Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bluetooth handsfree, koble til spotify?


Gannicus66

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å koble opp Spotify til bilens Bluetooth Handsfree, ser ikke ut til å fungere. Bluetooth Handsfree fungerer kun når jeg ringer ut, eller blir ringt. Er det en mulighet til å spille musikk via tlf(iphone) til Bilens Bluetooth? Uten FM-sender og andre kabler. Kun bluetooth.

 

Bil: Mercedes Benz C180K 08 modell

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bluetooth (tror jeg at) har to ulike profilkategorier: Én for tale, og én for musikk.

 

Kan virke som om at forbindelsen du får kun er satt opp for tale og ikke musikk? Får du spilt av musikk med andre mediespillere på telefonen? iTunes, Youtube i nettleser etc.?

 

Er det noe inne på Bluetooth settingene på mobilen som indikerer hva slags profil(tale, og/eller musikk) som brukes når du er koblet opp mot bilen?

 

Hvilken iPhone har du? iOS versjon? Ser at det er enkelte som har rapportert om problemer med å koble til Bluetooth bilspillere av ulike merker med iPhone6(+) mens femmeren fungerer. Prøvd med andre (Android-) telefoner?

 

Hør eventuelt med en MB-forhandler om det finnes en oppdatering til spilleren i din bil.

Lenke til kommentar

Mercedes er dårlige på å støtte bluetooth. På min -08 B-klasse funket bare noen få gamle Siemenstelefoner, og ikke støtte for musikk i det hele tatt. På denne lå BT-modulen løst i en skuff under midtarmlenet, og man kunne bytte ut denne med en uoriginal sak for å få bedre støtte. Denne er det: http://www.viseeo.com/ugC_ShowroomItem_Detail.asp?hidShowKindID=1&hidShowTypeID=0&hidShowCatID=0&hidShowID=16 Har byttet ut bilen forlengst, vet ikke om dette adapteret støtter musikkavspilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...