Gå til innhold

Multicom og Iwill bærbare med Geforce 1060\1070\1080


Anbefalte innlegg

Hvordan var temp i f.eks fallout 4? Hva lå klokkehastighet på? Min ligger på max rundt 3100 med 4vkjerner på cpu og rundt 1600-1800 på gpu. Det ligger en lang post på forum.notebookreview.com med info og nedlasting av throttlestop samt guide for å boote med UV:)

I følge CPU-Z så ligger min konstand å veksler mellom 3400Mhz og 3550Mhz på Core Speed. Jeg kjører ingen programmer nå heller. Jeg har ikke overklokket den så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjer i fallout 4? Temp på cpu/gpu? Ved dårlig pastejob kan temp bli for høy og du får redusert ytelse og stabilitet. Problemer med en eller flere vifter gjør det samme.

 

Jeg kunne ikke se temp på cpu og gpu mens jeg spillte. Veit det finnes noe greier man kan gjøre for å se det.

Lenke til kommentar

cam ja. finnes andre å, men bruker det nå, og nå har det skjedd noe rart med Fallout 4. Temperaturene på det jeg har testet ligger på ca 63-67C på gpu og cpu. MEN nå får jeg ikke høyere FPS en 38. Spillet virker utrolig seigt liksom. GTA V blåser 150+ fps, Owerwatch på 80-90 fps på "epic" grafikk. men ikke fallout 4...der får jeg hele 38... og det på både low og ultra settings.

Endret av Hacknsaw
Lenke til kommentar

Trenger ikke cam. Bruk gpuz og logg til fil. Cpuz/id reset før du spiller og sjekk rett etterpå. Da ser du max temp på gpu og cpu underveis. Bruk nvidias anbefalte instillinger. Jeg rota med noe skyggegreier så jeg fikk 30fps. Nvidiaanbefalt så like bra ut og gsynca til 60 fps :)

 

Jeg har prøvd nvidias anbefalte innstillinger, low, medium, high, ultra og custom innstillinger. samme resultat. 38 fps

Lenke til kommentar

Har en P670 med 1060 og spiller for tiden Rise of the Tomb Raider greit på 60 fps med høye grafikk instillinger. Men når jeg har g-sync skrudd på, mao. satt GPU switch til "discrete" så blir refresh raten til skjermen satt opp fra 60 hz til 75 hz. Problemet med dette er at grafikkinnstillingene til spillet ikke tillater jevn 75 fps. I de fleste områdene ser det fremdeles bra ut da det er mer flyt i fps variasjonen fra 75 til 60. Men i enkelte områder hopper frame raten mellom 60 ogl 75 fps som gjør at alt føles hakkete. For min del vil jeg helst spille på en solid 60 fps. Men så langt har jeg ikke funnet en mulighet for å skru ned refresh raten til 60 hz. Har sett inne på innstillingene for invidia og i spillet, men skjermen er låst til 75 hz. Jeg har ikke noe særlig peiling skjermer og refresh rate, men finnes det en mulighet for å endre refresh raten til 60 hz etter at jeg har satt GPU switchen til discrete, eller er eneste løsning å sette den tilbake til MShybrid og ikke ta nytte av g-sync?

Lenke til kommentar

Før man begynner å prøve å fikse noe som helst, så last ned og installer den siste noenlunde stabile driveren fra Nvidia, som er 368.83. Noen må også gå helt tilbake til 362-driveren. De har rotet det fryktelig til med de siste driver-oppdateringene sine hos Nvidia. Et eksemple på at nyeste ikke alltid er best. Foreta en fullstendig avinstallering av den nåværende driveren, og gjør en helt clean installering av ny (gammel) driver.

 

Og dessuten: Ved installering av drivere på maskinen; installer alltid driveren for den integrerte Intel grafikkchip'en før Nvidia-driveren. Og installer Clevo Control Center helt til slutt, etter alle andre drivere, og vent også gjerne med det til du har fått alt til å fungere 100%. Eller kutt ut Control Center helt og holdent - det er lite eller ingenting der som man ikke kan utføre gjennom Windows eller ved å svippe innom BIOS ved oppstart/omstart.

 

Og i fremtiden: ikke installer nyeste driver-oppdatering fra Nvidia før man har sjekket på nettet om den fungerer noenlunde feilfritt.

 

Bruk forumet for Sager/Clevo hos Notebookreview.com for å holde deg oppdatert, både på spesifikke Clevo-spørsmål og mer generellt.

 

 

368.83-driveren er den ferskeste driveren fra Nvidia som jeg har fått til å fungere som forventet med G-Sync og alt det der. Jeg har ikke tall på på hvor mange ganger jeg har vært nødt til å avinstallere driver-oppdateringer fra Nvidia gjennom det siste året eller to, helt siden 35x-versjonene.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Før man begynner å prøve å fikse noe som helst, så last ned og installer den siste noenlunde stabile driveren fra Nvidia, som er 368.83. Noen må også gå helt tilbake til 362-driveren. De har rotet det fryktelig til med de siste driver-oppdateringene sine hos Nvidia. Et eksemple på at nyeste ikke alltid er best. Foreta en fullstendig avinstallering av den nåværende driveren, og gjør en helt clean installering av ny (gammel) driver.

 

Og dessuten: Ved installering av drivere på maskinen; installer alltid driveren for den integrerte Intel grafikkchip'en før Nvidia-driveren. Og installer Clevo Control Center helt til slutt, etter alle andre drivere, og vent også gjerne med det til du har fått alt til å fungere 100%. Eller kutt ut Control Center helt og holdent - det er lite eller ingenting der som man ikke kan utføre gjennom Windows eller ved å svippe innom BIOS ved oppstart/omstart.

 

Og i fremtiden: ikke installer nyeste driver-oppdatering fra Nvidia før man har sjekket på nettet om den fungerer noenlunde feilfritt.

 

Bruk forumet for Sager/Clevo hos Notebookreview.com for å holde deg oppdatert, både på spesifikke Clevo-spørsmål og mer generellt.

 

Har den siste driveren installert. Installerte alle drivere i den rekkefølgen som ble anbefalt fra cden som fulgte med laptopen. Mener å huske at intel greiene ble installert først etterfulgt av nvidia. Kan se om jeg får en forbedring av å gå tilbake til 362. For tiden tror jeg at jeg går tilbake til MShybrid da det generelt gir meg en "smoothere" opplevelse.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg ordla meg litt uklart: 368.83 er ikke den nyeste driveren fra Nvidia, det er det 373.06 som er. Men jeg anbefaler altså å avinstallere drivere som er nyere enn 368.83 og installere den istedet. Får man ikke den til å fungere skikkelig, så gå helt tilbake til 362-driveren.

 

Ved avinstallering av driver så kan man gjerne benytte DDU (Display Driver Uninstaller) for å være sikker på at alle rester etter nåværende driver-versjon blir ryddet bort.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Kanskje jeg ordla meg litt uklart: 368.83 er ikke den nyeste driveren fra Nvidia, det er det 373.06 som er. Men jeg anbefaler altså å avinstallere drivere som er nyere enn 368.83 og installere den istedet. Får man ikke den til å fungere skikkelig, så gå helt tilbake til 362-driveren.

 

Ved avinstallering av driver så kan man gjerne benytte DDU (Display Driver Uninstaller) for å være sikker på at alle rester etter nåværende driver-versjon blir ryddet bort.

 

Kan det hende at man ser en ytelses boost hvis man går over til denne eldre versjonen? Har nettopp sammenligna Firestrike score mellom min p670r med denne fra notebookcheck: http://www.notebookcheck.net/Nexoc-G734III-Clevo-P670RS-G-Notebook-Review.174030.0.html

 

Og min pc scorer lavere en det denne gjør på Firestrike og timespy til og med med en overclock på gpu. :( Jeg har hakket vassere prosessor til og med!

 

Skjønner ikke dette, har jeg simpelthen bare tapt på sillicon lotteriet eller? Har skrudd g-sync både av og på og testet masse forskjellig. Har koblet til en extern skjerm også da, men det skulle ikke ha noe å si så lenge jeg bruker den som main skjerm.

Endret av Hacknsaw
Lenke til kommentar

 

Kanskje jeg ordla meg litt uklart: 368.83 er ikke den nyeste driveren fra Nvidia, det er det 373.06 som er. Men jeg anbefaler altså å avinstallere drivere som er nyere enn 368.83 og installere den istedet. Får man ikke den til å fungere skikkelig, så gå helt tilbake til 362-driveren.

 

Ved avinstallering av driver så kan man gjerne benytte DDU (Display Driver Uninstaller) for å være sikker på at alle rester etter nåværende driver-versjon blir ryddet bort.

 

Kan det hende at man ser en ytelses boost hvis man går over til denne eldre versjonen? Har nettopp sammenligna Firestrike score mellom min p670r med denne fra notebookcheck: http://www.notebookcheck.net/Nexoc-G734III-Clevo-P670RS-G-Notebook-Review.174030.0.html

 

Og min pc scorer lavere en det denne gjør på Firestrike og timespy til og med med en overclock på gpu. :( Jeg har hakket vassere prosessor til og med!

 

Skjønner ikke dette, har jeg simpelthen bare tapt på sillicon lotteriet eller? Har skrudd g-sync både av og på og testet masse forskjellig. Har koblet til en extern skjerm også da, men det skulle ikke ha noe å si så lenge jeg bruker den som main skjerm.

 

Sørg for at deling/opptak(eller hva de nå kaller det) er slått av i Geforce Experience. Det vil gi deg en god FPS boost, hvis ikke Nvidia har fikset programvaren siden jeg testet. Sørg også for at G-Sync er slått av under testing da det vil gi deg max 60 eller 75 FPS alt etter hvordan skjerm du har og det vil virke negativt på scoren.

 

Undervolting av CPU kan også hjelpe hvis du er plaget med varme.

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

 

 

Kanskje jeg ordla meg litt uklart: 368.83 er ikke den nyeste driveren fra Nvidia, det er det 373.06 som er. Men jeg anbefaler altså å avinstallere drivere som er nyere enn 368.83 og installere den istedet. Får man ikke den til å fungere skikkelig, så gå helt tilbake til 362-driveren.

 

Ved avinstallering av driver så kan man gjerne benytte DDU (Display Driver Uninstaller) for å være sikker på at alle rester etter nåværende driver-versjon blir ryddet bort.

 

Kan det hende at man ser en ytelses boost hvis man går over til denne eldre versjonen? Har nettopp sammenligna Firestrike score mellom min p670r med denne fra notebookcheck: http://www.notebookcheck.net/Nexoc-G734III-Clevo-P670RS-G-Notebook-Review.174030.0.html

 

Og min pc scorer lavere en det denne gjør på Firestrike og timespy til og med med en overclock på gpu. :( Jeg har hakket vassere prosessor til og med!

 

Skjønner ikke dette, har jeg simpelthen bare tapt på sillicon lotteriet eller? Har skrudd g-sync både av og på og testet masse forskjellig. Har koblet til en extern skjerm også da, men det skulle ikke ha noe å si så lenge jeg bruker den som main skjerm.

 

Sørg for at deling/opptak(eller hva de nå kaller det) er slått av i Geforce Experience. Det vil gi deg en god FPS boost, hvis ikke Nvidia har fikset programvaren siden jeg testet. Sørg også for at G-Sync er slått av under testing da det vil gi deg max 60 eller 75 FPS alt etter hvordan skjerm du har og det vil virke negativt på scoren.

 

Undervolting av CPU kan også hjelpe hvis du er plaget med varme.

 

 

Jeg må lese meg opp på undervoltig også. Jeg lastet ned Throttlestop men har ikke brukt det enda. Man bør vite hva man driver med da.

Lenke til kommentar

Undervolting er som sagt ikke farlig. Du øker levetida til komponentene med lavere temp. Bare for all del ikke overvolt :)

For nybegynnere kan det være greit å nevne hvilken volt man bør forsøke?

 

Da jeg med sandybridge hadde 1.25 volt å begynne med.

Men på Skylake\ Cannon lake er det nok alt før høyt, så godt mulig 1.1 volt (1.100v) er det jeg finner så langt.

1.35v bør man helst ikke over.

 

Men usikker på om laptop bør man ha lavere volt en stasjonær?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

sitter å vurderer en multicom kunshan p651r.

Men er usikker på hvilken CPU jeg skal bestille med, 6700HQ eller 6820HK, den med 6700HQ er på lager, mens 6820HK er ikke det..

Noen erfaringer å dele, dere som kanskje sitter med en av de 2 versjonene? Vil det være verdt å vente på 6820HK eller vil jeg ikke merke store forskjellen? Blir å kjøpe den versjonen som har 1070 kortet i seg :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...