Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Strømforsyning og bryter til 120mm vifte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å lage meg en røreplate.

Planen er å bruke en 120mm kabinettvifte, feste to magneter på denne. Bygge det inn i en liten eske og så bruke en røremagnet i blandingen for å mikse dette godt sammen.

Men hva trenger jeg av strømforsyning til en slik sak?

Inspirasjon er hentet i fra dette DIY settet, men siden jeg alt har vifte og magneter bør jeg vel kunne slippe billigere unna enn å kjøpe det settet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, ja selvsagt :) Gikk litt kjapt unna.

Det er da altså snakk om en 12V kabinettvifte.

Har gått igjennom rotet mitt for å se hva jeg har liggende som kan brukes.

Fant da en Molex PSU i boden som jeg tenker kan brukes.  Kobler da da opp mot en viftekontroll via molex kontakt, så 3-pin videre til viften. Ved å demontere viftekontrollen litt sitter jeg igjen med kun bryteren og det lille kortet.

Jeg har også en strømbryter liggende fra et tidligere prosjekt som jeg håper å koble inn et sted også, bare usikker på hvordan det hele skal kobles sammen, og det er også grunnen til at bryteren ligger ubrukt i en skuff.

Når alt er koblet opp er planen å montere det hele i en passende boks med psu, bryter og regulator tilgjengelig fra utsiden, så kan det som skal mikses settes på toppen av boksen.

Skrevet

Hva med å skaffe en USB-vifte fra eBay og koble denne til en helt vanlig USB-lader?

Ja jeg vurderte det frem til jeg gikk igjennom hva jeg har liggende. Så lenge jeg har det jeg trenger så ønsker jeg å benytte det framfor å kjøpe noe nytt, selv om det ikke er snakk om mer enn en 50 lapp :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...