Gå til innhold

Strømsjokk! Hvilket strømsjokk?


Anbefalte innlegg

 

Svaret på det står i neste setning, den du ikkje siterte.

Nei, jeg siterte ikke den for det kan jo ikke stemme, oppfattet det mer som spekulasjon og ønsketenkning. Hvis det er tilfellet, så vil det jo ikke være lønnsomt for noen utenom oss forbrukere. Kraftselskaper driver ikke med veldedighet.

Kraftprodusentane byggjer ikkje kablane. Det er det nettselskapa som gjer. Det er Statnett som får fortenesta frå kablane dei byggjer. Andre nettselskap får forteneste frå kablane dei byggjer. Fortenesta går delvis til utbyte til dei offentlege eigarane, og kjem delvis attende til forbrukarane i form av lågare auke i nettleiga. (Eg har ingen illusjonar om at nettleiga vil gå ned med det første, anna enn i område med mykje småkraft fordi det lokale nettselskapet no skal få innmatingstariff for lokal- og regionalnettet.)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

So lenge eg betaler mindre totalt, vert eg nøgd.

Jo, men der sporer jo hele diskusjonen av. Hvordan skal du betale mindre hvis prisen går opp?
Svaret på det står i neste setning, den du ikkje siterte. 
Så din hypotese er at disse profesjonelle aktørene som bygger kabler for mange millioner, fordi de tror de vil tjene på de, tar feil, mens du har rett?

Ah, du har misforstått korleis dette fungerer. Dei som byggjer kablane tener på prisdifferansen uansett kvar retning han går. Er straumen billigare i Tyskland enn i Noreg tener dei pengar, og er det motsett tener dei pengar. Dei kjøper billig og sel dyrt. Differansen er forteneste. Økonomi 001.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

So lenge eg betaler mindre totalt, vert eg nøgd.

Jo, men der sporer jo hele diskusjonen av. Hvordan skal du betale mindre hvis prisen går opp?
Svaret på det står i neste setning, den du ikkje siterte. 
Så din hypotese er at disse profesjonelle aktørene som bygger kabler for mange millioner, fordi de tror de vil tjene på de, tar feil, mens du har rett?
Ah, du har misforstått korleis dette fungerer. Dei som byggjer kablane tener på prisdifferansen uansett kvar retning han går. Er straumen billigare i Tyskland enn i Noreg tener dei pengar, og er det motsett tener dei pengar. Dei kjøper billig og sel dyrt. Differansen er forteneste. Økonomi 001.

 

 

Jada, og profesjonelle tror differansen går i retningen at prisen går opp her. Mens du mener du vet bedre.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

So lenge eg betaler mindre totalt, vert eg nøgd.

Jo, men der sporer jo hele diskusjonen av. Hvordan skal du betale mindre hvis prisen går opp?
Svaret på det står i neste setning, den du ikkje siterte. 
Så din hypotese er at disse profesjonelle aktørene som bygger kabler for mange millioner, fordi de tror de vil tjene på de, tar feil, mens du har rett?
Ah, du har misforstått korleis dette fungerer. Dei som byggjer kablane tener på prisdifferansen uansett kvar retning han går. Er straumen billigare i Tyskland enn i Noreg tener dei pengar, og er det motsett tener dei pengar. Dei kjøper billig og sel dyrt. Differansen er forteneste. Økonomi 001.

Jada, og profesjonelle tror differansen går i retningen at prisen går opp her. Mens du mener du vet bedre.

Men kjære vene, snille, søte, pene.. Kan du ikkje lese den setninga eg referer til?

 

I ELI5-versjon med teskei: Gjennomsnittsprisen over heile året vil gå opp. Prisen vil typisk gå ein god del opp om sommaren, når snøen smeltar. Då brukar eg lite straum, so det har lite å seie for meg. Om vinteren er gjennomsnittsprisen derimot høgare i Noreg enn på kontinentet. (På kontinentet brukar dei som regel fjernvarme, gass eller olje til oppvarming, men dei brukar straum til kjøling. I Noreg brukar vi straum til oppvarming, og generelt mindre kjøling.) Difor vil gjennomsnittsprisen gå ned på vinteren. Eg brukar mykje meir straum om vinteren enn om sommaren. Difor vil eg tene på det.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

So lenge eg betaler mindre totalt, vert eg nøgd.

Jo, men der sporer jo hele diskusjonen av. Hvordan skal du betale mindre hvis prisen går opp?
Svaret på det står i neste setning, den du ikkje siterte. 
Så din hypotese er at disse profesjonelle aktørene som bygger kabler for mange millioner, fordi de tror de vil tjene på de, tar feil, mens du har rett?
Ah, du har misforstått korleis dette fungerer. Dei som byggjer kablane tener på prisdifferansen uansett kvar retning han går. Er straumen billigare i Tyskland enn i Noreg tener dei pengar, og er det motsett tener dei pengar. Dei kjøper billig og sel dyrt. Differansen er forteneste. Økonomi 001.
Jada, og profesjonelle tror differansen går i retningen at prisen går opp her. Mens du mener du vet bedre.
Men kjære vene, snille, søte, pene.. Kan du ikkje lese den setninga eg referer til?

 

I ELI5-versjon med teskei: Gjennomsnittsprisen over heile året vil gå opp. Prisen vil typisk gå ein god del opp om sommaren, når snøen smeltar. Då brukar eg lite straum, so det har lite å seie for meg. Om vinteren er gjennomsnittsprisen derimot høgare i Noreg enn på kontinentet. (På kontinentet brukar dei som regel fjernvarme, gass eller olje til oppvarming, men dei brukar straum til kjøling. I Noreg brukar vi straum til oppvarming, og generelt mindre kjøling.) Difor vil gjennomsnittsprisen gå ned på vinteren. Eg brukar mykje meir straum om vinteren enn om sommaren. Difor vil eg tene på det.

 

 

Jeg leser hva du skriver, og registrerer at ekspertisen er uenig med deg, og registrerer at du tror argumentasjonen din er så god at alle er enig om de bare leser den. Arroganse 101? 

 

AtW

Lenke til kommentar

 

I ELI5-versjon med teskei: Gjennomsnittsprisen over heile året vil gå opp. Prisen vil typisk gå ein god del opp om sommaren, når snøen smeltar. Då brukar eg lite straum, so det har lite å seie for meg. Om vinteren er gjennomsnittsprisen derimot høgare i Noreg enn på kontinentet. (På kontinentet brukar dei som regel fjernvarme, gass eller olje til oppvarming, men dei brukar straum til kjøling. I Noreg brukar vi straum til oppvarming, og generelt mindre kjøling.) Difor vil gjennomsnittsprisen gå ned på vinteren. Eg brukar mykje meir straum om vinteren enn om sommaren. Difor vil eg tene på det.

 

Jeg leser hva du skriver, og registrerer at ekspertisen er uenig med deg,
Då vil eg be deg merke deg kva eg skreiv, og fortelle meg kvar denne ekspertisa uttalar seg om mi straumrekning og mitt forbruksmønster.

 

og registrerer at du tror argumentasjonen din er så god at alle er enig om de bare leser den. Arroganse 101? 

 

Om du kallar meg arrogant, skal du i alle fall få fortelle meg kvar eg har rekna feil.

 

Ein skal sjølvsagt vere forsiktig med å spå om framtida, men eg minnar om at alle landa det er snakk om å byggje kablar til er i ferd med å byggje ut fornybar energi og redusere forbruket i eit mykje større tempo enn dei har planar om å fase ut eldre produksjon. Kva trur du då skjer med prisen på kraft? Prisen rasar nedover i både Tyskland og Storbritannia. Ekspertisen har rekna ut med bakgrunn i kraftprisane frå i fjor, eller kanskje endå lengre sidan (eg har høyrt det same talet i årevis). I 3. kvartal i fjor var kraftprisen i Storbritannia 20% høgare enn i 3. kvartal i år, og fjor til i år har kraftprisen (day-ahead) gått ned med 20%. Off-peak-prisen er nesten nede på norsk nivå allereie, og kablane er ikkje ferdige før i 2020.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke "farlig" å eksportere så lenge det evt. er overskudd (sommeren) men hvis det tar av slik at fyllingsgraden (og reserve) i magasinene minskes uforsvarlig av grådighet og profitthensyn, vil det jo medføre dyrere importstrøm på et tidspunkt, som rammer norske forbrukere.

Lenke til kommentar

Jeg kan gjerne vise deg hvor du har regnet feil, om du viser et faktisk regnestykke. (ikke at det som er problemet med det du har sagt)

Dersom det ikkje er problemet, får du fortelle meg kvar ekspertane har uttalt seg om mitt forbruksmønster og mi straumrekning. Du påstår at ekspertane har sagt at eg ikkje vil tene på det. Referanse, takk.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke "farlig" å eksportere så lenge det evt. er overskudd (sommeren) men hvis det tar av slik at fyllingsgraden (og reserve) i magasinene minskes uforsvarlig av grådighet og profitthensyn, vil det jo medføre dyrere importstrøm på et tidspunkt, som rammer norske forbrukere.

 

Då har vi i det minste importstraum som set eit tak på prisen. No er importkapasiteten alt for låg, slik at nokre få produsentar hamnar i ein monopolsituasjon og tek den prisen dei ynskjer i lange kalde periodar på seinvinteren.
Lenke til kommentar

 

Jeg kan gjerne vise deg hvor du har regnet feil, om du viser et faktisk regnestykke. (ikke at det som er problemet med det du har sagt)

Dersom det ikkje er problemet, får du fortelle meg kvar ekspertane har uttalt seg om mitt forbruksmønster og mi straumrekning. Du påstår at ekspertane har sagt at eg ikkje vil tene på det. Referanse, takk.

 

 

Kan du ikke først sitere meg på hvor jeg sier noe sånn? Og så tillater jeg meg å sitere deg

 

"Nettopp difor treng vi gode kablar mot land med mykje vindkraft"

"Vi som i forbrukarar som ynskjer låge og stabile kraftprisar"

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kan gjerne vise deg hvor du har regnet feil, om du viser et faktisk regnestykke. (ikke at det som er problemet med det du har sagt)

Dersom det ikkje er problemet, får du fortelle meg kvar ekspertane har uttalt seg om mitt forbruksmønster og mi straumrekning. Du påstår at ekspertane har sagt at eg ikkje vil tene på det. Referanse, takk.

Kan du ikke først sitere meg på hvor jeg sier noe sånn?
Min påstand var:

So lenge eg betaler mindre totalt, vert eg nøgd. Skilnaden er størst midt på vinteren når både prisen i Noreg og forbruket mitt er høgast. Då er det som regel lågare, og stadig oftare negativ pris i Danmark og Tyskland.

Du skriv:

Jada, og profesjonelle tror differansen går i retningen at prisen går opp her. Mens du mener du vet bedre.

Det skulle vere veldig tydeleg kva eg refererer til.

 

Og så tillater jeg meg å sitere deg

 

"Nettopp difor treng vi gode kablar mot land med mykje vindkraft"

"Vi som i forbrukarar som ynskjer låge og stabile kraftprisar"

AtW

 

Det har eg svart på for lenge sidan, og det er skrive i ein annan kontekst. Dersom det er det du refererer til, får du sitere det når du svarer, i staden for å kverulere vidare på Moskus sin kommentar om mitt straumforbruk.

 

Vi får låge (ikkje lågare) og meir stabile prisar av to grunnar:

1. Vinden produserer mest kraft om vinteren når tilsiget i norske magasin er lågast og forbruket høgast. God tilgang til vindkraft vil difor hjelpe med å halde nivået i magasina oppe gjennom vinteren.

2. Norske magasineigarar (nesten berre staten) kan ikkje lenger utnytte ein nesten monopolsituasjon til å ta kva dei vil for straumen i tørre og kalde vinterperiodar, sidan dei då vil få sterk priskonkurranse frå Tyskland og Storbritannia. Når monopolistane set prisen høgare enn prisen på tysk og britisk gasskraft, får dei selt mykje mindre kraft til den prisen. Det dempar toppane og sikrar betre stabilitet.

 

Det er ikkje tilfeldig at Hydro vel Karmøy når dei no vil utvide aluminiumsproduksjonen i Noreg for første gong på lange tider. Då ligg dei nær kablane til både Tyskland og Storbritannia, og veit at dei får god tilgang til kraft til stabile prisar heile året. Dei har nok òg vurdert prisutviklinga på kraft i både Tyskland og Storbritannia. Med stadig meir fornybar kraftproduksjon går prisen fort nedover. Med denne farten vil gjennomsnittsprisen vere lågare enn i Noreg både i Tyskland og Storbritannia om få år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...