Gå til innhold

Romfart og astronomi - diskusjon, nyheter og annet som opptar deg


Enceladus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

https://arstechnica.com/science/2023/03/relativity-space-will-attempt-to-become-a-real-rocket-company-today/

Quote

Relativity Space will attempt to become a real rocket company today

Relativity Space is one of the more intriguing new space launch companies.

Sending starter om knappe 20 minutter.

Sjansen for at det går på første forsøk er vel ganske liten.

Edit:

alternativ stream:

 

Endret av Enceladus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 hours ago, DimSum said:

Jeg er fortsatt ekstremt skuffet over at Mars One prosjektet aldri ble noe av. Jeg var helt oppslukt og så forsvant drømmen på et blunk! 

Mars One ja... mye kan sies om det prosjektet. NRK oppsummerer det greit i denne podkasten de slapp nå nylig i to deler: https://radio.nrk.no/podkast/oppdatert/sesong/202301/l_b168e500-9ce2-417c-a8e5-009ce2117c08

 

Lenke til kommentar

Mars One hadde aldri noen sjanse til å bli noe av. Det var ingen finansiering og ingen utsikter til finansiering. Planen ville også føre til astronautenes død innen noen uker/måneder etter landing. De hadde ikke planer om å ha med seg tilstrekkelig utstyr for å kunne overleve over lengre tid.

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (4 minutter siden):

Mars One hadde aldri noen sjanse til å bli noe av. Det var ingen finansiering og ingen utsikter til finansiering. Planen ville også føre til astronautenes død innen noen uker/måneder etter landing. De hadde ikke planer om å ha med seg tilstrekkelig utstyr for å kunne overleve over lengre tid.

Men de var jo så godt igang med intervjuer, planen var jo å sende ytterligere 4 stk etter 2 år, og forsyninger i mellomtiden (?) 

 

Dette kunne gått bra hadde man bare hatt finansiering! Ekstremt skuffende. Jeg gledet meg så lenge!

Endret av DimSum
Lenke til kommentar
1 minute ago, DimSum said:

Men de var jo så godt igang med intervjuer, planen var jo å sende ytterligere 4 stk etter 2 år, og forsyninger i mellomtiden (?) 

 

Dette kunne gått bra hadde man bare hatt finansiering! Ekstremt skuffende. Jeg gledet meg så lenge!

Ja, om de plutselig hadde fått hendene på kanskje 50 mrd dollar, så kunne det blitt noe av, i en eller annen form. Men det er ingen som står og deler ut 50 mrd. Et reality-program ville aldri generere slike summer heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...