess er vel samme ulla.

Så gå for homenet\bayonette hvis mulig selv om det blir kanskje ikke like stort nettverk med personer som kan hjelpe.

Men da sparer man vertfall litt penger på bredbånd hastighet.

 

Så ja bruk forum å få hjelp, flere som vil bidra der en kundesenter.

De ber ofte om kundenummer for å besvare henvelsen etterpå blir det veldig stille. Tåpelig måte å behandle kunder på.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er Altiboxkunde. Har lite å klage på med internettbiten men PVR og EPG suger til tider. Eksempelvis serier som detter ut og ikke blir tatt opp (ingen konflikt med andre planlagte opptak.) EPG-en for flere av kanalene er ufullstendig, gir lite informasjon om det enkelte program. Har alltid vært sånn og tviler på at de (Altibox) gidder å gjøre noe med det. Ser egentlig ikke så mye på (lineær) TV at det plager meg men eldre familiemedlemmer vet jeg er frustrerte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er Altiboxkunde. Har lite å klage på med internettbiten men PVR og EPG suger til tider. Eksempelvis serier som detter ut og ikke blir tatt opp (ingen konflikt med andre planlagte opptak.) EPG-en for flere av kanalene er ufullstendig, gir lite informasjon om det enkelte program. Har alltid vært sånn og tviler på at de (Altibox) gidder å gjøre noe med det. Ser egentlig ikke så mye på (lineær) TV at det plager meg men eldre familiemedlemmer vet jeg er frustrerte.

 

De gjør noe med det, men de bruker dessverre veldig lang tid på å bli ferdige.

http://www.dinside.no/bolig/altibox-blir-en-app-pa-apple-tv/60980029

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begge selskaper vil ikke si noe om fremtidige planer eller gi detaljert teknisk informasjon.

 

Du får ikke info om hvilke områder de vurderer, dette er jo logisk da de ikke vill at konkurrentene skal kom dem i forkjøpet, og hvilke tekniske ting spør du om?

De på kundesenter sitter ikke på noe veldig kunnskap utover de std boksen folk har i heimen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://freak.no/forum/showthread.php?t=219922

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1740930

 

Ingen av selskapene ønsker å bekrefte den informasjonen, så noen må sitte på den informasjonen.

Enkelte her vet jeg vet noe, men får ikke svar på alt, så det burde finnes en løsning.

 

Ekstra ille er det Vikenfiber har nettmøtter 2 ganger i året.

Canaldigital har mere eller mindre avsluttet chat så er bare telefon\epost som eneste mulighet.

 

Selv VPN og fjernstyring av dekoder, apps f.eks android har kundeservice lite peiling hvis man vil se på filmer utenfor heimen altibox er lengst der.

 

Canaldigital anbefaler å vente til webtv.canaldigital.no er fornyet så kanskje man får sett FOX og og tv2 og andre kanaler derfra også.

 

Håper vi vet mere om koblingsalg i løp av uken.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Get havner nederst og de er frekke nok til å skylde på kundenes WIFI. Jeg har hatt Get i over 10 år og de siste par årene har stabiliteten gått i dass. Hvorfor får man aldri vite, men man kan jo spekulere på om de selger skinnet før bjørnen er skutt dvs. at de øker på med tjenester og abonnementer uten å ruste opp sentral infrastruktur. Det ville hvertfall ikke vært en helt utypisk handlig fra kortsiktige "bean counters".

 

Tallene finnes forresten i Aftenpostens nettutgave.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I dag er det to uker siden jeg fikk fiber fra CanalDigital, og siden da har linjen min lagt ustabilt mellom 0 og 1 mbit ned. Jeg hadde 25/25 linje fra LOS, og oppgraderte motvillig til 30/30 hos CD. I tillegg må jeg nå betale 150kr/mnd i "linjeleie" for å unngå koblingssalget og TV biten. Har vært i kontakt med de flere ganger, CD skylder på montør, og montør skylder på CD. Ingen ser ut til å kunne gjøre noe med det.

 

Det er jo ikke akkurat som at jeg kunne tenkt meg å prøve det nye BF1 spillet mitt eller streamet noe Netflix og fotball i helgene. /s

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Telenor Fiber er noe det dårligste jeg har opplevd. De har altfor dyre priser i forhold til for eksempel Altibox eller Get.

I tillegg er tv-dekoderne så sinnsykt treige. Bruker 10 sekunder for å få opp tv guiden, og opptakslista noe treigere. Telenor sa at det var noe galt med boksene, og sendte oss nye, men de er like treige.

Nå har heldigvis avtalen vår gått ut og har nå kun internett fiber fra Telenor, og byttet til sattelitttv fra CD. Mye raskere her, og har fått ett år gratis tv.

Tror de har satt ned hastigheten på internett, nå som jeg ikke har tv fra dem også. Har merket at det går litt treigere. Et gjerrigere selskap skal man lete lenge ettee.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jøss. Vel jeg er hvertfall fornøyd med Homenet. De synes det er helt greit at de som er kompetente kan fikle med utstyret de leverer også. Så kjører eget xDSL modem og eget OpenWRT router hjemme, aldri vært nedetid untatt strømstans.

 

Får Altibox greie på at du fikler med gamle "Hjemmesentralen" du fikk av dem siden tidenes morgen som feks bytter den ut med en mini-stasjonær med fiberkort som kjører pfSense, kan de gi deg både kjeft og bot.

Lenke til kommentar

Har altibox og nettet fungerer 100% det er så raskt som jeg betaler for (500/500),men tv delen sugerør, epg er dårlig (får håpe det snart kommer ny) og opptak er en veldig ustabil tjeneste. Men jeg har jo dplay, sumo, NRK og netflix så jeg er dekket 100% og der er det mega stabilt, og i tillegg så får jeg beste kvalitet på Netflix uten problemer.

Lenke til kommentar

Jeg har 35/35 fra Altibox, og det er noe jeg synes de bør kunne levere stabilt døgnet rundt. Selv på denne lave abonnementshastigheten, så merker jeg døgnbaserte tyngre tider å surfe internett på.

 

Skjerp dere, det er jo snakk om 35/35 kun, det bør vel alle i dag kunne levere 24/7 uten særlige forsinkelser vel?

 

Ser noen nevner TV fra Altibox. Jeg har altså kun et rent bredbåndsabonnement. Bruker andre ting som Netflix til TV-stunder jeg.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...