Gå til innhold

[Løst] Søke om å få tilbake førerkort tidligere


Rallygeir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjørte lånt bil, men jeg er ikke av typen som tar meg bryet av å sjekke hvordan dekkene ser ut før jeg kjører. Vått underlag, litt for høy fart og skarp sving er grunnen.

 

Er vel pga prøvetiden vil jeg tro, men fortsatt lenge syns jeg. Farta er jeg usikker på, 90-100 kanskje i 60 sone med omtrent slicks ja

Du kjører lånt bil, sjekker ikke dekk, vått underlag, skarp sving - du mener du hadde litt for høy fart.

 

Du bør ikke få tilbake førerkortet, du er fortsatt til fare for deg selv og andre og har null(0) i trafikken å gjøre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva er det med dere bedrevitere? Jeg kjørte min mors bil for å være sjåfør (Ja, fullt klar over at det er ulovlig, så spar dere), kom brått inn i en 60 sone etter 80 sona hvor det var en overraskende brå sving hvor det gikk til helvete. Kom ikke her å si dere aldri har vært over fartsgrensen. Klart ulykka hadde kunne vært unngåt om jeg hadde kjørt i 60 som dere gjør støtt og stadig. Det er ingen av dere som kan bedømme om jeg er farligere enn Ola nordmann i trafikken. Jeg tør å vedde på at jeg er bedre enn gjennomsnittet til å kjøre bil og overholde reglene i trafikken, selv om jeg har tendensen til å ligge i 90-100 i 80 sona. Det handler om UFLAKS.

Lenke til kommentar

Jeg tør å vedde på at jeg er bedre enn gjennomsnittet til å kjøre bil og overholde reglene i trafikken, selv om jeg har tendensen til å ligge i 90-100 i 80 sona. Det handler om UFLAKS.

 

Når du er i prøvetiden, så er du strengt tatt ikke en dyktig sjåfør, selvom du kanskje føler det selv. Det tar mange år før man er en god sjåfør. Du har ikke et naturtalent for sånt.

 

Kjøre opp mot 40kmt fortere enn fartsgrensen, spesielt i en 60 sone er veldig idiotisk. Se for deg om du hadde skrenset ut over motgående kjørefelt og truffet en bil.

Ikke bare du som kan få livet ødelagt.

 

Du er sikkert lei av at folk "rotter seg sammen" mot deg på nettet, men du meldte deg egentlig inn i det når det er såpass overtredelse av trafikkloven.

 

Når det er sagt, har du mulighet for å vise med google maps hvor ulykken skjedde? Kan være interessant for oss andre og se "landskapet" :)

 

 

Uansett, ta det som en lærepenge. Når du får lappen tilbake en dag, så får du bare tenke tilbake på situasjonen. ;)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Synes dere dømmer denne personen alt for fort. Han gjorde noe dumt, og han angrer. Når du mister lappen, så innser du veldig kjapt at det du gjorde var veldig galt. Istenfor å rakke ned på personen, så kan dere heller gjøre sånn som han spurte om. En profesjonell person kan heller dømme, istenfor dere som overhode ikke kjenner til sånne saker.

 

Er utrulig teit å klage på alle andre sine feil, når du garantert har gjort feil selv. Kan nesten være sikker på at de fleste at dåkker har kjørt i både 80 og 90 i en 60 sone minst en gang. Synes dere skal slutte å kalle dere selv bedre en andre...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Les hva han skriver, så skjønner du at det ikke har noe med om jeg (eller andre) har brutt loven selv og fartsgrenser. Alle kan gjøre feil, bevist eller ubevist.

Han angrer pga han mistet kontrollen på bilen - han kjørte litt for fort og det var bare uflaks.

 

Har det vært meg, så hadde jeg sagt det rett ut - jeg dreit meg ut, jeg kjørte langt over evne/forholdene, jeg var fullstendig uoppmerksom og er glad for at det gikk så bra som det gjorde. Jeg kunne drept noen.

Men TS skjønner ikke dette, han unnskylder seg i alt mulig og har tydeligvis ikke lært noenting.

Edit: Men det kan jo være at han har hatt lite lærdom hjemme også da, for moren driter tydeligvis i sikker kjøring hun også
 

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg så er det en profesjonell person som har komt fram til kva som er passande straff. Det trådstarter er ute etter er korleis han kan få politisjefen til å fråvike dommen og gi tilbake førarkortet før tapstida er ute.

Å argumentere for ein slik søknad er vanskelig når det ikkje foreligger moment som taler for at trådstarter burde få igjen sertifikatet.

Lenke til kommentar

Kan vi ikke bare ha en tråd om noen som har mista lappen uten at hele moralpoliti-vernet tilkalles? Kan vi ikke lage en separat tråd med emnetittel type "Hva mener vi om folk som mister lappen?"?

 

Se på dette som to separate ting;

1. TS har driti seg ut, kjørt over evne, gjort feil, etc etc. Den er grei.

2. TS spør nå om hvordan han skal gå frem i prosessen for å søke om å få tilbake lappen tidligere. Ikke noe annet.

 

Greit nok å vise sin forakt for TS, men om han ville hatt en tråd full av skjennepreken og lite med råd, hadde han nok laget en tråd for akkurat det. 

Lenke til kommentar

 

Greit nok å vise sin forakt for TS, men om han ville hatt en tråd full av skjennepreken og lite med råd, hadde han nok laget en tråd for akkurat det. 

 

Det er jo han selv som har kommet med argumentasjon/unnskyldninger. Hadde han kun ville hatt råd på det han spør om, så kunne han latt være å svart, latt være å finne bortforklaringer.

 

 

Det er en ting, men i denne tråden, lik mange andre tråder jeg har sett, begynner preken før eventuell argumentasjon/unnskyldninger kommer. 

Lenke til kommentar

Det er en ting, men i denne tråden, lik mange andre tråder jeg har sett, begynner preken før eventuell argumentasjon/unnskyldninger kommer.

Jo, men det er tross alt et diskusjonsforum. De fleste trådene går endel OT, ikke bare der det er snakk om lovbrudd og preken. I denne tråden startet det med nick navnet og da ser man umiddelbart TS begynner å angripe tilbake - også andre enn den han svarer. Deretter baller det på seg når litt mer av realitetene kommer fram.

 

At forumets brukere viser litt samfunnsansvar syns jeg er bra - Slike personer burde ikke hatt førerkort. Endre holdninger og så har de forutsetningene for å inneha førerkort når de kjører opp.

Lenke til kommentar

 

Det er en ting, men i denne tråden, lik mange andre tråder jeg har sett, begynner preken før eventuell argumentasjon/unnskyldninger kommer.

Jo, men det er tross alt et diskusjonsforum. De fleste trådene går endel OT, ikke bare der det er snakk om lovbrudd og preken. I denne tråden startet det med nick navnet og da ser man umiddelbart TS begynner å angripe tilbake - også andre enn den han svarer. Deretter baller det på seg når litt mer av realitetene kommer fram.

 

At forumets brukere viser litt samfunnsansvar syns jeg er bra - Slike personer burde ikke hatt førerkort. Endre holdninger og så har de forutsetningene for å inneha førerkort når de kjører opp.

 

Joda. Jeg bare reagerer på at man blir tatt allerede på brukernavn. Fullstendig hårreisende. Ellers greit nok, slik tråden utvikler seg. Men at man er litte granne rask på prekenavtrekkeren generelt sett, det tror jeg.

 

 

Det har vært flere slike tråder uten pekefingervifting, men da har trådstarter forholdt seg nøktern og gitt uttrykk for selvinnsikt og anger.

 

Det hører dessverre til sjeldenhetene, etter min mening. Her viser TS helt greie mengder med selvinnsikt og ro i første innlegg, men blir tatt allerede før sakens forhold komme frem. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...