Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følgebrevet er det spørsmål om en har vært i kontakt med politiet på negativ måte. Dette gjelder kun dersom du har gjort noe galt? Hvis en har vært vitne er det vel riktig å krysse av på nei?

Står ganske utfyllende info på: http://www.phs.no/sokeinformasjon-2017

 

"Den første avkryssingsboksen referer til formelle straffereaksjoner, det vil si forelegg eller dom. Du skal også opplyse om eventuelle forenklede forelegg som har vært vedtatt på stedet. Den andre avkryssingsboksen referer til annen kontakt med politiet som kan være av betydning for din søknad. Her menes for eksempel involveringer i straffesaker som mistenkt eller vitne, saker som har gått til konfliktråd, eller annen form for kontakt med politiet, om dette forekommer hyppig, enten det skyldes private forhold, eller i regi av arbeid."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IFb0qEISeP

 

I følgebrevet er det spørsmål om en har vært i kontakt med politiet på negativ måte. Dette gjelder kun dersom du har gjort noe galt? Hvis en har vært vitne er det vel riktig å krysse av på nei?

Står ganske utfyllende info på: http://www.phs.no/sokeinformasjon-2017

 

"Den første avkryssingsboksen referer til formelle straffereaksjoner, det vil si forelegg eller dom. Du skal også opplyse om eventuelle forenklede forelegg som har vært vedtatt på stedet. Den andre avkryssingsboksen referer til annen kontakt med politiet som kan være av betydning for din søknad. Her menes for eksempel involveringer i straffesaker som mistenkt eller vitne, saker som har gått til konfliktråd, eller annen form for kontakt med politiet, om dette forekommer hyppig, enten det skyldes private forhold, eller i regi av arbeid."

Så selv om jeg kun har vitnet må jeg krysse av? Burde vel klare å forstå det ut fra teksten, men vil helst være helt sikker ?

Lenke til kommentar

 

 

I følgebrevet er det spørsmål om en har vært i kontakt med politiet på negativ måte. Dette gjelder kun dersom du har gjort noe galt? Hvis en har vært vitne er det vel riktig å krysse av på nei?

Står ganske utfyllende info på: http://www.phs.no/sokeinformasjon-2017

 

"Den første avkryssingsboksen referer til formelle straffereaksjoner, det vil si forelegg eller dom. Du skal også opplyse om eventuelle forenklede forelegg som har vært vedtatt på stedet. Den andre avkryssingsboksen referer til annen kontakt med politiet som kan være av betydning for din søknad. Her menes for eksempel involveringer i straffesaker som mistenkt eller vitne, saker som har gått til konfliktråd, eller annen form for kontakt med politiet, om dette forekommer hyppig, enten det skyldes private forhold, eller i regi av arbeid."

Så selv om jeg kun har vitnet må jeg krysse av? Burde vel klare å forstå det ut fra teksten, men vil helst være helt sikker

 

"Her menes for eksempel involveringer i straffesaker som mistenkt eller vitne". Dersom du har vitnet i en straffesak trykker du ja her. Uansett bedre å trykke ja dersom du er usikker, og forklare hvorfor på intervjuet, istedet for å trykke nei og bli konfrontert med at du har oppgitt uriktig informasjon :) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IFb0qEISeP

 

 

 

I følgebrevet er det spørsmål om en har vært i kontakt med politiet på negativ måte. Dette gjelder kun dersom du har gjort noe galt? Hvis en har vært vitne er det vel riktig å krysse av på nei?

Står ganske utfyllende info på: http://www.phs.no/sokeinformasjon-2017

 

"Den første avkryssingsboksen referer til formelle straffereaksjoner, det vil si forelegg eller dom. Du skal også opplyse om eventuelle forenklede forelegg som har vært vedtatt på stedet. Den andre avkryssingsboksen referer til annen kontakt med politiet som kan være av betydning for din søknad. Her menes for eksempel involveringer i straffesaker som mistenkt eller vitne, saker som har gått til konfliktråd, eller annen form for kontakt med politiet, om dette forekommer hyppig, enten det skyldes private forhold, eller i regi av arbeid."

Så selv om jeg kun har vitnet må jeg krysse av? Burde vel klare å forstå det ut fra teksten, men vil helst være helt sikker

"Her menes for eksempel involveringer i straffesaker som mistenkt eller vitne". Dersom du har vitnet i en straffesak trykker du ja her. Uansett bedre å trykke ja dersom du er usikker, og forklare hvorfor på intervjuet, istedet for å trykke nei og bli konfrontert med at du har oppgitt uriktig informasjon :)

Takk! ?

Lenke til kommentar

Tråden for opptak til politihøgskolen 2017. Tråd angående opptaksprosessen og spørsmål rundt utdanningen generelt.

 

Da har kommende studenter fått svar på studieplass, gratulerer!

 

 

Jeg har vært svært aktiv i tråden for 2014 og 2015. Jeg er ferdig utdannet, og svarer på spørsmål i forbindelse med opptaksprosessen og utdanningen.

 

Hvordan skal kopi av førerkortet lastes opp? Holder det å ta bilde med mobilen av begge sidene av førerkortet og så laste de opp i nettsøknaden hos Samordna opptak?  

Lenke til kommentar

 

Tråden for opptak til politihøgskolen 2017. Tråd angående opptaksprosessen og spørsmål rundt utdanningen generelt.

 

Da har kommende studenter fått svar på studieplass, gratulerer!

 

 

Jeg har vært svært aktiv i tråden for 2014 og 2015. Jeg er ferdig utdannet, og svarer på spørsmål i forbindelse med opptaksprosessen og utdanningen.

 

Hvordan skal kopi av førerkortet lastes opp? Holder det å ta bilde med mobilen av begge sidene av førerkortet og så laste de opp i nettsøknaden hos Samordna opptak?  

 

Jeg la bare mitt på en skanner og skanna begge sidene. Men er nok med et bilde av det ja.

Lenke til kommentar

Hvordan ligger dere jenter an med treningen?

 

Jeg startet sent, for bestemte meg for å søke når fristen var, så har bare holdt på i 2-3 uker. Er det noe håp? :ohmy: 

 

Tar 20 kg benk nå, men klarer ikke helt å få stanga i balanse, det vingler liksom litt. Noen tips?

 

Har en PT som jeg har hatt en runde med, og skal ha en runde til neste uke :) Svømming, dykk og undervannssvømming er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Klar over dette. Fikk også bevis fra lærer at jeg har generell studiekompetanse, men er ikke ferdig med videregående forsåvidt.

Du må vel enten ha et vitnemål eller søke etter 23/5 regel og vise det da med kompetansebevis. Men har du da de 393 timene med norsk hvis du ikke er ferdig?

Endret av TT1988
Lenke til kommentar

 

Klar over dette. Fikk også bevis fra lærer at jeg har generell studiekompetanse, men er ikke ferdig med videregående forsåvidt.

Du må vel enten ha et vitnemål eller søke etter 23/5 regel og vise det da med kompetansebevis. Men har du da de 393 timene med norsk hvis du ikke er ferdig?

 

Nei.. ringte opp og de sa jeg måtte ha det, så må søke neste år.. f*en altså

Lenke til kommentar

Hei fremtidige medstudenter!

Ser at vi kun skal sende inn legeerklæring med følgebrevet i år. Er det noen som velger å sende med attest/anbefalingsbrev/etc. med følgebrevet, evt. laster opp på samordna? Vet at det har vært mulig å sende med følgebrevet før. (Kommer selvfølgelig til å ta det med på intervju. :-)

 

Lenke til kommentar

Jeg gjør ikke det. Gjorde det heller ikke i 2014. Da ble vi bedt om å skrive en kort CV på en A4 side som skulle med på intervjuet, og det holdt i massevis.

 

(For de som måtte lure så ble jeg funnet skikket av nemnda, men hadde ikke skolekarakterer til å komme inn på det tidspunktet. Brukt de siste årene på å legge av litt penger og forbedre karakterer)

Endret av marud
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IFb0qEISeP

Hvordan ligger dere jenter an med treningen?

 

Jeg startet sent, for bestemte meg for å søke når fristen var, så har bare holdt på i 2-3 uker. Er det noe håp? :ohmy:

 

Tar 20 kg benk nå, men klarer ikke helt å få stanga i balanse, det vingler liksom litt. Noen tips?

 

Har en PT som jeg har hatt en runde med, og skal ha en runde til neste uke :) Svømming, dykk og undervannssvømming er ikke noe problem.

Jeg er litt usikker på svømminga, men resten er i boks ? for meg funket det å gjøre det sammen med noen andre så jeg kunne veksle mellom forskjellig vekt. Gjorde også mye push ups i begynnelsen. Du kan jo gjøre push Ups hver kveld og i TRX på treningssenter? Da får du bygget opp balansen ? håper det hjelper!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg henta legeerklæringen hos fastlegen i dag. Alt er bra minus blodtrykket som er for høyt. 

 

Sjekka det på et apotek for noen uker siden og da var det også noe forhøyet, men ikke på langt nær så ille som hos fastlegen. 

 

På skjemaet har legen skrevet at han anser meg for å være frisk og med "generelt god helse, med unntak av blodtrykk." Han sa ingenting om medisiner, men anbefalte en ny sjekk om en 3-4 måneder.

 

Jeg tok en telefon til opptakskontoret en gang etter nyttår og spurte hva som menes med "Blodtrykket skal ligge innenfor normalverdiene." i det medisinske regelverket. Han jeg snakket med sa at de ikke har fastsatt noen tallverdier for når det er for høyt, men at det blir en vurdering av om man har generelt god helse. 

 

Noen mennesker har jo høyt blodtrykk gjennom hele livet og for alle vil det svinge opp og ned i løpet av et døgn. 

 

Dette stresser meg sjukt. Man føler jo at hele fremtida står på spill. Akkurat dèt hjalp sikkert ikke på blodtrykket under testsituasjonen hos legen heller. 

 

Noen med liknende erfaringer? 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...