Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjør man som man vil med.

Vet at PHS tidligere år har anbefalt det. I tillegg så vil man få sporing av brevet som er greit så man får vite at de har hentet det ut.

Jeg sendte det selv rekommandert.

Endret av marud
Lenke til kommentar

I forhold til opptaksprøvene, ser jeg at det i tråden fra i fjor står at man må innom lege ved opptak? Er det en ny medisinsk undersøkelse?

Nå vet jeg ikke hvordan de gjorde det ifjor, men i 2014 så var det en kort undersøkelse for å sjekke at fargesynet og synet forøvrig fremdeles var OK og en urinprøve. Gikk forholdsvis fort. Legen så også over den innsendte legesjekken da.
Lenke til kommentar

 

Noen som kjenner til noen som har blitt kjørt hjem fra byen av politiet som har søkt phs?

Hvordan skal man formulere dette i forhold til vandelen på følgebrevet?

Ble ikke straffet på noen måte. Var en misforståelse av noen cowboy dørvakter.

 

Du skal informere om all negativ kontakt med politiet, men hvis du ikke har noe annet på vandelen så er den plettfri til tross for at du ble kjørt hjem. Med følgebrevet kan du sende inn et eget ark hvor du forklarer din kontakt med politiet, og så kan det hende at opptaksnemnda spør om det på intervju. 

 

Skal ikke være diskvalifiserende for opptak. Kjenner folk som har gjort "verre" ting og kommet inn på PHS. Hadde selv et forenklet forelegg for mobilbruk "på vandelen". 

 

Takk for svar! :-) 

Lenke til kommentar

Da tror jeg alt skal være klart for min del :) har jeg husket alt til opptak nå før den 20.?

- legeerklæring

- laste opp førerkort på samordna opptak

- Elektronisk vitnemål på samordna opptak

- legeerklæring med følgebrev ble sendt inn i dag

- trene!

 

Høres ut som alt er på plass der! I dag har følgebrevet blitt hentet ut, så da er det bare å vente i noen lange uker fremover...

Lenke til kommentar

Er det ikke veldig negativ og være med på Paradise hotell hvis man vil bli politi?

Er en av de som er med i år som vil bli det.

tenker bare personlig at det ikke blir sett bra på av nemda, personen blir beskrevet slik  skal vinne hele greia ved å være manipulerende.

Lenke til kommentar

Er det ikke veldig negativ og være med på Paradise hotell hvis man vil bli politi?

Er en av de som er med i år som vil bli det.

tenker bare personlig at det ikke blir sett bra på av nemda, personen blir beskrevet slik skal vinne hele greia ved å være manipulerende.

I mine øyne kan dette ses på som negativt ved skikkethetsvurderingen i hvertfall.

Mest fordi måten man blir fremstilt på TV og det man gjør blir veldig offentlig og de stiller deg i et dårlig lys i serien. Og med bakgrunn i at man ikke skal "påvirke etatens renommé negativt" så vil det bli stilt spørsmål ved deltakelsen. Hvis det blir kjent at en politiansatt har vært med på det kan det jo ha noen ringvirkninger. Men jeg er ikke 100% sikker på dette, får heller høre hva noen av de som går på skolen sier om det.

Lenke til kommentar

 

Er det ikke veldig negativ og være med på Paradise hotell hvis man vil bli politi?

Er en av de som er med i år som vil bli det.

tenker bare personlig at det ikke blir sett bra på av nemda, personen blir beskrevet slik skal vinne hele greia ved å være manipulerende.

I mine øyne kan dette ses på som negativt ved skikkethetsvurderingen i hvertfall.

Mest fordi måten man blir fremstilt på TV og det man gjør blir veldig offentlig og de stiller deg i et dårlig lys i serien. Og med bakgrunn i at man ikke skal "påvirke etatens renommé negativt" så vil det bli stilt spørsmål ved deltakelsen. Hvis det blir kjent at en politiansatt har vært med på det kan det jo ha noen ringvirkninger. Men jeg er ikke 100% sikker på dette, får heller høre hva noen av de som går på skolen sier om det.

Jeg tenker det ligger noen svært dårlige holdninger i det å melde seg på paradise hotel. I min verden sier det veldig mye om en person. Tror ihvertfall ikke det er et godt valg sånn i forhånd av opptak :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...