Gå til innhold

[Løst] Dele google-doc-link i offentlig rom - trygt?


Countryman

Anbefalte innlegg

Har en lukket FB-gruppe som etterhvert vil få oppimot 1000 medlemmer/kolleger.

Her tenkte jeg å ha en link til et google-doc som inneholder påmeldingslister for div. aktiviteter - dvs at alle som da får tilgang til doc har mulighet til å gjøre edits i det.

 

Spørsmålet er om det er trygt å gjøre dette? tenker da på internett-security issues med min google konto.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner, men det var godt å høre, for en slik løsning ville vært fryktelig optimal fremfor å ha listene ute på jobben. Da må jeg ut dit hveer dag for å sjekke de.

 

Det vil alltid være mulig at linken kommer på avveie. Og at noen ønsker å lage til noe tull. Men nå har jeg god erfaring med å dele slike docs (med enkeltpersoner) tidligere, og det er veldig enkelt å se HVEM som har surra det til. Det er også veldig enkelt å hente opp tidligere versjoner av doc`et slik at ting blir riktig igjen.

 

FB-gruppa vil også være lukket + jeg må tillate eventuelle nye medlemmer å få være med - som en liten sikkerhetsgreie i det minste.

Lenke til kommentar

hva med å lage en påmeldingsskjema istedenfor? 

https://www.google.com/forms/about/

Absolutt - denne visste jeg ikke om :)

 

Skal sjekke det ut og se om det er mulig å lage konstruere de slik jeg vil ha de. Tipper det lar seg gjøre.

 

Edit: Jeg er avhengig av å bruke "tables" i div. former. Etter å ha googlet litt forstår jeg at jeg nok ikke vil få til dette i forms. Men, forms er veldig fine som templates til akkurat det de er ment for, så jeg vil få bruk for de i andre situasjoner da jeg jobber mye med delinger av div. docs.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...