Gå til innhold

Mobilpriser: hva skjer i 2017?


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Kjekt med fiber. Har fibernett hjemme nå. Koblet opp en pc som står på 24/7 med google chrome remote desktop på. Så har jeg med meg en laptop ut på tur og kobler opp på pc hjemme. Er jeg på et sted med begrenset tilgang på wifi, som at visse nettadresser er sperret så kobler jeg bare opp mot pc hjemme, og får en god opplevelse på youtube osv.

 

Og da er det greit å ta med telefon og koble opp på nett også. For kopiering sov av filer eller annet. Da er det greit med ok kvotemengde. Mobilt bredbånd går vel fra supplement til primær innen 10 år. Har jo gått greit fremover med hastighetene på mobilt bredbånd siden 2009 da jeg fikk min første USB modem. I den tiden hadde jeg 2 mbit/s ned og 1 mbit/s opp. Nå får jeg 50/15 med en gammel 4G router.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett MiniFlex med 1GB koster nå 99kr pr måned (kampanje), med mulighet til «Fri Bruk i EU/EØS» "kun de dagene du er på ferie, til 2,70 per dag" og struping av hastigheten etter oppbrukt datakvote virker dette meget interessant.

 

Kommer flere til å skru prisene ned mot 100-lappen tro? Hos Chess og Onecall må man fortsatt betale det dobbelte for hovedsaklig den samme pakken.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jeg vurderer ICE den dagen jeg kjøper en telefon som støtter VolTE, for da låser jeg den til 4G og bruker evt kun ICE's nett. Jeg ser at min nåværende operatør Hello støtter VolTE, så kanskje gjøre det samme der. 4G blir det nye GSM for meg ved neste telwfonbytte. :)

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Kan man få tvilling-SIM eller datatvilling-SIM hos ICE?

Tror ikke de har kommet med det ennå men det er på vei ettersom jeg har sett ut fra kommentarer på facebook siden deres.

 

Ok :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg håper at det blir muligheter for innenriks-roaming også. Det er bare tull at operatørene skal bygge ut paralelle nett som gir varierende dekningsgrad. Dmem kunne heller opprettet et eget selskap sammen og eie gitte andeler etter hva som betales av hvem, slå sammen alle nettene og så heller konkurrere på tjenestenivå. Siden det ender opp i få netteiere i europa generelt så kunne dem siktet på et stort dekningskart over hele kontinentet.

 

Billigere drift totalt sett og alle blir glade, selv eierne som skal hente ut fortjeneste hvert år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min drøm:

 

Fri databruk med 100 Mbit/s for en akseptabel pris per måned på samme måte som vi betaler for bredbånd, uten roamingpriser for hele verden. Altså kan jeg reise til Kina, USA, New Zealand, Mexico eller hvor som helst i hele verden og betale samme prisen hver måned som vanlig.

 

Dette tror jeg derimot er lenge til, og satellittbruk på ferger og cruiseskip forblir nok rådyrt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Med tanke på sommerferie 2017:

Hvilke aktører har/får fri roaming i Europa?

Alle, det er et EU-krav. NB, det er snakk om innen EU. I resten av Europa kan du bli flådd.
Lenke til kommentar

15. juni trer loven i kraft.

Litt sent for noen.

 

En slektning som nå har ICE må bytte operatør innen utlandsreisen i mars. Han vil bytte til noen som har fri roaming.

Hadde vært greit å vite om andre operatører ville skjerpe seg før de tvinges av loven.

 

Telia var jo tidligere ute, så jeg har kunnet dra til både Danmark, England og Nederland uten å frykte datakvoten  sommeren som gikk.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg hadde Chilimobil i sommer brukte telefonen ukritisk i tyskland, sverige og nederland. Hadde 10 GB/mnd for 349,-. Men ellers har jeg ikke så mange gode ord å si om Chili. Ble mye samtaler med kundeservice da jeg var kunde hos dem. Min side manglet elementære opsjoner til å endre på ting, som er helt selvfølge hos andre operatører. Velge abonnement, se hvor mye data en har brukt f.eks.. Kunne det i sommer og da, men ble tungvint å telle antall MB da jeg hadde 10 GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...