Gå til innhold

Tour de france 2017


hfthomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo mer jeg ser videoen, så synes jeg det er soleklart at Cav gikk inn i Sagan og mistet balansen FØR Sagan var ut med albuen. Det ser også ut som at han balanserer med albuen, eller får styret til Cav opp til albuen. 

Er ikke første gang Cav lager krøll i en spurt heller. Sagan har som regel ikke pleid å være på feil side av marginene.

 

Dette føler jeg er litt som vm på ski på hjemmebane i finland, hvor vår egen Emil Iversen skal legge seg inn. Kikker seg tilbake, ser at det er klart, legger seg over og finnen gjør dustete nok det samme. Emil får selfølgelig skylda. Man bør ikke passere på innsiden!

Virkelig trist uansett. Synes en deplassering ville vært mer riktig. Folk sammenligner dette med stangingen til Renshaw som ble kastet ut pga det. Dette er ikke det samme i mine øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PROFIL.png

 

PROFILCOLSCOTES_1.png

 

 

 

Etappe 5 i dag. Går ikke bruddet inn i dag, så er jeg redd det er Froome og fortsatt Sky som sitter med gult.

Lurer på om det kommer til å sendes avgårde et brudd som har ca 8 minutter forsprang i bunnen av bakken, eller om de skal kjøres inn før La Planche.

 

Jeg håper virkelig noen får sekunder på Froome for spenningens skyld. 

 

Sett med Norske øyne kommer Edvald til å rase på lista i dag, naturlig nok. Han får spare seg til han får sine egne sjanser, og de blir det litt flere av nå som Cav er ute.

 

 

EDIT: Jeg er glad for at våre egne er forholdsvis rolige i spurten og går mest mulig rett frem. Vinner kanskje ikke så ofte pga det, men volder ihvertfall ikke skade.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Tipper at både Laengen og Hagen får lov å gå i brudd i dag. Tviler på noe brudd holder helt inn da sammenlagt kandidatene nok vil teste bena og hverandre og kjøre hardt i fjellet. Tipper Porte starter kjøret, så blir det spennende å se hvem som klarer å henge med. Froome er farlig da han kjenner fjellet godt og har vunnet etapper opp her tidligere.

Lenke til kommentar

Da har bruddet gått MED Eddy. Jeg mener bakken er veldig hard for han. Har ikke talt opp hvem som ligger i bruddet, og hvem han har god tid på i sammendraget, og om det er noen bedre klatrere i bruddet.

 

Her blir det mange scenarioer å ta hensyn til, men jeg trur det er stor sannsynlighet at bruddet får gå inn i bakken med godt forsprang. 

På en annen side er jo G. en bra rytter og, så her er spørsmålet om Sky vil fortsette å la G få ha trøya så lenge han prøver, eller om de skal la trøya gå til noen andre.

Lenke til kommentar

PROFIL.png

 

 

Spurtetappe med noen stigninger i dag. Det skal nok litt til for et brudd å gå inn her. Tipper vi får normalt scenario med bruddforsøk en god stund før 4-5 ryttere får gå. Er det kupert nok etappe til at Kittel kan få litt syre i beina? I så fall er det større sjanse for at Demare vinner enn Kristoff i dag. 

 

Bouhanni er nok veldig lysten på en revansj, men Demare virker råere enn de som er igjen nå, sett bortsett fra Kittel om han har beina.

 

 

Vi snakker mye om at ikke laget til Kristoff fungerer, og de har de egentlig ikke gjort siden Paolini var med. Men, sammenligner vi med Kittel, så er det ikke mye Kittel i de spurtene han mangler laget sitt. Sånn sett er Kristoff bedre, men han stoler nok litt for mye på at siste opptrekker skal fungere lenge nok, og er låst til kun ett scenario. Hver gang Kristoff går når det er 250m igjen, så er det ikke mye igjen de siste meterne.....

 

Jeg hater å tippe hvem som vinner etapper i tdf. Men, i dag tipper jeg 1. Kittel 2. Demare 3. Kristoff. 4.Greipel

Håpet er selfølgelig Kristoff.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...