Gå til innhold

Slik ser byene ut i Skyrim: Special Edition


Anbefalte innlegg

 

Så igjen, er det noe nytt innhold som forsvarer at de tar fullpris for Skyrim SE annet enn pynt og optimalisering?

 

Nei, ikke noe nytt innhold. Bedre grafikk, alle DLC-er, samt noen mods. Til PS4 vil det kun være mods som bruker assets fra spillet, da, i motsetning til Xbone som da vil ha et bedre utvalg av mods. 

 

Skal selvsagt ha dette spillet, men tror jeg venter litt - jeg synes 450-500,- (550,- på PSN) er ganske stram pris å betale.

Takk for svar. Er helt enig, ganske stivt med fullpris for dette. Blir nok å vente til det kommer på billigsalg. Er litt skuffende, når de allikevel skal pusse opp, at de ikke gjør litt mer utav det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Er det noe nytt annet en oppusset grafikk, egentlig? Ser ut som om de tar full-pris for dette så da forventer jeg jo litt mer innhold.

Dersom du aldri har spilt det før så er det jo snakk om hundrevis av timer med innhold. Har du den gamle versjonen med alt av dlc'er så får du jo spillet gratis

Her må du gjerne utdype. Jeg har Skyrim på 360 og PC. Likte best å spille på 360. Har i dag PS4. Hvordan mener du jeg skal gå frem for å få dette gratis på PS4 som er min foretrukne platform for slike spill?

skaff deg det på pc igjen, ta med pc'en ut i stua. Koble på tv'en og ps4 kontrollern din så har du ps4 opplevelsen din og litt til.

Takk for tips. Her er det nok maskinen min, som er av eldre årgang, som setter begrensingen. Kunne derfor godt tenkt meg å spille det igjen på PS4 om det var nytt innhold eller om prisen var litt mer overkommelig. Synes det er litt drøyt å ta fullpris når det kun er snakk om ny grafikk og litt optimalisering for å tilpasse nye platformer. Hadde forventet noe innhold også. Da det later til at det ikke er tilfellet, får jeg nok vente til det kommer på billigsalg. Syns absolutt ikke det er verdt denne prisen.

 

Kjøper ikke akkurat ny PC for å spille et flere år gammelt spill. :-) Tar den kosten når det kommer noe som gjør det verdt, som Star Citizen eller noe. Hehe. Så da er det noen år igjen enda. ;-)

Ser den. Og ja spillet er ikke verdt i nærheten av fullpris for det lille dem har gjort med det. Hadde venta til det kosta rundt 150kr.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er det noe nytt annet en oppusset grafikk, egentlig? Ser ut som om de tar full-pris for dette så da forventer jeg jo litt mer innhold.

Dersom du aldri har spilt det før så er det jo snakk om hundrevis av timer med innhold. Har du den gamle versjonen med alt av dlc'er så får du jo spillet gratis
Her må du gjerne utdype. Jeg har Skyrim på 360 og PC. Likte best å spille på 360. Har i dag PS4. Hvordan mener du jeg skal gå frem for å få dette gratis på PS4 som er min foretrukne platform for slike spill?

 

Spill det på PC. At du foretrekker PS4 framfor PC er nok så søkt at Bethesda ikke en gang har tenkt tanken :)

*sukk*

 

Andre saklige innlegg mens vi er i gang?

Han har jo egentlig et poeng om du allerede har det på pc. Jeg foretrakk selv x360 forrige generasjon men Skyrim på konsoll var et mareritt sammenlignet med pc ene og alene på grunn av lastetider. På pcen har jeg ssd som gjorde at byer og kart lastet inn på sekunder, mens på konsollen så kunne det ta over minuttet.

Bare sånn for info så foretrekker jeg konsoll selv, men ikke på skyrim.

 

Og sånn ellers, at du velger å skifte til en annen plattform er jo ikke helt Bethesdas feil. Så da må en jo velge om en synes spillet er verdt kostnaden for det. Går nok uansett ikke lange tiden til det kommer i tilbudskurven på konsoll også.

Lenke til kommentar

Har Steam åpnet for forhåndsnedlasting?  :ph34r:

Skyrim Special Edition will be available for purchase at its global release time of 12am UTC on Friday, October 28. Region-specific unlock times include:

 

5pm Pacific Time (October 27)

8pm Eastern Time (October 27)

1am British Summer Time (October 28)

2am Central European Summer Time (October 28)

11am Australian Eastern Time Zone (October 28)

1pm New Zealand Time (October 28th)

 

Så ser ikke ut som det blir noen pre load

Endret av Leffi78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har Steam åpnet for forhåndsnedlasting?  :ph34r:

Skyrim Special Edition will be available for purchase at its global release time of 12am UTC on Friday, October 28. Region-specific unlock times include:

 

5pm Pacific Time (October 27)

8pm Eastern Time (October 27)

1am British Summer Time (October 28)

2am Central European Summer Time (October 28)

11am Australian Eastern Time Zone (October 28)

1pm New Zealand Time (October 28th)

 

Så ser ikke ut som det blir noen pre load

Er pre load tre dager i forveien på PS4, så bare antar det gjelder på PC også.

Lenke til kommentar

 

 

Så igjen, er det noe nytt innhold som forsvarer at de tar fullpris for Skyrim SE annet enn pynt og optimalisering?

 

Nei, ikke noe nytt innhold. Bedre grafikk, alle DLC-er, samt noen mods. Til PS4 vil det kun være mods som bruker assets fra spillet, da, i motsetning til Xbone som da vil ha et bedre utvalg av mods. 

 

Skal selvsagt ha dette spillet, men tror jeg venter litt - jeg synes 450-500,- (550,- på PSN) er ganske stram pris å betale.

Takk for svar. Er helt enig, ganske stivt med fullpris for dette. Blir nok å vente til det kommer på billigsalg. Er litt skuffende, når de allikevel skal pusse opp, at de ikke gjør litt mer utav det.

 

 

Vell, på PC har alt Steam hatt billigsalg. Jeg kjøpte det originale spillet for lenge siden til PC (husker ikke pris, men kjøpte fordi det var billig), men ikke noen DLC. I helga fikk jeg tilbud fra Steam om å kjøpe pakke med alle DLCer for ca 180, og med det fikk jeg også nyversjonen. Så i praksis har jeg bare betalt 180 for nyversjonen. Det er en helt ok pris med tanke på at spillet nå støtter 64 bit systemer og kan dra nytte av langt kraftigere maskinvare. Det betyr mye med tanke på fremtidige mods.

 

-ED-

Lenke til kommentar

 

 

Har Steam åpnet for forhåndsnedlasting? :ph34r:

Skyrim Special Edition will be available for purchase at its global release time of 12am UTC on Friday, October 28. Region-specific unlock times include:

 

5pm Pacific Time (October 27)

8pm Eastern Time (October 27)

1am British Summer Time (October 28)

2am Central European Summer Time (October 28)

11am Australian Eastern Time Zone (October 28)

1pm New Zealand Time (October 28th)

 

Så ser ikke ut som det blir noen pre load

Er pre load tre dager i forveien på PS4, så bare antar det gjelder på PC også.

Ser ikke sånn ut ut fra ordlyden i det som står her over.

Lenke til kommentar

Vurderer kjøp til ps4 selv. Etter at pc'en daua og ble erstattet av iMac så mistenker at ny pc ikke blir kjøpt med det første. Fullførte aldri på pc, mye pga av at man ble sittende og teste ut Mod. Når man endelig hadde perfekt setup av mods og starta en gjennomspilling så var det alltid ett punkt man nådde når noen av dem hadde konflikter. Og det førre til en endeløs Feilsøking før man ga opp og starta på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er jeg den eneste som ikke blir noe særlig imponert ? Greit jeg spilte det på pc, men har ikke brukt noen grafikkmods der heller. Grafikken bærer preg av å være noen år gammel, selv om de har gitt det litt ny maling.

Helt enig. Ikke noen stor oppgradering sammenlignet med å spille originalen på PC med max grafikksetting. Den store nyvinningen for oss på PC er at det skal støtte mer en 4 GB minne uten bruk av mods, som var et helsikkes problem å få til å gå stabilt på originalen. Det er også kraftig utvidet mod støtte på alle platformer.

Mens det høres veldig fint ut å få mer enn 4GB minne så er det desverre et veldig stort problem: Et betydelig antall mods på PC krever SKSE og/eller SkyUI, og SkyUI krever igjen SKSE så det blir samme sak. Så det kan nok bli ganske lenge til vi faktisk får noe særlig positivt utbytte av dette. Hvor lenge vil tiden vise, men gitt at F4SE såvidt jeg vet fortsatt ligger langt bak SKSE så frykter jeg det kan ta sin tid.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Er det noe nytt annet en oppusset grafikk, egentlig? Ser ut som om de tar full-pris for dette så da forventer jeg jo litt mer innhold.

Dersom du aldri har spilt det før så er det jo snakk om hundrevis av timer med innhold. Har du den gamle versjonen med alt av dlc'er så får du jo spillet gratis
Her må du gjerne utdype. Jeg har Skyrim på 360 og PC. Likte best å spille på 360. Har i dag PS4. Hvordan mener du jeg skal gå frem for å få dette gratis på PS4 som er min foretrukne platform for slike spill?

 

Spill det på PC. At du foretrekker PS4 framfor PC er nok så søkt at Bethesda ikke en gang har tenkt tanken :)

*sukk*

 

Andre saklige innlegg mens vi er i gang?

Han har jo egentlig et poeng om du allerede har det på pc. Jeg foretrakk selv x360 forrige generasjon men Skyrim på konsoll var et mareritt sammenlignet med pc ene og alene på grunn av lastetider. På pcen har jeg ssd som gjorde at byer og kart lastet inn på sekunder, mens på konsollen så kunne det ta over minuttet.

Bare sånn for info så foretrekker jeg konsoll selv, men ikke på skyrim.

 

Og sånn ellers, at du velger å skifte til en annen plattform er jo ikke helt Bethesdas feil. Så da må en jo velge om en synes spillet er verdt kostnaden for det. Går nok uansett ikke lange tiden til det kommer i tilbudskurven på konsoll også.

Selvsagt er det ikke Bethesdas feil og det har jeg heller aldri sagt. Det er jo inneforstått. Poenget her er at jeg spør om det finnes nytt innhold. Hvilken platform jeg ønsker å bruke er jo for sådan helt irrelevant. 550,- for et 5 år gammelt spill med litt oppdatert grafikk og støtte for flere platformer, er poenget jeg prøver å lage. Det er en helt usaklig pris når det ikke finnes noe nytt innhold. Jeg har allerede kjøpt spillet 2 ganger. Tror jeg står over tredje.

Lenke til kommentar

Det er blitt nevnt flere ganger allerede at det ikke er nytt innhold, men bedre grafikk og optimalisering.

 

Hvis du har kjøpt Skyrim før og spilt, ja da blir 500kr mye å betale for dette. Hvis det er første gang så er det vel greit, er vel sånne priser det er på PS4 uansett.

 

Bruker man PC og Steam, så kommer man billig ut av det, da det rett og slett er billigere der.

 

Jeg hadde Skyrim uten DLC`er fra før, så jeg kjøpte like så godt en steamkey til Skyrim Legendary Edition på G2A.com for 87kr, og er nå sikret Skyrim SE :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...