Gå til innhold

Red Dead Redemtion 2 er annonsert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Virker ikke helt som du vet hva du prater om. Bare for at konsollene står fast med gammel teknologi i flere år betyr vel ikke at man skal være nødt å nøye seg med dårlig "fps, teksturer og oppløsning" som hører til en annen tid, når man har hardware som lett takler mye mer.

Isolert sett bør grafikken alltid være så bra som mulig, men jeg synes ikke det er det viktigste eller noe man burde ofre andre aspekter av spillet for. Når enkelte snakker om spill, og spesielt PC-gamere med high end-PCer, får jeg inntrykk av at gameplay ikke spiller noen rolle for dem, men at spillene bare er en slags tech demo som skal vise frem hva PCene deres får til. Kan godt være at det ikke stemmer, men da lurer jeg på hvorfor man gang på gang har disse endeløse trådene om "fps, teksturer og oppløsning" mens det ikke er like hete diskusjoner om gameplay, story eller musikk, som jeg vil si er mye viktigere for totalopplevelsen.

 

Når det gjelder konsoller som "står fast med gammel teknologi" (og det gjør de jo), så kommer man ikke utenom at veldig mange flere sitter med disse konsollene enn med PCer som har det siste innen hardware, så det virker urealistisk å forvente at det lages spill som er optimaliserte for sistnevnte. Jeg er ingen spillutvikler, men jeg vil gå utfra at det er mye lettere å porte et spill som er optimalisert for svakere hardware over til sterkere hardware, enn omvendt.

Selvfølgelig bruker entusiastene å vise frem tallene sine på samme vis som motorsykkel- og bilfolk viser frem lyden de får fra eksospotta de har sveiset sammen. Når noen klager på en pcport er ikke grunnen hovedsaklig at de har dårlig hardware, men at spillet f.eks er låst av til 30fps, har oppskalert bilde, eller at kontrollene føles unaturlig ut. Dette er kjente tegn på dårlige konsollporter og er ting som enda finnes i AAAspill selv i 2016. Mafia 3 og nyeste Batman er vel gode eksempler på det. Da har man god nok grunn til å klage spør du meg. Og når man diskuterer ting som gameplay, story og musikk så gjøres jo det på lik linje med folk som spiller på konsoll, så man blender vel inn i mengden.

 

Når man porter et spill til pc så er det ikke hardwaren som har noe å si, men softwaren. Er spillet rushet og spillmotoren er møkk så har det ikke noe å si om du har pc til 30k++ når spillet kræsjer pcen din. Derfor gir argumentet "porte et spill til svakere hardware er lettere" ingen mening.

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Trailer i ettermiddag - gleder meg! Her er noen bulletpoints jeg tar med meg:

  • Ok så vi vet at handlingen er lagt til før Redemption. Kartet (merk at kartet her ikke er det ferdige produktet) viser at det er flere små caravanleierer og at jernbanen mangler. (faen - men det kan hende de legger det til på et senere tidspunkt)
  • Legg merke til at den ene byen heter New Bourdeaux. (Mafia 3 link?)
  • Det er syv personer uten bordtennisracketer i bildet R* la ut, ingen av dem er kvinner (etter det jeg kan se) og det er en indianer ytterst til høyre. Blir det slik at vi kan veksle mellom folk slik som i GTAV?
  • Da GTAV ble annonsert fikk vi se ingame grafikk og setting - håper på det samme her og ikke bare korte stemningsklipp.
  • Jeg forventer at de bygger på erfaring fra GTA Online og kommer opp med noe liknende.
  • Siden det er så mye elver på kartet jeg håper jeg at Granpa Marshton eller hvem du nå styrer har lært seg å svømme.

En liten tilleggskommentar: I 2012 etterlyste R* utvikler for arbeid på en nye spillmotor på next-gen. Kanskje vi ser resultatet av dette i ettermiddag?

 

Kartet:

Red%20Dead%20map%20leak.jpg

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Jeg blir bekymret hvis kartet blir mye større enn eksempelvis GTAV: Hva pokkern skal de fylle kartet med? Mere sand, kaktuser og coyoter? Jeg vil mye heller ha kvalitetsinnhold og muligheter til å entre alle mulige bygninger etc enn å ha et massivt areal det tar for lang tid å ri igjennom. Ihvertfall hvis det er null hurtigtransport som tog etc.

 

The Witcher 3 synes jeg bevegde seg på linjen hvor nok er nok..

For referanse GTAV / RDR1

 

1177-gta-5-rdr-comp.jpg

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Jeg blir bekymret hvis kartet blir mye større enn eksempelvis GTAV: Hva pokkern skal de fylle kartet med? Mere sand, kaktuser og coyoter? Jeg vil mye heller ha kvalitetsinnhold og muligheter til å entre alle mulige bygninger etc enn å ha et massivt areal det tar for lang tid å ri igjennom. Ihvertfall hvis det er null hurtigtransport som tog etc.

 

The Witcher 3 synes jeg bevegde seg på linjen hvor nok er nok..

For referanse GTAV / RDR1

 

1177-gta-5-rdr-comp.jpg

Kan vi ikke vente å se, for vi vet ikke mye om spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...