Gå til innhold

Slik blir NRK-lisensen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor har vi denne helsikes lisensen enda? Den eneste grunnen til at folk klager så høylytt er at den er separat fra statsbudsjettet. Tenk om andre ting skulle være slik?

 

* Jeg vil ikke betale parklisens, for jeg er aldri i parken!

* Jeg nekter å betale gatelysavgift! Jeg har lykt på mobilen, tenk!

* Ikke snakk om at jeg skal bidra til sykkelveiene! Jeg kjører bil!

* Jeg har aldri vært syk, så hvorfor får jeg denne sykehusavgiften?

* Hvorfor skal vi betale like mye i telefonlisens som naboen, som tross alt har 4 telefoner i huset?!

 

Få dritten vekk og putt den inn i budsjettet, slik som alt annet vi betaler for sammen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor har vi denne helsikes lisensen enda? Den eneste grunnen til at folk klager så høylytt er at den er separat fra statsbudsjettet. Tenk om andre ting skulle være slik?

 

* Jeg vil ikke betale parklisens, for jeg er aldri i parken!

* Jeg nekter å betale gatelysavgift! Jeg har lykt på mobilen, tenk!

* Ikke snakk om at jeg skal bidra til sykkelveiene! Jeg kjører bil!

* Jeg har aldri vært syk, så hvorfor får jeg denne sykehusavgiften?

* Hvorfor skal vi betale like mye i telefonlisens som naboen, som tross alt har 4 telefoner i huset?!

 

Få dritten vekk og putt den inn i budsjettet, slik som alt annet vi betaler for sammen!

Telefonlisens? Hva er det? Det vil jeg ikke betale, i hvert fall. Er usikker på om offentlig kringkasting er like viktig som veier, gatebelysning, parker og sykehus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telefonlisens? Hva er det? Det vil jeg ikke betale, i hvert fall. Er usikker på om offentlig kringkasting er like viktig som veier, gatebelysning, parker og sykehus.

 

 

Det går rundt 2 milliarder spenn til nødnett og tilkoblede linjer i år. Om du virkelig ønsker å legge deg opp i hva statsbudsjettet gir penger til er jeg sikker på at du kan finne noe ganske mye mindre nødvendig enn rikskringkastingen å klage over.

Endret av bolt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har vi denne helsikes lisensen enda? Den eneste grunnen til at folk klager så høylytt er at den er separat fra statsbudsjettet. Tenk om andre ting skulle være slik?

 

* Jeg vil ikke betale parklisens, for jeg er aldri i parken!

* Jeg nekter å betale gatelysavgift! Jeg har lykt på mobilen, tenk!

* Ikke snakk om at jeg skal bidra til sykkelveiene! Jeg kjører bil!

* Jeg har aldri vært syk, så hvorfor får jeg denne sykehusavgiften?

* Hvorfor skal vi betale like mye i telefonlisens som naboen, som tross alt har 4 telefoner i huset?!

 

Få dritten vekk og putt den inn i budsjettet, slik som alt annet vi betaler for sammen!

Sant. Dette er faktisk mye av tankegangen blant ekstremistiske republikanere i USA. "Every man for himself", med mindre du selv faktisk skulle komme til å trenge noen av tjenestene da. Da er det den korrupte og jævlige staten sin skyld om du ikke får hjelp...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

- "Kringkasting" is the key...

Så jeg ser ikke problemet ved en generell "NRK"-lisens.

 

Om dem går for å legge den på skatten så vil nok flertallet over tid glemme alt dette styret ved å MÅTTE betale.

 

Har lenge hørt snakk om en eventuell "TV2"-lisens...

Tanken frister om det betyr en ende for all reklamen, for ikke å nevne den super irriterende "Se Hva Som Skjer!"-gimmick'en.

 

Reklamen i seg selv er ikke et problem, men at dem gjør avbrekk i programmer og filmer er et problem.

 

Kongen på haugen når det kommer til slike avkrekk er pr. dags dato "TV-Norge", med lengst avbrekk.

Og tett fulgt av "TV3" med de hyppigste avbrekkene.

 

En halv time eller en hel time med reklame i mellom programmer og filmer har jeg ingenting imot.

Det som er problemet er når dem stykker opp programmer og filmer.

Da det ødelegger flyten og spenningen, særlig i filmer.

Lenke til kommentar

 

Telefonlisens? Hva er det? Det vil jeg ikke betale, i hvert fall. Er usikker på om offentlig kringkasting er like viktig som veier, gatebelysning, parker og sykehus.

 

 

Det går rundt 2 milliarder spenn til nødnett og tilkoblede linjer i år. Om du virkelig ønsker å legge deg opp i hva statsbudsjettet gir penger til er jeg sikker på at du kan finne noe ganske mye mindre nødvendig enn rikskringkastingen å klage over.

 

Jeg anser et nødnett som langt viktigere enn allmennkringkasting. Det er også forskjell på om det dekkes indirekte via statsbudsjettet eller at det er en direkte seeravgift. NRK ser ut til å frykte en modell hvor finansisering går via statsbudsjettet.

Endret av tlwrtpmc
Lenke til kommentar

Jeg anser et nødnett som langt viktigere enn allmennkringkasting.

 

 

 

Fordi jeg ikke gidder lese hele greia, så fant jeg noen som har gjort slikt for meg:

http://enslask.no/2014/11/dark-side-statsbudsjettet/

 

..og du klager over en eventuell post for kringkasting?

 

Da vil jeg slutte å betale pelsoppdrettavgift, takk. Det synes *jeg* er mindre viktig enn mye annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Telefonlisens? Hva er det? Det vil jeg ikke betale, i hvert fall. Er usikker på om offentlig kringkasting er like viktig som veier, gatebelysning, parker og sykehus.

 

 

Det går rundt 2 milliarder spenn til nødnett og tilkoblede linjer i år. Om du virkelig ønsker å legge deg opp i hva statsbudsjettet gir penger til er jeg sikker på at du kan finne noe ganske mye mindre nødvendig enn rikskringkastingen å klage over.

 

Jeg anser et nødnett som langt viktigere enn allmennkringkasting. Det er også forskjell på om det dekkes indirekte via statsbudsjettet eller at det er en direkte seeravgift. NRK ser ut til å frykte en modell hvor finansisering går via statsbudsjettet.

 

Ja, for da må de konkurrere med ting på statsbudsjettet som faktisk er viktig, de vil helst være i en posisjon hvor de er garantert en viss sum, uansett. Det er nok noen politikere som kunne tenke seg å heller bruke mer penger på viktige ting som infrastruktur, helse, justis osv. NRK har et veldig stort budsjett, og underholdning er lite viktig sammenlignet med de tidligere nevnte tingene.

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg anser et nødnett som langt viktigere enn allmennkringkasting.

 

Fordi jeg ikke gidder lese hele greia, så fant jeg noen som har gjort slikt for meg:

http://enslask.no/2014/11/dark-side-statsbudsjettet/

..og du klager over en eventuell post for kringkasting?

Da vil jeg slutte å betale pelsoppdrettavgift, takk. Det synes *jeg* er mindre viktig enn mye annet.

Antar du mener fôrfraktssstøtten til pelsdyrnæringen? Den er nå fjernet.
Lenke til kommentar

 

 

 

Telefonlisens? Hva er det? Det vil jeg ikke betale, i hvert fall. Er usikker på om offentlig kringkasting er like viktig som veier, gatebelysning, parker og sykehus.

 

Det går rundt 2 milliarder spenn til nødnett og tilkoblede linjer i år. Om du virkelig ønsker å legge deg opp i hva statsbudsjettet gir penger til er jeg sikker på at du kan finne noe ganske mye mindre nødvendig enn rikskringkastingen å klage over.

Jeg anser et nødnett som langt viktigere enn allmennkringkasting. Det er også forskjell på om det dekkes indirekte via statsbudsjettet eller at det er en direkte seeravgift. NRK ser ut til å frykte en modell hvor finansisering går via statsbudsjettet.

Ja, for da må de konkurrere med ting på statsbudsjettet som faktisk er viktig, de vil helst være i en posisjon hvor de er garantert en viss sum, uansett. Det er nok noen politikere som kunne tenke seg å heller bruke mer penger på viktige ting som infrastruktur, helse, justis osv. NRK har et veldig stort budsjett, og underholdning er lite viktig sammenlignet med de tidligere nevnte tingene.
NRK har et årlig budsjett på over fem mrd. kr. Ikke småtterier.
Lenke til kommentar

Frekkheten kjenner tydeligvis ingen grenser. Ingen skal selvfølgelig betale for en tjeneste de ikke vil ha, eller ikke bruker. Kun grådige kyniske psykopater kan få seg til å påstå noe annet. Å påstå at noen må betale NRK lisens hvis de har f.eks. en PC med internet tilkopling, eller en smarttelefon - er ren svindel og bedrag. Når ble det tillatt å ta betalt for en tjeneste som a) ikke er ønsket, b) ikke er levert. Hvis NRK og politikerne i dette landet går inn for slike betalingsmodeller viser det at NRK og våre politikere er noen korrupte banditter. Det viser også vi på fler og fler områder har fått et totalitært samfunn for en liten elite med psykopater kan påtvinge mange mennesker i Norge en utgift for en tjeneste som altså a) ikke er ønsket og b) ikke er levert. Slå den. Men alt er nå tydeligvis lov i dette landet hvor staten og domstolene står for de fleste overgrepene mot egen befolkning - og ikke minst - hvor staten er aktiv i folkemord under fjerne himmelstrøk, i form av en lydig krigs-puppet under styring av bl.a. USA. Hvis vår politiske elite uten å blunke kan delta i folkemord i f.eks. Libya, er det nok ikke grenser for hva våre såkalte folkevalgte kan finne på av overgrep mot egne innbyggere.

STOLTENBERG OG STØRE BRØT GRUNNLOVEN:

http://steigan.no/2012/02/25/stoltenberg-og-store-brot-grunnloven/

Lenke til kommentar

Til dere som har den håldningen "alle burde betale NRK uansett". Hadde det vært helt ok om alle i norge måtte betale veiavgift selv om man ikke har/eier motorisert kjøretøy?

 

Hey, kan nå hende dere sykler på veien en gang i året....

 

Galskap, NRK har ingen nytte for min hustand og vil heller ikke komme til å ha det, så at jeg skal måtte tvinges til å betale for det er... ja, galskap!

 

Hadde det kommet forskjellige NRK pakker som man kunne velge mellom så ja kanskje jeg hadde valgt et av de istedenfor noe annet jeg "velger å betale for".

Lenke til kommentar

 

Så hvorfor jeg og andre skal finansiere noe vi aldri bruker (men kan i teorien en gang få behov for) og på toppen av det hele finansiere resten som er 90%+++ underholdning ut av våre lommer er vanskelig for meg å skjønne.

Uten å ha tatt noen vitenskapelig opptelling, så tror jeg de 90 prosentene er en kraftig overdrivelse.

 

Hvis du tar en opptelling på din dødsdag, hvilke statlige instanser du faktisk fikk bruk for i løpet av livet så vil du nok oppdage at det var mange du ikke fikk direkte bruk for. Men mange av de, som forsvaret, er likevel kjekt å ha. Det er ikke et mål at hver enkelt skal innom samtlige statlige instanser i løpet av livet. Det er heller ikke et mål at en hver statlig instans skal ha god nytte for hver og en. Sånn er det med NRK sitt tilbud også. Det er ikke meningen at alle skal se og høre alt, men det er kjekt å ha likevel.

 

Mange liker tanken på at man skal betale kun for de tjenestene man bruker. La oss ta et enkelt eksempel og si at A bruker TV og betaler for TV, mens B bruker radio og betaler for radio. La oss holde det enkelt og si at TV og radio koster det samme å drifte og bruke, samt at A og B bruker hver sine ting like mye. Så kan vi ta for oss den andre modellen: Vi slår sammen kostnaden for TV og Radio til en mediepakke og sier at A og B må betale hver sin halvdel av denne mediepakken. Ser du hvor jeg vil? A og B må ut med henholdsvis akkurat samme beløp hver som før. Det blir ikke billigere av å betale kun for de tjenestene man bruker. Det betyr at man betaler samme totalsum som før, men at det ikke fordeles utover en mediepakke, men går direkte til det tilbudet man bruker.

 

 

 

 

Ikke lat som du ikke skjønner, og heller ikke bland hummer og kanarie. Jeg kom med et helt konkret påstand: hvis man ser bort at jeg ikke interessert i NOE av NRKs tjenester, så er 90%++ av det de lager underholdning. Ikke "nyttig informasjon". Nå er dette en direkte utfordring for deg: ta for deg air-time kanal per kanal, radiokanal per radiokanal, og bevis meg at den totale tiden de kringkaster så er det IKKE underholdning, men "nyttig informasjon".

 

Her er for eksempel NRK1, den første statlige kanalen, jeg tar den helt bevisst i stedet for å ta en åpenbart klar underholdningkanal som "Super" eller "P3", programmet for idag:

 

 

07:30 – 07:44 NRK nyheter

Siste nytt fra NRKs nyhetsredaksjon.

07:45 – 08:00 Politisk kvarter

Samsending med P2.

08:00 – 08:14 NRK nyheter

Siste nytt fra NRKs nyhetsredaksjon.

08:15 – 08:44 Skattejegerne ®

Da. serie. Mange historiske og verdifulle skatter skjuler seg i de danske hjem. Antikvitetseksperter reiser rundt i Danmark og graver frem arvestykker og antikviteter. De møter alle slags mennesker som har spennende historier å fortelle og sterke følelser knyttet til de ulike skattene. Også loppemarkeder og auksjoner har mye å by på. (20:20)

08:45 – 08:59 Motorsøstre ®

Svensk dokumentar. Søstrene Erika og Emilie får sin aller største fartsopplevelse på en dragracingkonkurranse i Tierps. (8:10)

09:00 – 09:12 NRK nyheter

Siste nytt fra NRKs nyhetsredaksjon med verdensværet.

09:10 – 09:39 Kinas mat ®

Svensk matserie. Pekingand er en rett med lange tradisjoner i Kina. Nå kan du spise den for den nette sum av 1500 kroner i storbyen tilberedet av mesterkokker, eller du kan dra på landsbygden og kjøpe en and for 1 krone direkte av oppdretter Wang Peng. (5:8)

09:40 – 09:54 Svenske hemmeligheter ®

Svensk dokumentar. Et flyvrak skal i følge historiske opplysninger ligge på bunnen av et vann i Sverige. Det er ett av de mange flyene produsert i Sverige som hadde verdens fjerde største flyvåpen. "Den flyvende tønnen" ble J29-modellen kalt. Den var rask, men tung å manøvrere. I løpet av 20 år omkom 99 piloter mens de var på øvelser. Nå leter Melker Becker og kalle Nordberg etter vrakrestene.

10:00 – 10:10 NRK nyheter

Siste nytt fra NRKs nyhetsredaksjon med verdensværet.

10:10 – 10:50 Hva feiler det deg? ®

Hvem er best til å gjette hva som feiler ekte pasienter? Vanlige folk med nettbrett eller leger med sin erfaring og kunnskap? Hvordan går det når de rutinerte legene utfordres av tre lærere? Programleder Kjetil Røthing Askeland. (3:8)

10:50 – 10:59 Glimt av Norge: Siste sommar i Stølsheimen ®

Norsk dokumentar. Etter å ha vore på stølen kvar sommar i 57 år pakkar Gunnstein Førde i hop for siste gong og tek med geitene heim.

11:00 – 11:12 NRK nyheter

Siste nytt fra NRKs nyhetsredaksjon med verdensværet.

11:10 – 11:57 Med hjartet på rette staden ®

(Heartbeat) Britisk dramaserie. Sesong 15. (25:26) David er lei av å bli kommandert rundt av tante Peggy og skaffar seg jobb hos vindaugspussaren Topsy Turner. Men Peggy gir ikkje opp David så lett. Med Derek Fowlds, Tricia Penrose, Geoffrey Hughes, Jonathan Kerrigan, Peter Benson, Sophie Ward, Phillip Franks og Mark Jordon.

12:00 – 12:15 NRK nyheter

Siste nytt fra NRKs nyhetsredaksjon med verdensværet.

12:15 – 12:54 Hygge i Strömsö ®

Fi. livsstilsserie. Alexandra gjer i stand bær på gamaldagse måtar. Vedbua får nye dører, og i hagen blir det planta eviggrøne plantar. Paul byr på kantarelltoast, og Lee gjer ei gamal barneseng om til eit tørkestativ. (7:21)

13:00 – 13:13 NRK nyheter

Siste nytt fra NRKs nyhetsredaksjon med verdensværet.

13:10 – 13:56 Herskapelig redningsaksjon ®

Br. dokumentarserie. Cooksonfamilien har bodd på den gamle eiendommen Meldon Park siden 1832. Nå er det den sjuende generasjonen som har ansvaret, og de er på randen av konkurs. Kan rådiver Simon Davis hjelpe dem lik at de kan bevare de flotte byggene for ettertiden? (Meldon Park) Sesong 4 (5:6) Norsk kommentar: Hilde Hummelvoll

14:00 – 14:09 NRK nyheter

Siste nytt fra NRKs nyhetsredaksjon med verdensværet.

14:10 – 14:50 Lovens lengste arm ®

Vår og sommer er kommet til nord. Simen har flytteplaner, men det er ikke lett å realisere. Guttene på Kystvakten er på oppdrag for Havforskningsinstituttet, og vi får også være med Knut-Inge på nattpatrulje i Finnsnes. (6:6)

14:50 – 14:59 Filmavisen 1955 ®

Uke 41

15:00 – 15:11 NRK nyheter

Siste nytt fra NRKs nyhetsredaksjon.

15:10 – 15:49 Folk: Nye takter på Haaheim Gaard ®

Norsk dokumentar. Mange har romantiske draumar om det gode liv på landet. Torstein Hatlevik fann ein nedlagd gard på øya Tysnes i Hordaland. Nå strøymer byfolk og andre til garden hans for å få god mat og varierte opplevingar.

15:50 – 15:59 Det søte liv ®

Da. matserie. Desserter, kaker, kremer, is - alt er lov. Mette Blomsterberg har bestemt seg for å inspirere deg til å lage de herligste fristelser. Hun er utdannet konditor og forelsket i det søte.

16:00 – 16:13 NRK nyheter

Siste nytt fra NRKs nyhetsredaksjon med verdensværet.

16:15 – 17:01 Herskapelig redningsaksjon ®

Br. dokumentarserie. Craufurdland slott, sørvest i Skottland, har vært i Craufurd-familiens eie siden år 1245. Men eiendommen, som krever ustanselig vedlikehold, er et gedigent pengesluk. Simon og hans kone Adity vil gjerne kalle slottet for sitt hjem en gang for alle, men hvordan skal de skaffe penger til å bevare det flotte bygget? De søker råd hos Simon Davis. Sesong 4 (6:6) Norsk kommentar: Hilde Hummelvoll

17:00 – 17:14 NRK nyheter

Siste nytt fra NRKs nyhetsredaksjon.

17:15 – 17:30 Ut i nærturen ®

Visesangeren Roy Lønhøiden lar seg inspirere av å gå på tur til gamle torp på Finnskogen. Programleder er Torunn Myhre.

17:30 – 17:45 Oddasat - nyheter på samisk

Nyheter på samisk

17:45 – 17:49 Tegnspråknytt

Nyheter på tegnspråk.

17:50 – 17:58 Lovens lange snute ®

Svensk serie. Å vere hundeførar er ein livsstil. Ylva og schæferhunden Krut er saman både heime og på jobb. Krut er politihund og kan fange biltjuvar og finne narkotika. Lasses trufaste ven Challe har problem med ryggen og høyrer dårleg. Det er på tide for han å pensjonere seg, men då treng Lasse ein ny arbeidskompis. (Lagens långa nos) (1:5)

18:00 – 18:46 Med somletog i Afrika ®

Br. dokumentarserie. Afrika består av enorme skoger, mektige elver, endeløse savanner, tørre ørkener - og er et hjem for et forbløffende dyreliv og en milliard mennesker. Griff Rhys Jones vil utforske dette spennende kontinentet, og for å møte Afrikas folk og å se det utrolige landskapet, velger han tog som fremkomstmiddel. Ferden starter i Nord-Afrika, med Marokko, Algerie og Tunisia på reiseruta. (Slow Train Through Africa) (1:5)

Les programomtale 18:45 – 18:58 Distriktsnyheter Østlandssendingen

Distriktsnyheter fra Oslo og Akershus.

19:00 – 19:45 Dagsrevyen

Siste nytt fra NRKs nyhetsredaksjon med magasin, sport og vær.

19:45 – 20:15 Solgt!

Korleis går det når to lag med meklarar frå sør blir tatt med til vårt nordlegaste fylke for å tippe bustadprisar? Solgt har tatt turen til Finnmark og nordlysbyen Alta. Her blir det vising på ein moderne einebustad, ei leilegheit i Finnmark sitt første passivhus og ein bustad med ei spesiell utforming. Programleiar er Frode Søreide. Sesong 7 (12:13)

20:15 – 20:54 Alt for dyra

Hvorfor bruke tid og masse penger på eierløse hunder i Spania? Siv Beate Reitan og Mariann Høili forteller om opplevelser i barndommen som kanskje er en forklaring. Hos cowboy-gutta fra Trøgstad er det svært travelt, og et vaffeljern er på avveie. Programleder er Magnus Brenna-Lund. (5:6).

20:55 – 21:00 Distriktsnyheter Østlandssendingen

Distriktsnyheter fra Oslo og Akershus.

21:00 – 21:30 Dagsrevyen 21

Siste nytt fra NRKs nyhetsredaksjon med Norge i dag, sport og vær.

21:30 – 22:28 Bedrag

Da. krimserie. Sesongpremiere! Claudia sliter med å få jobb etter prøveløslatelsen, og får et tvilsomt tilbud fra en gammel bekjent. Mads blir oppsøkt av en snekker som har gått konkurs. Begge aner at det foregår noe i en av landets største banker, og nysgjerrigheten deres vekkes. Nicky, som fortsatt holder kontakten med svensken, havner i en situasjon på liv og død. Med: Natalie Madueño, Thomas Bo Larsen, Esben Smed m.fl. Sesong 2 (1:10)

22:25 – 22:57 P3 Dokumentar: Spor 19 ®

I over 10 år har ungdommer som føler seg annerledes holdt til på spor 19 på Oslo S. Emohjørnet kalles det. De kommer fra hele østlandsområdet, og mange kommer dit alene. Tifa (Bø i Telemark), Hilmar (Aust-Agder) og Bassel (Råholt) henger alle på spor 19, men hva er greia med dette stedet? Og hvorfor henger de alle der?

Les programomtale 23:00 – 23:15 Kveldsnytt

Siste nytt fra NRKs nyhetsredaksjon med sport og vær.

23:15 – 00:45 Unge inspektør Morse ®

Br. krimserie. Endeavour Morse er blitt engasjert av sin tidligere skoleveileder til å holde et øye med hans yngre kone. Samtidig står han overfor et brutalt drap på en leder i motebransjen, noe som vekker til live gamle konflikter i byens gangsterverden. Med: Shaun Evans, Roger Allam, Anton Lesser mfl. (Endeavour: Coda) Sesong 3 (4:4)

00:45 – 02:51 Film: Hannibal ®

Amerikansk thriller fra 2001. Hannibal Lecter bor i Firenze, Italia, hvor han nyter det gode liv. FBI-agenten Clarice har aldri klart å glemme møtene med doktoren. Det har heller ikke dr. Mason Verger, en av Hannibals ofre som overlevde. Han vil ha hevn over den sinnsyke seriemorderen, og lokkematen er nødt til å bli Clarice. Med Anthony Hopkins, Julianne Moore, Ray Liotta, Frankie R. Faison og Giancarlo Giannini. Regi: Ridley Scott.

02:50 – 03:34 Ingen utvei ®

Br. krimserie. Fengselsbetjenten Dave Murdochs gravide datter Lucy blir kidnappet. Hun ringer ham og forteller at han må hjelpe Jules, en ung, kvinnelig innsatt å rømme, ellers kan hun og hans ufødte barnebarn komme til skade. Han tvinges dermed ut på en risikabel flukt sammen med Jules. Men etterforsker Reinhardt er i hælene på dem, intetanende om truslene som er framsatt mot Murdoch. Med Philip Glenister, Rosie Cavaliero, Myanna Buring mfl. (Prey) Sesong 2 (1:3)

Les programomtale 03:35 – 04:20 Ingen utvei ®

Br. krimserie. Med Philip Glenister, Rosie Cavaliero, Myanna Buring mfl. (Prey) Sesong 2 (2:3)

04:20 – 05:07 Ingen utvei ®

Br. krimserie. Med Philip Glenister, Rosie Cavaliero, Myanna Buring mfl. (Prey) Sesong 2 (3:3)

Altså ut av 1620 minutter med kringkasting så er 962 underholdning. Og dette fra landets viktigste kanal!

 

 

På min dødsdag blir jeg glad å ha betalt for tjenester som samfunnet må ha, og ikke for underholdning som jeg hverken liker eller spør etter! Eller synes du jeg skal betale for musikken de spiller på P3 og Jazz som jeg ikke hører på, siden dette er også en samfunnsnyttig tjeneste som jeg bør være glad for på min dødsseng?

 

Og angående å velge "mediepakker". Hørt om USA? Der klarer de seg fint uten statlige kanaler, bortsett fra PBS. Og PBS i motsetning til "vanlige" statlige kanaler er beinmargen i så å si "offentlig demokrati". Her skal vi betale ørtens mange kroner for å få med oss det staten mener vi bør få med oss, uten å gi innspill. Og ellers så ja, det er nettopp slik verden, og fri marked for den saks skyld fungerer: man betaler for det man ønsker å få. Inklusiv "viktig informasjon", som slike land som USA har ingen problem med å formidle uansett omstendigheter. Og jeg UTFORDRER deg å finne eksempler - annet enn statlige kanaler som blir dyttet ned i halsen på folk, om det måtte være Norges NRK eller andre statlige kanaler - der folk blir tvangsinnkrevd penger for underholdning, samme om de vil ha det eller ei.

Det eneste historiske eksempelet jeg kjenner til er den romerske keiseren Nero C.C.A. Germanicus som tvang byens borgere til å se på skuespill han selv deltok i, men i det aller minste hadde han anstendigheten å ikke kreve inn penger for det.

Endret av nessuno
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle i Norge betaler veiavgift selv om de ikke tror det, ved kjøp av en vare har avgiften allerede blitt lagt inn.

 

Hvorfor kan man ikke bare kode NRK så kan de som er interessert i kanalen betale, teknisk sett er det gjort på minutter.

Akkurat som man indirekte betaler lisens ok man kjøper varer fra noen som må betale lisens. Men det er ikke noe problem eller noe noen klager over. AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...