Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hva mente han med han ikke "ser etter" noe seriøst akkurat nå


Anbefalte innlegg

For å prøve å gjøre dette innlegget så kort som mulig, men samtidig ta med de viktigste punktene, kan jeg starte med å fortelle at jeg møtte en mann som er 28 år, snart 29 (jeg er 22) fra Hotornot datingappen for ett år siden. Mitt første inntrykk av han var at han ville bare møtes for kos, og dette vet han selv (som jeg kommer frem til senere).

 

Etter tre dater, hadde vi en krangel på Snapchat som handlet om hans tvil på hva mine hensikter var ved min bruk av tinder og hotornot. Det som skjedde var at jeg sendte ham snap der jeg skrev "tinderdate" og et par dager senere sendte jeg en annen snap med bilde av en bok med grove vitser med caption "har mange grove vitser på lager for tinder-gutta:)". Denne snappen var sendt til tilfeldige personer på snapchat lista mi, bare for kødd og morro skyld. 

Først, så lurer jeg egentlig på hva hadde menn trodd om ei jente hadde sendt en slik snapp? Det HAN tolket det som var at jeg enten gjorde et dårlig forsøk på å gjøre ham sjalu eller at jeg prøvde å skryte av det.

Denne samtalen pågikk i 3-4 dager der jeg brukte et døgn på å svare på hans meldinger. Så endte det med at jeg ikke syntes han var så hyggelig siden han fikk meg til å føle som at jeg gjorde noe innmari galt. Så jeg fjerna ham fra Snapchat. 1-2 dager senere, sendte jeg ham sms med forklaring på at jeg satte pris på at han fikk meg til å innse at jeg oppførte meg barnslig og ga feil inntrykk av meg selv via sosiale medier uten at jeg var klar over det selv. Så nevnte jeg også at jeg skjønner nå at det ikke vil funke mellom oss, men syntes at det var hyggelig å bli kjent med ham.

Kort tid etter svarte han meg og spurte meg blant annet om hva jeg tenker om å bli venner på Facebook? Den kvelden, ble vi det. og det var han som skrev til meg først på Facebook. 

 

Også noe annet viktig å nevne. I løpet av vår samtale på Snapchat skrev jeg dette: "så vidt jeg har fått med meg så er du interessert i meg av en grunn som jeg ikke blir akkurat sjarmert av hos en gutt. Fra allerede første kvelden vi møttes prøvde du deg på meg, og spurte meg om å overnatte hos deg".

Da fikk jeg dette i svar: "Hmmm. Etter hva jeg husker så spurte jeg ikke om det, men ja jeg var ganske frempå. Og jeg respekterer at du ikke likte det...var ikke meningen å diskutere alt det her, jeg ville bare spørre deg hvorfor du sendte meg de rare snapsene som jeg overhodet ikke forsto hvorfor du sendte. Vi kan godt stoppe å diskutere det her nå...!"

Hva høres dette ut som for dere? Ville han være seriøs med meg, og med tanke på at han spurte meg om hva min hensikt var ved å sende ham slike snaps? Eller kan useriøse menn også begynne å lure på hva jeg holder på med?

 

Vi har møttes 6 ganger totalt. 1.gangen hjemme hos ham da jeg fikk dårlig inntrykk av ham. 2.gangen på Sørenga. 3.gangen i byen der jeg bor (ute på en bar), 4.på Gardermoen før han skulle rekke et fly (samme dag som jeg jobbet på Gardermoen). 5.gangen hjemme hos ham igjen. 6.gangen på Akershus festningen der vi tok bilder og snakket mye. Grunnen til seks ganger i løpet av ett år, er fordi jeg studerer i et annet land. Så jeg har vært i Norge 1 uke i høstferien, 4 uker i juleferien, 3 uker i påskeferien og 4 måneder i sommerferien.

Det har alltid vært jeg som har skrevet til ham først de gangene jeg var tilbake i Norge. 

Etter sist gangen vi møttes (på Akershus festningen, aker brygge osv.) sendte han meg en melding da jeg kom hjem og skrev: "Du kan komme på besøk til leiligheten min til sommeren når du er tilbake? :) Da er det litt varmere her og, fryktelig kaldt akkurat nå."

Jeg svarte: "Hahaa! har du ikke varmeovn der du bor? Men ja, det vil jeg gjerne hvis vi blir bedre på å holde kontakten."

Han skrev: "joda, men fikk så dyr strøm tidligere i vinter så sparer litt strøm nå.. Jada, det får vi til. jeg går ingen steder jeg, så vi greier å holde kontakten:)"

Jeg svarte:"Det ser jeg frem til". 

 

Da sommeren kom, skrev han aldri til meg. Nylig sendte jeg ham melding der vi først snakket om vår sommerferie og hvor vi har reist. Så spurte jeg ham om å møtes igjen en gang snart før jeg drar igjen. Han svarte meg ikke, men istedet svarte på min tidligere melding om mine reiser i sommer. Så skrev jeg veldig direkte dette: "For å være helt ærlig, så ville jeg bli bedre kjent med deg. Det var derfor jeg ville møte deg. Så jeg syns det er synd at du ikke finner tid til å møte meg når jeg er i Norge".

Han svarte kort tid senere: "Skjønner hva du mener. Jeg burde og ha svart på det når du spurte, beklager! Jeg er bare litt usikker på om vi har samme forhåpninger og sånn, så jeg tenker at det kan bli litt feil da. Det er og et par andre årsaker til at det ikke er beste tiden og møtes for meg akkurat nå...." 

Jeg svarte ham et døgn senere: "Jeg skjønner at jeg har forvirret deg, og det helt sikkert fra da du var i (byen min) sist. Men om du har vært usikker på hvorfor jeg vil ha kontakt med deg, kunne du ha spurt meg eller møtt meg flere ganger før du tok beslutningen om å ikke møtes mer. Du er faktisk den eneste jeg har møtt såpass mange ganger! Det har tatt deg et år å fortelle meg dette..jeg er egentlig enig i at vi ikke burde møtes. Jeg håper bare at du finner ut av hva du egentlig vil videre, for ingenting er mer uattraktivt enn en mann som er usikker og tviler på ting (meg)"

Han svarte et døgn senere: "Jeg skjønner hva du mener med det siste. Vi har vel heller ikke hatt så mye kontakt det siste året, og det har absolutt vært veldig hyggelig de gangene vi har møttes tidligere. Siden du var så direkte nå prøvde jeg å være litt klar med hva jeg svarte tilbake..." 

Dagen etter skrev jeg: "Skjønner ikke poenget ditt på siste melding. Og jeg håpte jo at du kom til å ta kontakt med meg, men det var alltid jeg som skrev til deg først - de gangene jeg var i Norge. Du viste så lite interesse, at jeg ble usikker selv, om jeg skulle fortsette å ta kontakt. Nå vil jeg egentlig la være å diskutere dette mer."

Han svarte: "Jeg vil bare si at jeg tror jeg forstår hva du mener, og beklager hvis jeg har vært litt uklar i de siste meldingene. Hvis jeg skal prøve å være mer tydelig, så er jeg rett og slett i på et stadie i livet der jeg "ser etter" noe seriøst akkurat nå, det er grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde i de siste meldingene. Og vi kan godt stoppe å diskutere det nå som du sier....:)"

En kort tid etter at jeg leste hans melding sendte jeg ham dette: "Ja, det går bra for det er ikke jeg heller egentlig. Jeg bare syntes vi hadde det koselig. Håper du også forstår hvordan jeg tenker :)"

 

Så mitt spørsmål i dette innlegget er hva dere tror han mente på hans siste melding. Er det så enkelt som at han faktisk ikke er ute etter noe seriøst? Og hvorfor da bruke anførselstegn på "ser etter" ? En annen ting, er at han etter vår tredje date, etter at vi hadde vår SnapChat krangel, og vi ble venner på Facebook, la ut et innlegg om nykjøpt leilighet, der han skrev: ".....denne karen blitt stolt eier av egen leilighet. Nå gjenstår det bare kone, bil, hund, barn, hytte og feriehus i Marbella, før livet er "komplett" som samfunnet skal ha det til. Så til alle (single) fruer i nabolaget: jeg har ingen av de ovennevnte ting, men er absolutt på utkikk!"

 

Så hva betyr dette? Løy han for hele Facebooken sin? Eller var han seriøst på utkikk for et år siden, men underveis så ombestemte han seg? Eller løy han om at han ikke er seriøs akkurat nå?

For jeg har nemlig lest at menn kan si noe slikt uten å faktisk mene det (via blogginnlegget: http://svenfernandes.blogg.no/1294390346_menn_ser_alltid_etter.html

 

Hva kan det bety når en mann sier "Jeg er rett og slett ikke på et stadie i livet der jeg "ser etter" noe seriøst akkurat nå". 

Og før jeg forteller hva mine tre teorier er, vil jeg først høre hva dere tror. Også kan dere inkludere med hva dere hadde tolket MEG som dersom dere hadde vært i hans posisjon? Fordi jeg vil vite hva han tenker om meg...Er jeg bare helt forvirrende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jeg er rett og slett ikke på et stadie i livet der jeg "ser etter" noe seriøst akkurat nå".  ?

 

1. Han har rett og slett ikke tid til å prioritere et fast kjæresteforhold.

2. Han har ikke interesse av å forplikte seg til et fast kjæresteforhold akkurat nå.

3. Han liker deg, men er ikke nødvendigvis dødsklar for å snakke om et fast kjæresteforhold med noen som ikke bor i samme land engang. Og som han kun har truffet 6 ganger. Og heller ikke har hatt særlig kontakt med.

Endret av afterall
Lenke til kommentar

Du er ikke personen han er ute etter, og det er helt OK. Virker for meg som at han har hintet masse til det (med snappen om at nå trenger han bare kone og barn og måten han reagerte på at du var så ''vulgær'' på sosiale medier) uten at du har helt skjønt det, og nå orker han ikke bruke mer tid på noe han ser på som dødfødt. Det hadde nok funket dårlig uansett om du ikke engang bor i norge fast og han har lyst på hele pakka med noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Etter tre dater, hadde vi en krangel på Snapchat som handlet om hans tvil på hva mine hensikter var ved min bruk av tinder og hotornot. Det som skjedde var at jeg sendte ham snap der jeg skrev "tinderdate" og et par dager senere sendte jeg en annen snap med bilde av en bok med grove vitser med caption "har mange grove vitser på lager for tinder-gutta:)". Denne snappen var sendt til tilfeldige personer på snapchat lista mi, bare for kødd og morro skyld. 

Først, så lurer jeg egentlig på hva hadde menn trodd om ei jente hadde sendt en slik snapp? Det HAN tolket det som var at jeg enten gjorde et dårlig forsøk på å gjøre ham sjalu eller at jeg prøvde å skryte av det.

Dette ville jeg tolket som at du enten prøvde å gjøre ham sjalu eller dytte han vekk. Det kan sies at du lyktes med å dytte han vekk.

 

 

 

Så mitt spørsmål i dette innlegget er hva dere tror han mente på hans siste melding. Er det så enkelt som at han faktisk ikke er ute etter noe seriøst? Og hvorfor da bruke anførselstegn på "ser etter" ? En annen ting, er at han etter vår tredje date, etter at vi hadde vår SnapChat krangel, og vi ble venner på Facebook, la ut et innlegg om nykjøpt leilighet, der han skrev: ".....denne karen blitt stolt eier av egen leilighet. Nå gjenstår det bare kone, bil, hund, barn, hytte og feriehus i Marbella, før livet er "komplett" som samfunnet skal ha det til. Så til alle (single) fruer i nabolaget: jeg har ingen av de ovennevnte ting, men er absolutt på utkikk!"

 

Så hva betyr dette? Løy han for hele Facebooken sin? Eller var han seriøst på utkikk for et år siden, men underveis så ombestemte han seg? Eller løy han om at han ikke er seriøs akkurat nå?

 

Det uthevede gjør at dette kanskje kan tolkes som sarkasme.

 

 

Hva kan det bety når en mann sier "Jeg er rett og slett ikke på et stadie i livet der jeg "ser etter" noe seriøst akkurat nå". 

Og før jeg forteller hva mine tre teorier er, vil jeg først høre hva dere tror. Også kan dere inkludere med hva dere hadde tolket MEG som dersom dere hadde vært i hans posisjon? Fordi jeg vil vite hva han tenker om meg...Er jeg bare helt forvirrende?

Det er ikke sikkert dette betyr noe annet enn det som står der. Det kan bety det afterall skriver, og det kan bety at prøver å få deg på avstand.

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hva betyr dette? Løy han for hele Facebooken sin? Eller var han seriøst på utkikk for et år siden, men underveis så ombestemte han seg? Eller løy han om at han ikke er seriøs akkurat nå?

For jeg har nemlig lest at menn kan si noe slikt uten å faktisk mene det

Svarer på forespørsel.

 

Jeg har ikke lest hele innlegget ditt fordi historien er for lang, og lite engasjerende. Jeg tror imidlertid at du summerer hele problemstillingen godt i overskriften, og i sitatet over.

 

Han er ikke interessert i noe seriøst. Han vil ikke bli kjæresten din.

 

Du synes det er noe som skurrer. Han lyver imidlertid ikke. Men han forteller heller ikke hele sannheten.

 

Vil du vite det?

 

 

Det han unnlater å spesifisere er at han ikke er interessert i noe seriøst med deg. Du er ikke god nok. Han vil holde mulighetene åpne for noen andre, og dersom han møter noen bedre vil han mer sannsynlig være interessert i noe seriøst, selv om han fortsatt ikke er interessert i noe seriøst med deg.

 

 

Endret av Løgn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så hva betyr dette? Løy han for hele Facebooken sin? Eller var han seriøst på utkikk for et år siden, men underveis så ombestemte han seg? Eller løy han om at han ikke er seriøs akkurat nå?

For jeg har nemlig lest at menn kan si noe slikt uten å faktisk mene det

Svarer på forespørsel.

 

Jeg har ikke lest hele innlegget ditt fordi historien er for lang, og lite engasjerende. Jeg tror imidlertid at du summerer hele problemstillingen godt i overskriften, og i sitatet over.

 

Han er ikke interessert i noe seriøst. Han vil ikke bli kjæresten din.

 

Du synes det er noe som skurrer. Han lyver imidlertid ikke. Men han forteller heller ikke hele sannheten.

 

Vil du vite det?

 

 

Det han unnlater å spesifisere er at han ikke er interessert i noe seriøst med deg. Du er ikke god nok. Han vil holde mulighetene åpne for noen andre, og dersom han møter noen bedre vil han mer sannsynlig være interessert i noe seriøst, selv om han fortsatt ikke er interessert i noe seriøst med deg.

 

 

 

Ok, takk for svar! :) Og det går forsåvidt bra, for jeg er ikke klar selv. Bedre denne grunn, enn om han hadde vært den eneste som er klar for noe seriøst av oss to....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...