Gå til innhold

[Løst] Søke om å få tilbake førerkort tidligere


Rallygeir

Anbefalte innlegg

 

Har ikke påstått at jeg er moden. Men jeg mener det var uflaks fordi jeg ikke var klar over de utslitte dekka og svingen som kom.

Du kjører opp mot 100km\t i en 60sone, på et sted du ikke er en gang kjent med?  

Hver eneste gang jeg kjører ut av garasjen gjør jeg dette.

Du er nok en av de få som gjør dette.

Har du lest tråden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

For å ta TS i forsvar så har jeg møtt ytterst få som ser over dekka annet enn da de skal bytte fra vinter til sommer og motsatt.

Jo, men da vet de hva de har fra før. Har man mye mønster, så trenger man ikke sjekke akkurat det, men om man har greit med luft f.eks sjekker jeg visuelt når jeg går til bilen hjemmefra. Passerer høyre side på vei til døren og da er det helt naturlig å se. Baklys, hovedlys og bremslys sjekker jeg også - ser det visuelt fra førersetet. (sjekker ikke lys fra jobb)Edit: Kom ett par innlegg imellom, så la til sitering.

Det er klart jeg "sjekker" lufttrykket, eller jeg sjekker det ikke, men det legger man stort sett merke til når man går forbi eller til bilen som du sier. Men nei, jeg sjekker ikke mønsteret med mindre jeg legger om fra vinterdekk til sommerdekk. Så ja, sløvskapen er nok der. Jeg kjenner ingen som gjør det i hvertfall.

Endret av Rallygeir
Lenke til kommentar

Om jeg ikke legger frem stedet og legger ut bilde her, så beviser det ingenting for verken deg eller meg. Jeg har faktisk ikke noe behov for å overbevise deg om noen ting. Jeg var der da det skjedde, og jeg vet godt hva som har skjedd. Hva vil du frem til egentlig?

Hva jeg vil fram til ... - Det beviser at du enten lyver eller snakker sant. Jeg sa ikke bilde, men street view. Du sa det var uflaks og 60 sone i kombinasjon med sving kom brått.

Du trenger ikke overbevise meg om noen ting, for jeg er ganske så sikker i min sak. Men iom du sier det du sier så burde det jo være en enkel sak å hive ut dokumentasjonen på at vi har farlig veistrekning - noe som er bra at andre blir klar over her.

 

Uforsvarlig, ja, men 2 km/t lavere har kanskje vært greit? Du sier lite med akkurat det ordet, men det er bedre enn ingenting. ;)

Lenke til kommentar

 

For å ta TS i forsvar så har jeg møtt ytterst få som ser over dekka annet enn da de skal bytte fra vinter til sommer og motsatt.

 

 

Men det er fortsatt lov å bruke sunn fornuft, da spesielt hvis man låner en bil man tilsynelatende ikke aner tilstanden på, eller?

Selvfølgelig. Om dekkene er utslitt så regner man med å få høre det da man låner en bil, eller? Men for all del, syns jeg ser deg sjekke dekkene om du skulle låne en bil en kveld.
Lenke til kommentar

 

Om jeg ikke legger frem stedet og legger ut bilde her, så beviser det ingenting for verken deg eller meg. Jeg har faktisk ikke noe behov for å overbevise deg om noen ting. Jeg var der da det skjedde, og jeg vet godt hva som har skjedd. Hva vil du frem til egentlig?

Hva jeg vil fram til ... - Det beviser at du enten lyver eller snakker sant. Jeg sa ikke bilde, men street view. Du sa det var uflaks og 60 sone i kombinasjon med sving kom brått.Du trenger ikke overbevise meg om noen ting, for jeg er ganske så sikker i min sak. Men iom du sier det du sier så burde det jo være en enkel sak å hive ut dokumentasjonen på at vi har farlig veistrekning - noe som er bra at andre blir klar over her.Uforsvarlig, ja, men 2 km/t lavere har kanskje vært greit? Du sier lite med akkurat det ordet, men det er bedre enn ingenting. ;)
Hvorfor skulle jeg lyve? Haha, hva du og resten tror eller mener om meg det bryr jeg meg rett og slett ingenting om. Jeg kjørte uforsvarlig fort, det har jeg sagt hundre og ørten ganger. Svingen er lei i 60 for den saks skyld :)

 

2 km/t lavere hadde kanskje vært greit? Hadde jeg holdt fartsgrensen så hadde detta vært helt gull det, hadde jeg slippi sånne hakkete folk som deg i hvertfall.

Lenke til kommentar

 

 

For å ta TS i forsvar så har jeg møtt ytterst få som ser over dekka annet enn da de skal bytte fra vinter til sommer og motsatt.

 

Men det er fortsatt lov å bruke sunn fornuft, da spesielt hvis man låner en bil man tilsynelatende ikke aner tilstanden på, eller?

Selvfølgelig. Om dekkene er utslitt så regner man med å få høre det da man låner en bil, eller? Men for all del, syns jeg ser deg sjekke dekkene om du skulle låne en bil en kveld.

 

 

Man skal ikke ta alt for gitt, og man skal heller ikke regne med noe som helst. Det har du kanskje selv fått erfare?

Og det handler heller ikke om å kjøre bilen på en bukk og gå over bilen med lupe, men om å ta et raskt overblikk.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Om dekkene er utslitt så regner man med å få høre det da man låner en bil, eller? Men for all del, syns jeg ser deg sjekke dekkene om du skulle låne en bil en kveld.

Du beviser bare at du har godt av å være uten førerkort. Det tar noen sekunder å sjekke det og det er ditt ansvar. Hvorfor syns du det er så viktig at andre ikke gjør det ... vil du virkelig drepe/kveste noen pga noen sekunder og bare for at andre ikke gjør det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig. Om dekkene er utslitt så regner man med å få høre det da man låner en bil, eller? Men for all del, syns jeg ser deg sjekke dekkene om du skulle låne en bil en kveld.

 

Du beviser bare at du har godt av å være uten førerkort. Det tar noen sekunder å sjekke det og det er ditt ansvar. Hvorfor syns du det er så viktig at andre ikke gjør det ... vil du virkelig drepe/kveste noen pga noen sekunder og bare for at andre ikke gjør det?
Mye mulig, jeg kommer til å få tilbake førerkortet om du vil eller ikke. Ja, jeg sier ikke noe annet enn at det her er min skyld heller. Men jeg (som ufattelig mange andre), sjekker ikke mønsteret på dekkene når jeg skal kjøre, med mindre jeg bytter fra sommer til vinterdekk etc.

 

Haha, er du helt på tur? Tror du jeg lar være å sjekke dekkene fordi andre ikke gjør det? Tror du jeg vil drepe noen i trafikken (eller i det heletatt)? Jeg syns ikke det er viktig at andre ikke gjør det. Jeg bare sier at jeg ikke kjenner noen som gjør det, og dermed føler det ikke er så forferdelig stor feil som du skal ha det til. Det er klart det er sløvt, men får da væra grenser

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skulle jeg lyve? Haha, hva du og resten tror eller mener om meg det bryr jeg meg rett og slett ingenting om.

Vi bryr oss om farlige svinger. Jeg vil ikke komme der med lastebil fullastet - da fyker jeg ut, iom du sier den er lei i 60 også. Med Street view kan vi vurdere selv, se på dosering, oversikt osv

Hva du enn gjør og ikke gjør, ikke fyk ut og si det til noen på nettet. Spesielt ikke om du har hatt for høy fart. Da blir du omtrent stemplet som en uforsvarlig morder ;)

Lenke til kommentar

For å ta TS i forsvar så har jeg møtt ytterst få som ser over dekka annet enn da de skal bytte fra vinter til sommer og motsatt.

 

Men det er fortsatt lov å bruke sunn fornuft, da spesielt hvis man låner en bil man tilsynelatende ikke aner tilstanden på, eller?

Selvfølgelig. Om dekkene er utslitt så regner man med å få høre det da man låner en bil, eller? Men for all del, syns jeg ser deg sjekke dekkene om du skulle låne en bil en kveld.

 

Man skal ikke ta alt for gitt, og man skal heller ikke regne med noe som helst. Det har du kanskje selv fått erfare?

Og det handler heller ikke om å kjøre bilen på en bukk og gå over bilen med lupe, men om å ta et raskt overblikk.[/quote

Jeg vet godt hva du mener, men det gjorde jeg ikke. ]

Lenke til kommentar

 

Det er klart det er sløvt, men får da væra grenser

Du fikk jo erfare det. Vært en person i den svingen, så kunne du vært drapsmann nå. Men klart, det får vel være grenser for hva en sjåfør skal gjøre.

Jeg beklager virkelig altså, jeg sjekka ikke dekkene. Klarer du å godta det? Drepte jeg noen? Nei.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Om dekkene er utslitt så regner man med å få høre det da man låner en bil, eller? Men for all del, syns jeg ser deg sjekke dekkene om du skulle låne en bil en kveld.

Det er klart man skal få beskjed om slikt, men man tar det ikke som en selvfølge.

 

Selv kjører jeg til tider svært mange ulike biler som ikke er i mitt eget eie, det er klart jeg sjekker!

 

Selv den nesten helt nye Caravellen jeg hadde som leiebil en uke i sommer sjekket jeg dette på.

 

Lånebilen jeg disponerer nå om dagen har jeg også sjekket mønsterdybde og dekktrykk på (siden jeg disponerer den et par uker har jeg også sjekket trykk ordentlig fremfor kun visuelt)

 

Jeg synes jeg ser for meg at du er uten førerkort til tapstiden er utgått, og jeg håper virkelig du får et mer ansvarsbevisst forhold til trafikk og kjøretøy i løpet av denne perioden.

 

Bare så det er helt klart:

Jeg driter i hastigheten du holdt, isolert sett anser jeg det som en bagatellmessig overtredelse.

Dog driter jeg ikke i det faktum at du la ut på en tur du ikke visste om var i forskriftsmessig stand, i tillegg til at du vraket denne bilen.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

For å ta TS i forsvar så har jeg møtt ytterst få som ser over dekka annet enn da de skal bytte fra vinter til sommer og motsatt.

På egen bil så er det som regel nok om en ikke kjører mer enn normalt og at dekkene har bra mønster ved skift

 

Lastebilsjåfører skal skjekke alt av utstyr på vogntoget før de flytter på doningen og noe sånt bør de med personbiler gjøre også

Ihvertfall en gang i uka

Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig. Om dekkene er utslitt så regner man med å få høre det da man låner en bil, eller? Men for all del, syns jeg ser deg sjekke dekkene om du skulle låne en bil en kveld.

Det er klart man skal få beskjed om slikt, men man tar det ikke som en selvfølge.Selv kjører jeg til tider svært mange ulike biler som ikke er i mitt eget eie, det er klart jeg sjekker!Selv den nesten helt nye Caravellen jeg hadde som leiebil en uke i sommer sjekket jeg dette på.Lånebilen jeg disponerer nå om dagen har jeg også sjekket mønsterdybde og dekktrykk på (siden jeg disponerer den et par uker har jeg også sjekket trykk ordentlig fremfor kun visuelt)Jeg synes jeg ser for meg at du er uten førerkort til tapstiden er utgått, og jeg håper virkelig du får et mer ansvarsbevisst forhold til trafikk og kjøretøy i løpet av denne perioden.Bare så det er helt klart:Jeg driter i hastigheten du holdt, isolert sett anser jeg det som en bagatellmessig overtredelse.Dog driter jeg ikke i det faktum at du la ut på en tur du ikke visste om var i forskriftsmessig stand, i tillegg til at du vraket denne bilen.

Så at jeg ikke sjekket dekkene og hadde for høy fart der og da, så har jeg ett dårlig ansvarsbevisst forhold til og i trafikken? Du aner virkelig ikke hvordan jeg er i trafikken utenom den episoden her, så setter pris på at du egentlig bare klapper igjen nå. Jeg driter i hva du gjør og sjekker på bilene dine også forøvrig, jeg gjorde ikke det på den bilen her og det var dumt. Ferdig snakka.

Endret av Rallygeir
Lenke til kommentar

For å ta TS i forsvar så har jeg møtt ytterst få som ser over dekka annet enn da de skal bytte fra vinter til sommer og motsatt.

 

Men det er fortsatt lov å bruke sunn fornuft, da spesielt hvis man låner en bil man tilsynelatende ikke aner tilstanden på, eller?

 

Vel, nå var det jo moren sin bil og man regner med at den man låner bilen av har ting på stell. Hadde vært det samme med en kompis. Jeg prøver ikke å si at TS ikke var uaktsom, men jeg har til gode å se noen som er nøye med å sjekke dekk. Folk sjekker ikke olja eller bremser heller når de låner bil.

 

Jeg jobbet på et dekksenter noen uker en sommer og vet hvor viktig det er og hvor mye folk gir faen. Det er det første som treffer veien og det eneste som gjør at man sitter fast på den, dekk er like viktig som bremser.

 

"Husker du å sjekke dekkmønster" diskusjonen er ganske så idiotisk hvis vi ikke starter en kickstarter-kampanje for å begynne med folkeopplysning rundt viktigheten til dekkmønster og dermed dekksjekk før man kjører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...