Gå til innhold

Få gammeldags videosamtale på ny Android.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Desverre er det ingen av disse som løser problemstillingen.

Min Cat S60, har ikke videosamtale som valg når jeg ringer ved bruk av vanlig telefontjeneste slik som f.eks samsung s5 eller s7 har.

 

Det er dette jeg lurer på om er mulig å få til.

 

Det virker som dette forsvant fra stock android for en god stund siden, (3G-video altså), vet ikke helt når, men skulle prøve det for moro for noen år siden, og fant det heller ikke (som deg)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Sitat herfra. http://www.tu.no/artikler/sa-enkelt-er-det-a-videoprate/225924

Videosamtaler over 3G-nettet kom, forbrukerne trakk på skuldene, og verden gikk videre.

Gratulerer med trådens hittil mest unyttige post.

 

Forstod du ikke at videosamtaler over 3G er noe som ikke finnes lenger? At man nå må bruker apper istedet?

Og på den linken jeg la ved er det forslag til apper du kan bruke..

Google Talk for android. Facetime for iPhone og Skype for Windows... Skype kan du forresten bruke på alle plattformene. Bare spør om du trenge help med å installere Skype. Så vil sikkert noen andre hjelpe deg.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Forstod du ikke at videosamtaler over 3G er noe som ikke finnes lenger? At man nå må bruker apper istedet?

Og på den linken jeg la ved er det forslag til apper du kan bruke..

Google Talk for android. Facetime for iPhone og Skype for Windows... Skype kan du forresten bruke på alle plattformene. Bare spør om du trenge help med å installere Skype. Så vil sikkert noen andre hjelpe deg.

Jeg forstår at noen leverandører av smarttelefoner har vedlagt en funksjon som gjør det mulig å benytte telefonnummeret til kontakter for å foreta videosamtaler på samme vis som det du her mener er utdødd. Sony og Samsung har nå iallefall jeg og familien brukt.

 

Så du kan si at oppfattelsen av fortsatt fungerende tjeneste har gjort det slik at jeg som nå har byttet til noe annet enn Samsung/Sony har lurt på om dette går å ordne med en app.

 

Sånn rent bortsett fra det, som er bakgrunnen for mitt spørsmål, så er fremdeles posten din helt nytteløs, den tillegger ingen informasjon av nytte. Jeg har allerede sagt i tråden at appen du og andre før deg foreslår ikke er det jeg er ute etter.

Linken du la med er 4 år gammel og sier ingenting om videosamtaler over 3g er dødt som jeg kan se.

 

Og nei jeg trenger ikke hjelp til å finne apper eller å installere disse, rett og slett fordi at de det gjelder ikke er villig til å opprette bruker eller å lære seg appen.

 

 

Så nå som det igjen er konkludert med at jeg ikke er ute etter en app som f.eks Skype eller lignende.

Så kan vel denne tråden få lov å dø om ingen har en link til en app som støtter bruk av kontakter fra kontaktliste til videotelefoni, på lik linje med funksjonen til Samsung sine telefoner?

Lenke til kommentar

Neivel. Hvis du tror at man enda kan få videosamtaler over 3G, så hjelper det vel ikke å fortelle at det har vært dødt i mange år.

Ett kjapt Google søk på:"Samsung 3g video" viser at nyere modeller støtter dette.

Så din kommentar er så vidt jeg kan se feil.

3g video lever enda i beste velgående. Du må nesten slutte å komme med påstand og begynne å komme med dokumentasjon som støtter det du sier.

Lenke til kommentar

 

Ett kjapt Google søk på:"Samsung 3g video" viser at nyere modeller støtter dette.

Så din kommentar er så vidt jeg kan se feil.

3g video lever enda i beste velgående. Du må nesten slutte å komme med påstand og begynne å komme med dokumentasjon som støtter det du sier.

Har du sjekket at ditt abonnement fortsatt støtter videoanrop forresten?

Lenke til kommentar

Har du sjekket at ditt abonnement fortsatt støtter videoanrop forresten?

Samme simkort med samme abonnement fungerte med S5 til videosamtaler. Men har ikke forsøkt å bytte tilbake til S5en for å sjekke at ikke det har skjedd noe med abonnementet, rett og slett fordi Brukerstøtten til Cat bekreftet at S60en ikke har den støtten fra fabrikk

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke dette noe nyttig innlegg heller men....

Videosamtale var en greie før IPhone var funnet opp. Men videosamtale var svært dyrt, så de færreste gadd å bruke en slik tjeneste. Dette var lenge før man hadde databaser og ringepakker som i dag.

Videosamtale krevde ingen ekstra innsats for den som ringte eller mottok, med tanke på det å måtte installere noe ekstra på telefonen.

 

Det er nå 12 år siden videosamtale ble lansert.

Vi hadde 3G telefoner i 2004 og jeg husker min vantro over at IPhone ble lansert i 2007 uten 3G. Den gang kunne man surfe hvor mye man orket for 10 kr dagen...

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...